"Köpråd" turbo till mindre 4takts motor på 150cc

jolle-volvo
19 juni 2011 · 214 Inlägg

tjaa har en åkgräsklippare som ska bli en liten hotrod , nu behöver jag lite hjälp med en TURBO, skulle vilja ha den turbokonverterad ,¨

inte för att den ska gå fort , va stark eller nått med prestanda å göra utan mest för att de ser coolt ut å helst lite turboljud ,

har kollat runt lite och bilturbos är alldeles för stora för avgaserna ska orka få fart på dom , tänkte kolla om nån har en liten turbo från nån liten skit bil som suzuki swift eller nått liknande , alla svar upskattas , cool

kan även kontaktas på mail eftersom att jag inte loggar in här allt för ofta jolle93@live.se är intresserad av att köpa om rätt storlek hittas smile

Senast redigerat av jolle-volvo (19 juni 2011)

Volvo pv831 "Droska" (1954)
torpis Forummoderator
19 juni 2011 · 10 572 Inlägg

gräsklippare -->> off topic

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
jolle-volvo
19 juni 2011 · 214 Inlägg

torpis skrev:
gräsklippare -->> off topic

ah sorry trodde mini hotrod gick under bil kategorin hmm

Volvo pv831 "Droska" (1954)
ADiKO MolnbyPerformance
19 juni 2011 · 365 Inlägg

Då man håll på me åskgräsklippare (var faktiskt inte så längesedan big_smile) så " turbokonverterade" jag min partner 12hästar. Hade en Ford Mondeo diesel turbo låg som ja satte på tongue tyvärr gjorde jag aldrig någon riktig olje tillförsel till turbon så han skar lite till än han redan var skuren. Men dem gångerna ja hade igång den spoola den riktigt fint, lät grymt smile men så i vintras när ja va ute å sladda me traktorn skar motorn så nu ere bilen som gäller smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
G-sson
19 juni 2011 · 612 Inlägg

IHI RHB3 är den minsta turbo jag vet om, har för mig att den funkar för 20-150hk. Sitter på vissa Daihatsu Charade diesel. Går hitta nya på amerikanska Ebay, men kostar ju en del då.

jolle-volvo
20 juni 2011 · 214 Inlägg

G-sson skrev:
IHI RHB3 är den minsta turbo jag vet om, har för mig att den funkar för 20-150hk. Sitter på vissa Daihatsu Charade diesel. Går hitta nya på amerikanska Ebay, men kostar ju en del då.

a det är den turbon som jag är inriktad på just för tillfället men det är svårt att få tag på någon på svenska skrotar sad

Volvo pv831 "Droska" (1954)
jolle-volvo
20 juni 2011 · 214 Inlägg

ADiKO skrev:
Då man håll på me åskgräsklippare (var faktiskt inte så längesedan big_smile) så " turbokonverterade" jag min partner 12hästar. Hade en Ford Mondeo diesel turbo låg som ja satte på tongue tyvärr gjorde jag aldrig någon riktig olje tillförsel till turbon så han skar lite till än han redan var skuren. Men dem gångerna ja hade igång den spoola den riktigt fint, lät grymt smile men så i vintras när ja va ute å sladda me traktorn skar motorn så nu ere bilen som gäller smile

provade en 940s lågtrycksturbo men den stog nästan stilla på tomgång å knappt nån fart på höga varv så den funkar inte alls hmm

Volvo pv831 "Droska" (1954)
ADiKO MolnbyPerformance
20 juni 2011 · 365 Inlägg

jolle-volvo skrev:

ADiKO skrev:
Då man håll på me åskgräsklippare (var faktiskt inte så längesedan big_smile) så " turbokonverterade" jag min partner 12hästar. Hade en Ford Mondeo diesel turbo låg som ja satte på tongue tyvärr gjorde jag aldrig någon riktig olje tillförsel till turbon så han skar lite till än han redan var skuren. Men dem gångerna ja hade igång den spoola den riktigt fint, lät grymt smile men så i vintras när ja va ute å sladda me traktorn skar motorn så nu ere bilen som gäller smile

provade en 940s lågtrycksturbo men den stog nästan stilla på tomgång å knappt nån fart på höga varv så den funkar inte alls hmm

Jo den e nog lite för stor... Har en 1.8l passat turbo ligger i skolan ungefär lika stor som mondeo turbon ja har. synd att de här me sommarlov finns... har redan tröttnat på det haha smile annars kunde ja frågat lärarna om dem kunde sponsra dig med den tongue den läckte lite ojla men de gör ju inget big_smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
ADiKO MolnbyPerformance
20 juni 2011 · 365 Inlägg

Kan lägga upp ett klipp hur den lät när ja fick igång den? smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
Slash Saabifierad
21 juni 2011 · 2 026 Inlägg

ADiKO skrev:
Kan lägga upp ett klipp hur den lät när ja fick igång den? smile

Ja för tusan det måste du göra big_smile big_smile big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
ADiKO MolnbyPerformance
21 juni 2011 · 365 Inlägg
"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
RD_87 Skrotsamlare
21 juni 2011 · 4 031 Inlägg

ADiKO skrev:
http://www.garaget.org/video/106298
big_smile

Faaan så ballt! Jag och några kompisar vässade på en med vanligt sugtrim men det där var ju mycket ballare! big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
jolle-volvo
23 juni 2011 · 214 Inlägg

ADiKO skrev:

jolle-volvo skrev:

ADiKO skrev:
Då man håll på me åskgräsklippare (var faktiskt inte så längesedan big_smile) så " turbokonverterade" jag min partner 12hästar. Hade en Ford Mondeo diesel turbo låg som ja satte på tongue tyvärr gjorde jag aldrig någon riktig olje tillförsel till turbon så han skar lite till än han redan var skuren. Men dem gångerna ja hade igång den spoola den riktigt fint, lät grymt smile men så i vintras när ja va ute å sladda me traktorn skar motorn så nu ere bilen som gäller smile

provade en 940s lågtrycksturbo men den stog nästan stilla på tomgång å knappt nån fart på höga varv så den funkar inte alls hmm

Jo den e nog lite för stor... Har en 1.8l passat turbo ligger i skolan ungefär lika stor som mondeo turbon ja har. synd att de här me sommarlov finns... har redan tröttnat på det haha smile annars kunde ja frågat lärarna om dem kunde sponsra dig med den tongue den läckte lite ojla men de gör ju inget big_smile

hade vart sweet smile men just nu står projektet stilla så man får se va som händer under sommarn hmm filmen va ju grymm smile lät as ballt smile

Volvo pv831 "Droska" (1954)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang