Volvo 940 ltt skadligt för turbon?

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
29 juni 2011 · 1 163 Inlägg

Iveskold17 skrev:
nu har jag byttat tillbaka till orginal luftbox istället för sportluftfiltret, men då försvann ju tomgången när turbon har laddat, hur får jag den till att funka igen?

Är allting original nu eller vaddå?

~Andy~
Iveskold17
29 juni 2011 · 142 Inlägg

laddar fortfarnade 06 ungefär, annars helt orginal smile
de hjälper inte om jag byttar tillbaka till sportfiltret?

27-an
Volvo 945 (1996)
and3r5son
30 juni 2011 · 176 Inlägg

nu vet jag inte allt som skrivits här men, jag hade ganska stor läcka på slangen mellan turbo och insug då stutsa det tillbaka i turbon , böt slang och då slutade det.

Iveskold17
30 juni 2011 · 142 Inlägg

ok, får kolla de där, men har plockat av tomgångsmotorn och sprutat veidec brake clean in i dom två rören eller vad man ska säga, där slangarna sitter, men har ändå ingen tomgång...

27-an
Volvo 945 (1996)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
30 juni 2011 · 1 163 Inlägg

Iveskold17 skrev:
ok, får kolla de där, men har plockat av tomgångsmotorn och sprutat veidec brake clean in i dom två rören eller vad man ska säga, där slangarna sitter, men har ändå ingen tomgång...

Den drar tjuvluft någonstans.. kollat så alla slangar sitter där dem ska och att det inte finns några sprickor i dem?

~Andy~
Iveskold17
1 juli 2011 · 142 Inlägg

då har man tomgång om jag tar ut kontakten på tomgångsmotorn men den ligger på ca 1000-1100 varv istället för 750 varv, gör de något eller de e lugnt att köra med den så?

27-an
Volvo 945 (1996)
Whisper
2 juli 2011 · 136 Inlägg

På min gamla 940 ltt -97 körde jag med öppet filter, chip och pysventil istället för dumpventil.
jag ställde laddet på 1 bar och det körde jag med i 1500 mil innan jag sålde den och jag hade aldrig problem med luftmassen eller att jag skadade turbon

Samt att dem dumpade fint, Dumpade så pass att folk tittade när man laddade på och släppte gasen

Men en sak som gör stor skillnad som jag märkte på min är att man man lägger upp en plåtvägg dvs skiljer motorutrymmet mot luft filtret gör det susen på 940, iallafall på min.

Så jag skulle vilja påstå att luftfiltet inte skadar och turbon inte tar stryk.

Volkswagen Golf GTI "White Pearl" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang