Inför: POWERMEET 2011! Västerås (Juli 7-8-9) Ska du dit?

soyd
21 juni 2011 · 1 853 Inlägg

POWER BIG MEET 2011
http://www.bigmeet.com/bilder/hotnews-2011-bm.jpg

Är det några som ska dit i år igen smile ?

Ni som mot all förmodan inte ska dit?, eller inte har en susning om vad det är?. Till er vill jag bara rekommendera: SVT's dokumentär som sändes här om veckan, så får ni ett hum om vad det är för nånting... smile

Se SVT's dokumentär här (SVT PLAY) : Bilar 50-tal Och Rock'n'roll (dokumentär Powermeet 2010)

Bilder från förra årets träff!!

Vi ses på flygfältet!, ha det gutt! smile

/mvh soyd

Senast redigerat av soyd (21 juni 2011)

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
21 juni 2011 · 1 177 Inlägg

Fyllefest bland en massa fina bilar, nej tack det är bra....!

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
soyd
21 juni 2011 · 1 853 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Fyllefest bland en massa fina bilar, nej tack det är bra....!

Har du varit där många gånger?. Det är en del fylla på kvällen ja... Men det är ganska mycket mer än en fylle fest... Själv har jag varit där varje år sedan 1994. Aldrig druckit en droppe alkohol i mitt liv och kommer aldrig göra heller...

I år blir det nog en Ford Galaxy 64:a upp dit!, måste bara fixa fram ett takräcke och slänga på några av mina surfing brädor. Så det blir det rätta stuket! cool

/mvh soyd

GurkaN021
21 juni 2011 · 80 Inlägg

Eftersom man är född i staden så blir det självklart man dyker upp men på andra platser under power meet. Har alltid besökt Power Meet under alla dessa år.

LowLifeS10 Layin frame
21 juni 2011 · 638 Inlägg

givet

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
GMC C15 C10 (1968)
Chevrolet S10 "Air Gringos" (1999)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juni 2011 · 14 056 Inlägg

SJÄLVKLART! Det är ju en tillställning man inte får missa. Man skall vara nykter tycker jag, då får man ut mer av Power Big Meet. Åker nog över torsdag, fredag och lördag om bara vädret tillåter. Har varit där även i hällregn.....inget roligt alls.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
21 juni 2011 · 2 456 Inlägg

tongue  Självklart det står ju skrivet i stjärnorna ju varje år .....big_smile

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
21 juni 2011 · 2 456 Inlägg

Vettemannen skrev:
SJÄLVKLART! Det är ju en tillställning man inte får missa. Man skall vara nykter tycker jag, då får man ut mer av Power Big Meet. Åker nog över torsdag, fredag och lördag om bara vädret tillåter. Har varit där även i hällregn.....inget roligt alls.

/Benny

tongue  Ja hela sommar halvåret så ka man hälla spriten i bilen å ej i sig själv  *L*

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Wirree
21 juni 2011 · 96 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Fyllefest bland en massa fina bilar, nej tack det är bra....!

Håller med soyd, har du inte varit där så förstår man sig inte på det. Det är en helg som bara riktar sig mot bilar, bör uppmuntras. Trådskaparen ställde frågan om man ska dit, inte om folks åsikter om det.

Tar nyinköpta suburbanen dit!

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
21 juni 2011 · 2 456 Inlägg

Wirree skrev:

Galic_Andro skrev:
Fyllefest bland en massa fina bilar, nej tack det är bra....!

Håller med soyd, har du inte varit där så förstår man sig inte på det. Det är en helg som bara riktar sig mot bilar, bör uppmuntras. Trådskaparen ställde frågan om man ska dit, inte om folks åsikter om det.

Tar nyinköpta suburbanen dit!

big_smile  *Word*

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
21 juni 2011 · 1 177 Inlägg

Wirree skrev:

Galic_Andro skrev:
Fyllefest bland en massa fina bilar, nej tack det är bra....!

Håller med soyd, har du inte varit där så förstår man sig inte på det. Det är en helg som bara riktar sig mot bilar, bör uppmuntras. Trådskaparen ställde frågan om man ska dit, inte om folks åsikter om det.

Tar nyinköpta suburbanen dit!

Kul att du bara är såhär kaxig och smart genom datorn bakom tangentbordet gubben, men när man träffar dig säger du inte ett ord förutom att knappt kolla en i ögonen när du hälsar.... du är rolig du.... var dig själv istället

Jag skiter i vad trådskaparen frågade, jag svarar på mina "ja" eller "nej" med en förklaring som följd till varför jag svarat just ja eller nej, och anledningen till mitt svar var att jag drog igenom västerås på cruisingen (råkade hamna i den) för två år sedan, och fick både en bula på v70ns lack, en öl utspilld över huven, och en full jävla gubbe som skulle kladda på bilen... Skulle du vilja ha din ögonsten du har lagt ner tid och kärlek på, förstörd på en kvart av fyllon på en cruising/träff? Du kanske inte vet hur det är att äga en sådan bil, du kanske skiter i sånt... berätta det gärna för mig på Brostugan imorgon, jag står med handen i luften för en hälsning och en förklaring, i samma nivå som du skriver genom datorn, borde väl vara ganska enkelt då det visar sig vara enkelt här på ett forum..!

Puss och kram på dig Viktor!!

Senast redigerat av Galic_Andro (21 juni 2011)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
soyd
22 juni 2011 · 1 853 Inlägg

Galic_Andro:

Jag har full förståelse för att du är avigt inställd till eventet med tanke på det som hänt... Riktigt tråkigt att höra sad, jag hoppas att det gick så bra det kan gå med att laga de skadorna som blev efteråt.

Grejen är ju att crusing värdarna ska inte släppa in fordon som inte är crusing berättigade eller hur man sak säga. Så du borde egentligen inte ha kommit in i crusing ledet. Nu finns det ju en massa små vägar att ansluta sig via som kanske är obevakade..

Sedan de som ger sig på bilar och förstör mm har inget där att göra, och Polisen gör så gott de kan att ta hand om dem osv. Polisen gör trots allt ett j*vla bra jobb under eventet...

Jag tror att om du skulle ge eventet en ny chans (fast jag har fullförståelse om du inte vill med tanke på det som hänt..) Så skulle du få en annan bild av det hela.

Kommer du i en super fin Americanare så ställ ut den på dagen på fältet, knalla runt och kika på alla bilar osv. Sedan kan du försöka få med den i "finbils crusingen" då är det i princip 0 fylla då den är vid 15-16 tiden om jag inte mins fel. Sedan parkerar du den på ett bra ställe och tar med dig en hopvikbar stol och hittar en skön plats i solen där crusing rundan går och bara kikar på de andra som kör.

Kommer du i en amerikanare som är i lite mera ”bruks skick” så kan du crusa hela natten om du så vill...

Kommer du inte i en amerikanare alls så parkera på besöksparkeringen på dagen och kolla in flygfältet. Sedan då området stänger vi 17 drar du lite gott käk någonstans, och parkerar bilen utan för crusing området. Och fram med den hopvikbara stolen och sätt dig och kika på de bilar som crusar runt.

Ha det gutt!

/mvh soyd

RD_87 Skrotsamlare
23 juni 2011 · 4 031 Inlägg

Jag dyker självklart upp, jaga saknade bildelar, prata lite skit & dricka lite sprit på kvällen, ettvinnande koncept helt enkelt! smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Wirree
23 juni 2011 · 96 Inlägg

Galic_Andro skrev:

Wirree skrev:

Galic_Andro skrev:
Fyllefest bland en massa fina bilar, nej tack det är bra....!

Håller med soyd, har du inte varit där så förstår man sig inte på det. Det är en helg som bara riktar sig mot bilar, bör uppmuntras. Trådskaparen ställde frågan om man ska dit, inte om folks åsikter om det.

Tar nyinköpta suburbanen dit!

Kul att du bara är såhär kaxig och smart genom datorn bakom tangentbordet gubben, men när man träffar dig säger du inte ett ord förutom att knappt kolla en i ögonen när du hälsar.... du är rolig du.... var dig själv istället

Jag skiter i vad trådskaparen frågade, jag svarar på mina "ja" eller "nej" med en förklaring som följd till varför jag svarat just ja eller nej, och anledningen till mitt svar var att jag drog igenom västerås på cruisingen (råkade hamna i den) för två år sedan, och fick både en bula på v70ns lack, en öl utspilld över huven, och en full jävla gubbe som skulle kladda på bilen... Skulle du vilja ha din ögonsten du har lagt ner tid och kärlek på, förstörd på en kvart av fyllon på en cruising/träff? Du kanske inte vet hur det är att äga en sådan bil, du kanske skiter i sånt... berätta det gärna för mig på Brostugan imorgon, jag står med handen i luften för en hälsning och en förklaring, i samma nivå som du skriver genom datorn, borde väl vara ganska enkelt då det visar sig vara enkelt här på ett forum..!

Puss och kram på dig Viktor!!

Eftersom det var här du skrev så är det ju här jag svarar. Synd med din bil, det är självklart oacceptabelt och riktigt dålig stil av de som gjorde det, tycker dock inte att man ska påstå att ett helt evenemang är dåligt för att vissa besökare inte kan sköta sig. Jag tycker t.ex. att flera besökare av FNM inte kan sköta sig, men det belastar jag dem med och inte träffen och dess anordnare, de brukar jag snarare uppmuntra. Synd att du ska komma med personliga påhopp för att man ifrågasätter men om du nu vill fortsätta så kan vi diskutera det någon annanstans än här i tråden. Puss får du nog ingen men än kram kan jag gå med på!

speedy_boy_89
23 juni 2011 · 49 Inlägg

klart man kommer men darten blir nog inte färdig tills dess sad .
Galic_Andro  synd att du tycker det är en jävla fylletillställning. På kvällen är det väll fest och musik
men på vilken sorts bilträff är det inte det jag menar det sups på både elmia och gatebil och även på utomhusträffar som meet of the month i norrköping ser man några fyllskallar. Det är tyvär så det är.
Men en trevligare bilträff med snällare och gladare människor än power BIG meet det får man leta efter.
Det finns en anledning till att den här träffen är störst i europa smile
sommarens höjdpunkt här kommer jag.

Volkswagen Golf c "Dödslådan" (1983)
GurkaN021
23 juni 2011 · 80 Inlägg

speedy_boy_89 skrev:
klart man kommer men darten blir nog inte färdig tills dess sad .
Galic_Andro  synd att du tycker det är en jävla fylletillställning. På kvällen är det väll fest och musik
men på vilken sorts bilträff är det inte det jag menar det sups på både elmia och gatebil och även på utomhusträffar som meet of the month i norrköping ser man några fyllskallar. Det är tyvär så det är.
Men en trevligare bilträff med snällare och gladare människor än power BIG meet det får man leta efter.
Det finns en anledning till att den här träffen är störst i europa smile
sommarens höjdpunkt här kommer jag.

Den är väl inte bara störst i Europa? Utan även i Amerika om jag inte miss minner mig då Jay Leno brukar alltid skicka hälsningar på Power Meet till oss i Sverige. Och om jag inte minns helt fel så kunde man vinna hans bil för nåt år sen.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 juni 2011 · 14 056 Inlägg

GurkaN021 skrev:

speedy_boy_89 skrev:
klart man kommer men darten blir nog inte färdig tills dess sad .
Galic_Andro  synd att du tycker det är en jävla fylletillställning. På kvällen är det väll fest och musik
men på vilken sorts bilträff är det inte det jag menar det sups på både elmia och gatebil och även på utomhusträffar som meet of the month i norrköping ser man några fyllskallar. Det är tyvär så det är.
Men en trevligare bilträff med snällare och gladare människor än power BIG meet det får man leta efter.
Det finns en anledning till att den här träffen är störst i europa smile
sommarens höjdpunkt här kommer jag.

Den är väl inte bara störst i Europa? Utan även i Amerika om jag inte miss minner mig då Jay Leno brukar alltid skicka hälsningar på Power Meet till oss i Sverige. Och om jag inte minns helt fel så kunde man vinna hans bil för nåt år sen.

Du kan fan ha rätt att PBM är störst i världen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Streetfreak
23 juni 2011 · 693 Inlägg

klart jag ska på Power Big Meet, har varit på bigmeet sen 1980 då det var i jönköping. Var på power meet i nossebbro för nåra veckor sen med 5000 bilar i fint väder. Men tycker folk ska gå på träffen på flygfältet, crusingen är inte det viktiga utan europas finast renoverade jänkare på träffen

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
aandersson
26 juni 2011 ·

Det blir ett självklart svar på den frågan... JAAAAAA big_smile Årets bästa ju !!! smile

lucather
26 juni 2011 · 112 Inlägg

Förra året var jag inte värdig att åka in i Cruisingen med min gamla pickis. Kändes ganska fånigt att bli nekad när vilken ful caprice som helst fick glida in.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se
Chevrolet Caprice Brougham LS "Lille Skutt" (1989)
Chevrolet C10 "Råttan" (1966)
Volvo TGB13 "Stridsmaskinen" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang