Onödig / korkad info i bilannonser

Marticus Meldem
14 juli 2011 · 917 Inlägg

man skriver det som finns. Hade dem inte skrivit utrustning som fanns hade ni ju säkert gnällt på det ist...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Andromeda Rumpmas
14 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Ej byte, inte ens om du har Volvo V50/V70, VW Passat eller Audi A4

Det där stör jag mig som fan på, att rabbla upp en massa bialr för att få så många träffar på sin annons som möjligt. Det resulterar ju i att man får vada genom drivor av skit man inte är intresserad av när man söker på en bilmodell. Blocket skulle behöva börja underkänna sådana annonser mad

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Peggy_red
14 juli 2011 · 142 Inlägg

Fjellner skrev:
Om en bil skulle vara 99% rostfri skulle jag backa direkt.
Om bilen väger 1500kg så är det alltså 15kg rost, inget att hurra över direkt!

ha ha så allt på din bil är gjort av matrial som kan rosta ?!

Peggy_red
14 juli 2011 · 142 Inlägg

men varför egentligen måste alltid folk ha massa märkliga argument för att sälja sin bil ?!, har aldrig fatta det där det är väl för fasen bara ut med den på annons utan massa trams smile

Andromeda Rumpmas
14 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Peggy_red skrev:
men varför egentligen måste alltid folk ha massa märkliga argument för att sälja sin bil ?!, har aldrig fatta det där det är väl för fasen bara ut med den på annons utan massa trams smile

Tja, om någon säljer en bil utan en rimlig anledning måste det ju nästan vara för att den behöver lagas för dyra pengar? Varför sälja en bil som fungerar bara sådär? smile
Nä, det ska gärna säljas pga att man vill byta mot "något annat roligt" men man har "inte hunnit" besiktat. Låter det som en bil som blir såld? tongue

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Fredde_Vette JaG
14 juli 2011 · 785 Inlägg

tkd_rille skrev:

schnauz skrev:
"Tjejkörd" är en favorit också. Vad innebär tjejkörd?
Tokslut koppling, aldrig servad, skrapade fälgar, repade stötfångare och luktar fisk?

De här var kärringkörd big_smile
http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

Helt underbar..!!!   lol

Mvh Målarn

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Pavva
14 juli 2011 · 1 215 Inlägg

Andromeda skrev:

Ej byte, inte ens om du har Volvo V50/V70, VW Passat eller Audi A4

Det där stör jag mig som fan på, att rabbla upp en massa bialr för att få så många träffar på sin annons som möjligt. Det resulterar ju i att man får vada genom drivor av skit man inte är intresserad av när man söker på en bilmodell. Blocket skulle behöva börja underkänna sådana annonser mad

ska du ha en specifik modell så väljer du väl det genom kategorierna?

http://i56.tinypic.com/sxy73a.jpg

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Andromeda Rumpmas
14 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Pavva skrev:

Andromeda skrev:

Ej byte, inte ens om du har Volvo V50/V70, VW Passat eller Audi A4

Det där stör jag mig som fan på, att rabbla upp en massa bialr för att få så många träffar på sin annons som möjligt. Det resulterar ju i att man får vada genom drivor av skit man inte är intresserad av när man söker på en bilmodell. Blocket skulle behöva börja underkänna sådana annonser mad

ska du ha en specifik modell så väljer du väl det genom kategorierna?

http://i56.tinypic.com/sxy73a.jpg

Aha, se på fan smile

Tack för att du lade ned så mycket tid på en bil också wink

Edit: Tycker fortfarande det är ett jäkla sätt i alla fall.

Senast redigerat av Andromeda (14 juli 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
HalfShell
14 juli 2011 · 162 Inlägg

Andromeda skrev:

Pavva skrev:

Andromeda skrev:

Det där stör jag mig som fan på, att rabbla upp en massa bialr för att få så många träffar på sin annons som möjligt. Det resulterar ju i att man får vada genom drivor av skit man inte är intresserad av när man söker på en bilmodell. Blocket skulle behöva börja underkänna sådana annonser mad

ska du ha en specifik modell så väljer du väl det genom kategorierna?

http://i56.tinypic.com/sxy73a.jpg

Aha, se på fan smile

Tack för att du lade ned så mycket tid på en bil också wink

Edit: Tycker fortfarande det är ett jäkla sätt i alla fall.

Jag håller med. Tycker det borde bli mer som Mobile där man har förvalda modeller.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Pavva
14 juli 2011 · 1 215 Inlägg

Andromeda skrev:

Pavva skrev:

Andromeda skrev:

Det där stör jag mig som fan på, att rabbla upp en massa bialr för att få så många träffar på sin annons som möjligt. Det resulterar ju i att man får vada genom drivor av skit man inte är intresserad av när man söker på en bilmodell. Blocket skulle behöva börja underkänna sådana annonser mad

ska du ha en specifik modell så väljer du väl det genom kategorierna?

http://i56.tinypic.com/sxy73a.jpg

Aha, se på fan smile

Tack för att du lade ned så mycket tid på en bil också wink

Edit: Tycker fortfarande det är ett jäkla sätt i alla fall.

hehe vill ju att folk ska hajja vad jag menar wink

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Merclone Leg. Spådam
14 juli 2011 · 816 Inlägg

Phaetoon skrev:

killercow skrev:
Rätt många tror inte att man bara kan sälja en bil utan måste skriva anledningen till varför man säljer den, men det är väl ingen som bryr sig igentligen tex:

Säljes pga:
Tillökning i familjen
Bytt jobb så ej i behov av 2 bilar
Köpt ny bil
Behov av kombi/större bil
utlandsflytt

Detta är väl dom vanligaste som jag kommer på

Ibland så säljer ju folk sina ögonstenar. I de fallen så lär ägarna ändå få frågan varför man säljer bilen. Men att skriva att man säljer bilen pga nybilsköp är bara överflödig information.

Minns att någon skulle sälja sin jänkebil och skrev "säljes för att jag är dum i huvudet".

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
lindell90
14 juli 2011 · 876 Inlägg

Något man stör sig enormt på är när säljaren är oärlig om bilens skick och man åker långt. Farsan åkte från Kristianstad till Norrköping för att köpa en 206cc för ett par år sedan. Bilen skulle va i nyskick bortsett från ett dörruppslag i vänster bakskärm. Dörruppslag?! Jo tjena, dörren till bankvalvet då? Troligen påbackad. Två av däcken var totalt slut och dem två andra hade kanske klarat säsongen ut. Skulle gå en eller två säsonget till enligt säljaren. Sen var där lite annat smått och gått som en trasig ljuddämpare, bromsar som låg på skrapade fälgar och sånt. Dock betalade säljaren halva tågbiljetten hem. Men man undrar ju om han trodde han skulle få bilen såld när han visste hur den var.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 juli 2011 · 14 082 Inlägg

lindell90 skrev:
Något man stör sig enormt på är när säljaren är oärlig om bilens skick och man åker långt. Farsan åkte från Kristianstad till Norrköping för att köpa en 206cc för ett par år sedan. Bilen skulle va i nyskick bortsett från ett dörruppslag i vänster bakskärm. Dörruppslag?! Jo tjena, dörren till bankvalvet då? Troligen påbackad. Två av däcken var totalt slut och dem två andra hade kanske klarat säsongen ut. Skulle gå en eller två säsonget till enligt säljaren. Sen var där lite annat smått och gått som en trasig ljuddämpare, bromsar som låg på skrapade fälgar och sånt. Dock betalade säljaren halva tågbiljetten hem. Men man undrar ju om han trodde han skulle få bilen såld när han visste hur den var.

Ja fyfan!!! En del säljare är ju lite puckade.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Dotzie
15 juli 2011 · 492 Inlägg

Peggy_red skrev:
men varför egentligen måste alltid folk ha massa märkliga argument för att sälja sin bil ?!, har aldrig fatta det där det är väl för fasen bara ut med den på annons utan massa trams smile

smile...sant..typ min pappa har åkt in i fängelse vi behöver pengar till hyran

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
killercow
16 juli 2011 ·

2 saker jag stört mej på ordentligt nu under morgonen när jag kollat lite bil-annonser mad

1: Året-runt däck............ kan inte folk fatta nån gång att det finns inget som heter året-runt däck. det är fortfarande odubbade vinter däck som folk kör runt med på sommaren. vilket absolut inte rekomenderas då broms sträckan blir vesäntligt längre.



2: Undersidan fick jätte mycket beröm av bes.mannen vid senaste besiktningen..... Vilken besiktning i landet ska man åka till för att få beröm för undersidan av bilen. har bes ett antal bilar utan nån rost under på olika ställen å aldrig fått nått beröm. enda dom brukar säga är typ ja de såg ju bra ut eller här va det ingen rost. men detta räknar inte jag som beröm. om de ska va beröm vill jag mer höra. "ÅH GUD, va otroligt fräch din bil är under, detta blir guld stjärna i protokollet....

Masquerade Aldrig nöjd
16 juli 2011 · 804 Inlägg

killercow skrev:
"ÅH GUD, va otroligt fräch din bil är under, detta blir guld stjärna i protokollet....

Med en mindre modifikation så är det där precis vad jag fick höra (två gånger) när jag besiktigade min Fiat, så visst händer det. Håller dock med om att det är onödigt att skriva ned i annonsen.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Evildan
16 juli 2011 ·

Masquerade skrev:

killercow skrev:
"ÅH GUD, va otroligt fräch din bil är under, detta blir guld stjärna i protokollet....

Med en mindre modifikation så är det där precis vad jag fick höra (två gånger) när jag besiktigade min Fiat, så visst händer det. Håller dock med om att det är onödigt att skriva ned i annonsen.

har även jag fått beröm av SBP-anställd angående undersidan, senast nu på Mazda 323, däremot ansåg han att det hade börjat rosta hål i oljetråget...(jag spillde olja vid senaste oljebytet som hade runnit ned på tråget) så huruvida hans åsikter räknas torde vara tvistbart.

Pavva
16 juli 2011 · 1 215 Inlägg

killercow skrev:
2 saker jag stört mej på ordentligt nu under morgonen när jag kollat lite bil-annonser mad

1: Året-runt däck............ kan inte folk fatta nån gång att det finns inget som heter året-runt däck. det är fortfarande odubbade vinter däck som folk kör runt med på sommaren. vilket absolut inte rekomenderas då broms sträckan blir vesäntligt längre.



2: Undersidan fick jätte mycket beröm av bes.mannen vid senaste besiktningen..... Vilken besiktning i landet ska man åka till för att få beröm för undersidan av bilen. har bes ett antal bilar utan nån rost under på olika ställen å aldrig fått nått beröm. enda dom brukar säga är typ ja de såg ju bra ut eller här va det ingen rost. men detta räknar inte jag som beröm. om de ska va beröm vill jag mer höra. "ÅH GUD, va otroligt fräch din bil är under, detta blir guld stjärna i protokollet....

du har ju mer naturgummi i MS-däcket så greppet blir ju mycke bättre.

anledningen till att folk byter till "sommardäck" på våren är att MS-däcken slits mer och kostar mer än sommardäck.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Adeno självutnämnd expert
16 juli 2011 · 157 Inlägg

`` endast Tjejkörd´´ tycker jag känns onödigt att skriva

Senast redigerat av Adeno (16 juli 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
killercow
16 juli 2011 ·

Pavva skrev:

killercow skrev:
2 saker jag stört mej på ordentligt nu under morgonen när jag kollat lite bil-annonser mad

1: Året-runt däck............ kan inte folk fatta nån gång att det finns inget som heter året-runt däck. det är fortfarande odubbade vinter däck som folk kör runt med på sommaren. vilket absolut inte rekomenderas då broms sträckan blir vesäntligt längre.



2: Undersidan fick jätte mycket beröm av bes.mannen vid senaste besiktningen..... Vilken besiktning i landet ska man åka till för att få beröm för undersidan av bilen. har bes ett antal bilar utan nån rost under på olika ställen å aldrig fått nått beröm. enda dom brukar säga är typ ja de såg ju bra ut eller här va det ingen rost. men detta räknar inte jag som beröm. om de ska va beröm vill jag mer höra. "ÅH GUD, va otroligt fräch din bil är under, detta blir guld stjärna i protokollet....

du har ju mer naturgummi i MS-däcket så greppet blir ju mycke bättre.

anledningen till att folk byter till "sommardäck" på våren är att MS-däcken slits mer och kostar mer än sommardäck.

Där hade du inte mycket rätt. med ms-däck på sommaren får du längre broms sträcka, däcken har mjukare gummi som slits mer och ger ett sämre grepp på varm asfalt.

Jag kan ge källa till min info
http://www.dackinfo.se/

Så nu kan du vara snäll å ge källa på din info att dubbfria vinter däck skulle ha bättre grepp på sommaren än sommardäck har.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang