chip är inte tänka på om man bara ska chipa. men byta topp och kam och porta, plana så hjälper chipet mer
gör det verkligen det? För person som gör chipet måste ju veta vad det är för " setup " han kommer/kör med. Så tror inte ett vanligt chip till just B230 gör så mycket mer om chipet är programmerat på standard setup.
Varsågod. Kan vara svårt att få ett rakt svar här ibland. Tyvärr är 531 toppen ganska dyr då den är populär hos dom som kör VOC. Räkna runt 2000:- för en fin som inte behöver planas och har VX3 kam. Lycka till
Varsågod. Kan vara svårt att få ett rakt svar här ibland. Tyvärr är 531 toppen ganska dyr då den är populär hos dom som kör VOC. Räkna runt 2000:- för en fin som inte behöver planas och har VX3 kam. Lycka till
TACK! Men planering för trimning får bli senare då den ändå är ganska pigg Vet du förresten vad som kan ge smått ojämn tomgång? Har märkt att den går ner 100 rpm vid stillastående
Fördelarlock, tomgångsmotor och spruckna slangar. Sök på forumet efter svar. Jag är ganska säker på det har varit uppe förr. Eller googla på det. Hittar massor av olika anledningar.
Fördelarlock, tomgångsmotor och spruckna slangar. Sök på forumet efter svar. Jag är ganska säker på det har varit uppe förr. Eller googla på det. Hittar massor av olika anledningar.
Jo, jag visste att jag skulle få dem svaren. Har kollat fördelarlocket så det utesluter jag.
Slangar misstänker jag mest... Ville bara se om du hade något svar där också
531-topp till 130-140 häst är ingen vidare bra idé, 530-toppen som du redan har är betydligt bättre lämpad till den effekten. Originalkammarna är heller inte mycket att hurra för, finns många eftermarknadskammar som är betydligt bättre. VX3 är ju visserligen "bättre" än M-kammen (som sitter i din motor), men det är fortfarande en originalkam från sen stenålder. Slå en signal till t.ex. Elleman (031-44 13 92), så fixar han en passande kam som är ljusår ifrån Volvos originalkammar.
531-topp till 130-140 häst är ingen vidare bra idé, 530-toppen som du redan har är betydligt bättre lämpad till den effekten. Originalkammarna är heller inte mycket att hurra för, finns många eftermarknadskammar som är betydligt bättre. VX3 är ju visserligen "bättre" än M-kammen (som sitter i din motor), men det är fortfarande en originalkam från sen stenålder. Slå en signal till t.ex. Elleman (031-44 13 92), så fixar han en passande kam som är ljusår ifrån Volvos originalkammar.
531-toppen är den bästa som finns. Varför tror du KG enbart har den från steg fyra och uppåt? "Man kan säga så här att flödet på 531:an på insuget är bättre original än på en fullportad 530, 398, 160." citat om man söker på forumet. Gällande kamaxlar föredrar jag VX3. A kammen är ju inte dum heller. Lite svårare att få tag på verkar det som
531-topp till 130-140 häst är ingen vidare bra idé, 530-toppen som du redan har är betydligt bättre lämpad till den effekten. Originalkammarna är heller inte mycket att hurra för, finns många eftermarknadskammar som är betydligt bättre. VX3 är ju visserligen "bättre" än M-kammen (som sitter i din motor), men det är fortfarande en originalkam från sen stenålder. Slå en signal till t.ex. Elleman (031-44 13 92), så fixar han en passande kam som är ljusår ifrån Volvos originalkammar.
531-toppen är den bästa som finns. Varför tror du KG enbart har den från steg fyra och uppåt? "Man kan säga så här att flödet på 531:an på insuget är bättre original än på en fullportad 530, 398, 160." citat om man söker på forumet. Gällande kamaxlar föredrar jag VX3. A kammen är ju inte dum heller. Lite svårare att få tag på verkar det som
Nja det med kammar har du fel, finns A,VX3 överallt Turbo performance club , savarturbo etc. plus jag har två liggandes