Vafan, din best på 14.5 ton drar lika mkt soppa som min tgb20 på 3.3 ton drar orättvist!
Jo jag vet att Tgb 20 bilarna drar mycket soppa med det beror på att original motorn i dom är strypta med ner slipad kan och även veven i dom är fel slipade för att dom inte ska ha så många hästar så gör som jag och några jag känner sätt i en 6a från en volvo 164 det är samma motor och stoppa i k-kam så drar den mindre soppa och orkar mer och behöver inte varvas för att dra om kring den i skogen och på asfalt i uppförs backar ( ett bra tipps )
Känner mig rätt nöjd med att äga en tatra 813 ska ni veta
Vafan, din best på 14.5 ton drar lika mkt soppa som min tgb20 på 3.3 ton drar orättvist!
Jo jag vet att Tgb 20 bilarna drar mycket soppa med det beror på att original motorn i dom är strypta med ner slipad kan och även veven i dom är fel slipade för att dom inte ska ha så många hästar så gör som jag och några jag känner sätt i en 6a från en volvo 164 det är samma motor och stoppa i k-kam så drar den mindre soppa och orkar mer och behöver inte varvas för att dra om kring den i skogen och på asfalt i uppförs backar ( ett bra tipps )
Känner mig rätt nöjd med att äga en tatra 813 ska ni veta
Det där med kammen visste jag men veven också säger du?! värt att se över, har dock en mb300 turbodiesel jag nyss har skaffat adapterplatta till
Fan äntligen lite intressanta projekt här, vad ska du använda den till sen? Offroad?
Japp offroad på riktigt detta
Den tar lite platts i skogen då den är 9 m lång och 2.50 m bred och 3.20 m så där har man lite att brottas med i skogen inte direkt som att kära en moped i skogen
Härligt att se framgången i projektet, den ser mkt bättre ut nu än när du hämtade den här i Sundsvall! Skulle själv kunna tänka mig en Tatra till min samling
Hej alla ! Dålig som jag är på att uppdatera denna tråd men för dom som är intresserade av denna bil och mig så kan jag meddela att jag är med i senaste numret av tidningen Trucking som kom ut i går tänkte jag ska bjuda på några bilder ur tidningen !
Jo då det går framåt med projektet söker ju en del delar så jag kan få i hop hytten som den ska va med ! Det är många som undrar om det är en riktig tatuering jag har av en Tatra på armen och JA den är riktig ingen gnuggis som man kan tvätta bort Ska försöka lägga upp lite filmer med på när jag kör med bilen