3765
Sök

Haggan´s Volvo 744 **Stor uppdate 13/5 2013 sid. 16

Tanken var att jag skulle piffa upp bilen lite lite grann, men det ena ledde till det andra ;)

150 547 Visningar
Uppdaterades senast 4 februari 2014
466 Inlägg
27 mars 2012
jo man sa det förr att om man sätter ståltråd på cykeln så skulle den gå fortare ,,, men glöm vad jag sa big_smile

502 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Det kommer inte bli något motorbygge, det hade varit pricken över i, men jag kommer att plugga vidare om ett år så är illa tvungen att börja spara lite wink

Jag har dom liggandes, har inte haft ork att klämma dit dom men det ska på vindavisare där också big_smile men kan passa på och höra vad som är snyggast, men eller utan vindavisare? smile Mvh
Senast redigerat av Haggan (27 mars 2012)

Jocke-H
27 mars 2012
Du fick ju till bilen riktigt fin! bra jobbat smile

148 Inlägg
27 mars 2012
hade gjort sig mkt bättre i svarta dekaler där text av volvo 744 synts istället för gubbiga tjocka kromemblém. tongue
Lyngmo skrev:
satt och kollade igeom bilderna igen. hade jag varit dig så hade jag inte haft dekaler på bilen. ser riktigt bondigt ut tycker jag big_smile ... den är ju skit fin och sen sätter du på dekalerna nänä inget dekaltrim på den fina bilen

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

502 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Har faktiskt funderat på svarta, men vet inte, det blir nog krom wink

Haggan skrev:
men kan passa på och höra vad som är snyggast, men eller utan vindavisare? smile Mvh

Utan! imo smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Trucker
1 220 Inlägg
27 mars 2012
med!

Vissa är bara bättre än andra!

685 Inlägg
27 mars 2012
Haggan skrev:
Har faktiskt funderat på svarta, men vet inte, det blir nog krom wink

Tycker kromet gör sig bra. För övrigt mkt fin bil med snyggt stuk.

No turbo shit - just real power!

502 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Tackar big_smile Jo det lyfte upp lite  cool

Mvh Jonas

76 Inlägg
27 mars 2012
Vilken otrolig skillnad det blev på bilen, blev riktigt fin/snygg !!

21 Inlägg
27 mars 2012
Grymt fin bil! Gillar verkligen hur de blev med
dubbla pipor!

502 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Tackar så mycket, såna omdömen pushar en framåt! big_smile Jag har inte sett någon med fungerande dubbla pipor och dragkrok, om någon har nån bild så är det bara att länka cool

Mvh Jonas

4 254 Inlägg
4 april 2012
Jag tycker du ska polera upp dina kofångare lite bättre, nu när du har så fin puts på allt annat så ser dom lite matta och tråkiga ut tycker jag.

Tror du man får plats med dragkrog och dubbla 3" avgas? Har inte kollat allt på det än men blev inspirerad av din bil att bygga dubbla utblås:)

Volvonörd
1 187 Inlägg
4 april 2012
Fan vad imponerad jag vart nu kan jag lova, gillar ditt engagemang för denna gamla Volvo big_smile Kul att se att du har förvandlat den till den fina pärla som den nu blivit!!! Nästan så att jag vill dra dit originalfronten igen på min wink Men bara NÄSTAN! Hahaha

Kommer absolut att följa detta bygge!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

502 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
zemet skrev:
Jag tycker du ska polera upp dina kofångare lite bättre, nu när du har så fin puts på allt annat så ser dom lite matta och tråkiga ut tycker jag.

Tror du man får plats med dragkrog och dubbla 3" avgas? Har inte kollat allt på det än men blev inspirerad av din bil att bygga dubbla utblås:)

Tackar big_smile Jag var dålig att maskera det svarta så det är svagt svagt rött sedan jag lacka den, men det ska bli omlackat i mattsvart! tongue Ingenting är omöjligt wink men risken är att öret kommer synas under bilen. Jag kan ta ett par bilder på hur röret ser ut när det sitter upphängt så får du lite humm om hur det kan se ut med 3" big_smile
Senast redigerat av Haggan (4 april 2012)

502 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
MrLego skrev:
Fan vad imponerad jag vart nu kan jag lova, gillar ditt engagemang för denna gamla Volvo big_smile Kul att se att du har förvandlat den till den fina pärla som den nu blivit!!! Nästan så att jag vill dra dit originalfronten igen på min wink Men bara NÄSTAN! Hahaha

Tackar så mycket big_smile När jag köpte den så skulle jag enbart laga rosten och fräscha upp den men det spåra ur.... wink Jag gillar original fronten starke, men det saknas dimmljus bara, men det finns på "att göra listan" big_smile

Volvonörd
1 187 Inlägg
4 april 2012
Haggan skrev:
MrLego skrev:

Tackar så mycket big_smile När jag köpte den så skulle jag enbart laga rosten och fräscha upp den men det spåra ur.... wink Jag gillar original fronten starke, men det saknas dimmljus bara, men det finns på "att göra listan" big_smile

Ja vi skulle bara fräscha till våran med men det flippade ur som du kanske sett om du kollat på den wink
Dubbla avgas är jag intresserad av att se hur du gjorde så jag kan sno den idén wink om det är ok!

Dimljus gör mkt, kan kolla om jag kommer över några då jag brukar köpa/få lite bilar med diverse godis på tongue

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

502 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
Har haft eran 740 som lite insperation så har följt den under ett tag wink Självklart, bara kul att "dela med sig " lite big_smile i första inlägget så har jag samlat hela bygget så där har du ett par bilder på röret tongue men ska som sakt ta lite fler bilder nu i veckan big_smile kommer du över några får du gärna höra av dig big_smile
Mvh Jonas

45 Inlägg
9 april 2012
helt sjukt vad snyggt de blir! tycker du borde lacka kofångarna  röd också big_smile

Sök