6401
Sök

Volvo 945 turbo kopla bort + paket

Hemmapul AB
195 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Hej min fråga gäller en Volvo 945 turbo med + packet.

om man ska höja laddtryck så ska man kopla bort + packetet har jag hört. men hur gör man?
e de bara att dra loss slangarna till magnetventilen och bygla eller måste man kopla ur all el till + packetet med?

Tackar på förhand

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

Falgfixaren.se
647 Inlägg
16 juli 2011
Är de verkligen ingen som vet hur man kopplar bort de ??

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

Bonntrimmare
620 Inlägg
16 juli 2011
nu tror jag ni har rört ihop det med laddtrycks vakten???

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Falgfixaren.se
647 Inlägg
16 juli 2011
D_Carlsson skrev:
nu tror jag ni har rört ihop det med laddtrycks vakten???

Är de inte den lilla fyrkantiga prylen som sitter bakom en strålkastaren ?
3 slangar och en elkontakt ?

Bonntrimmare
620 Inlägg
16 juli 2011
njae jag harförmig att den sitter ovanför ratt stången inne i bilen på samma slang som går till orginal laddtrycks mätaren inne i bilen

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 juli 2011
bara ta bort boxen för den . sen tar du bort magnet ventilen och har enbart tryckslang mellan turbon och tryckklockan vips så har du gått från 190 hk till 165 . sen äre bara börja höjja som du sj vill

vad jag minns så har turbo+ bilarna ingen laddtrycksvakt då turbo+ paket är en elektriks pysventil monterad av volvo original turbo+ och höjjde laddet råkade jag köra på 2 bar va ingen som slog i från

när jag körde 940 turbo

Forummoderator
26 617 Inlägg
16 juli 2011
MrEricsson skrev:
bara ta bort boxen för den . sen tar du bort magnet ventilen och har enbart tryckslang mellan turbon och tryckklockan vips så har du gått från 190 hk till 165 . sen äre bara börja höjja som du sj vill

vad jag minns så har turbo+ bilarna ingen laddtrycksvakt då turbo+ paket är en elektriks pysventil monterad av volvo original turbo+ och höjjde laddet råkade jag köra på 2 bar va ingen som slog i från

när jag körde 940 turbo

Bara och bara..spika sönder bäst du sj vill borde du ha skrivit..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Falgfixaren.se
647 Inlägg
16 juli 2011
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

när jag körde 940 turbo

Men de trådskaparen frågade efter var ju hur man koppla bort den, sen vad han gör
med bilen är väl upp till honom. Om + paketet ändå inte fungerar, och han ville chippa
och sätta större turbo och andra spridare så kanske han vill koppla bort skiten som ändå
inte fungerar.

Forummoderator
26 617 Inlägg
16 juli 2011
Phaeton skrev:
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

när jag körde 940 turbo

Men de trådskaparen frågade efter var ju hur man koppla bort den, sen vad han gör
med bilen är väl upp till honom. Om + paketet ändå inte fungerar, och han ville chippa
och sätta större turbo och andra spridare så kanske han vill koppla bort skiten som ändå
inte fungerar.

Jo det är sant. Men någon borde ju ge en allmän varning också, så inte nästa tråd från personen heter "min bil spikade sönder efter att jag höjde laddtrycket..varför då?"

5 650 Inlägg
16 juli 2011
AirOne skrev:
Phaeton skrev:
AirOne skrev:

inte fungerar.

Jo det är sant. Men någon borde ju ge en allmän varning också, så inte nästa tråd från personen heter "min bil spikade sönder efter att jag höjde laddtrycket..varför då?"

pluspaketet för och höjja ladd i och med 940 är stenålders tekniken så får man ju ställa de laddtryck man sj vill ha.

airone bara du som är negativ och inte hemma på turbo+ modellerna.

spec då han frågade hur han kopplade ur pluspaketet för och höjja ladd .
i och med 940 är stenålders tekniken så får man ju ställa de laddtryck man sj vill ha.

vill han köra 1 bar så gör han de vill han köra 3 bar så gör han de.

han kör ju riktig volvo brukar oftast hålla om man gämför med skit modellerna som kom efter "länge leve sista riktiga volvo modellen 940 Turbo "

312 Inlägg
16 juli 2011
Du plockar bort säkringen som borde sitta på uppe till höger i motorrummet och sen tar du och lossar de två slangarna som går från turbon och till magnetventilen och ersätter den med en vanlig slang. Men om du nu ska höja laddtrycket se då till att chippa bilen om du inte tänker göra det rekommenderar jag dig att ha kvar Turbo +.

Falgfixaren.se
647 Inlägg
16 juli 2011
ExtremeBoost skrev:
Du plockar bort säkringen som borde sitta på uppe till höger i motorrummet och sen tar du och lossar de två slangarna som går från turbon och till magnetventilen och ersätter den med en vanlig slang. Men om du nu ska höja laddtrycket se då till att chippa bilen om du inte tänker göra det rekommenderar jag dig att ha kvar Turbo +.

Nu kommer ts blir glad! Pratade precis med honom. Så vi ska kolla de ikväll!
Konstigt de ska krävas så många inlägg innan man får rätt information tongue

Hemmapul AB
195 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
tackar för alla svar. har inte haft tid att kolla forumet tidigare.

precis som nån skrev. mitt + packet funkar inte så den har ju ändå bara 165 HK nu. så då tänkte jag koppla ur skitet och chipa och höja ladd på stången istället. tycker de låter trevligare än bara pysa upp ladd eller köra orginal + packet som ändå inte funkar.

ska ut till garaget om en liten stund och prova kopla bort de. tar med data så jag kan kolla om ni har några fler tips smile

Tack än en gång  MVH Anderz

Forummoderator
26 617 Inlägg
16 juli 2011
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:
Phaeton skrev:

inte fungerar.

pluspaketet för och höjja ladd i och med 940 är stenålders tekniken så får man ju ställa de laddtryck man sj vill ha.

airone bara du som är negativ och inte hemma på turbo+ modellerna.

spec då han frågade hur han kopplade ur pluspaketet för och höjja ladd .
i och med 940 är stenålders tekniken så får man ju ställa de laddtryck man sj vill ha.

vill han köra 1 bar så gör han de vill han köra 3 bar så gör han de.

han kör ju riktig volvo brukar oftast hålla om man gämför med skit modellerna som kom efter "länge leve sista riktiga volvo modellen 940 Turbo "

Oavsett stenåldersteknik så vill en bil ha mer en bara en massa komprimerad luft..

Hemmapul AB
195 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
fult medveten om de. tack ändå.

men som sagt är e frågan hur man tar bort + packetet. drog säkringen och då har jag svajande tomgång. de hade jag inte innan. ska bygla slangen nu.

Forummoderator
26 617 Inlägg
16 juli 2011
VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
fult medveten om de. tack ändå.

men som sagt är e frågan hur man tar bort + packetet. drog säkringen och då har jag svajande tomgång. de hade jag inte innan. ska bygla slangen nu.

Ok, det var allt jag ville komma fram till.
Lycka till.

Hemmapul AB
195 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Hej alla glada smile

har dragit ur säkringen och byglat turbo och WG som på en vanlig turbo.
bilen går bra och laddar ca 0.55 bar

men jag får upp felkod 133 med oregelbundna mellanrum. vet inte om de är detta som gör de.
bilen har inte vatt körbar förens igår. så nu brukar jag bilen dagligen. litte lättare att pilla med den då.

Grejer jag bytat är
stift ngk
tändkablar
bränslefilter
rengjort tomgångsmotor och spjälhus

börjar undra om +paketet är rätt ur koplat :S

nån som har nån idé?

MVH Anderz

5 650 Inlägg
26 juli 2011
VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
Hej alla glada smile

har dragit ur säkringen och byglat turbo och WG som på en vanlig turbo.
bilen går bra och laddar ca 0.55 bar

men jag får upp felkod 133 med oregelbundna mellanrum. vet inte om de är detta som gör de.
bilen har inte vatt körbar förens igår. så nu brukar jag bilen dagligen. litte lättare att pilla med den då.

Grejer jag bytat är
stift ngk
tändkablar
bränslefilter
rengjort tomgångsmotor och spjälhus

börjar undra om +paketet är rätt ur koplat :S

nån som har nån idé?

MVH Anderz

när jag körde turbo+ va allt kopplat som de skulle förutom magnetventilen bor så länge den inte är kopplat mellan turbo wg så funkar inte turbo+ och man slapp felkoder .

312 Inlägg
26 juli 2011
Då är det nått med gasspjällägeskontakten

Hemmapul AB
195 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
felkoden kommer bara vid stadskörning. var i malmö igår körde motorväg ca 4 mil. då kom den inte.

nått med spjällägesgivaren vet jag.

får se. bytadeigår :
Bränsletrycksregulatorn
tändbox (från orginal till guldbox)
provade med en annan tomgngsmotor. blev sämre då. dock va den från en 740 16v
monterade av spjälhuset igen. demonterade även spjälgivaren denna gång. inga konstigheter där :S justerade efter instruktioner.

får se om de blir skilnad körde hem från garaget igår och till jobb idag och än så länge e den släckt.

MVH Anderz

Sök