Hej alla bilentusiaster och andra, den svenska sommaren är en kort historia och livet blir underbart intensivt med allt som man vill hinna med. Efter den svenska mellannorrländska kusten(även inlandet) finns ett gediget bilintresse som avspeglas i gatubilden i våra olika städer. Det som fattas är träffpunkter, både organiserade och spontana, våra städer har under ett par decennier präglats av såkallade crusingar med amerikanska dollargrin och folkfest. Detta är evenemang som jag inte gärna tar ut min bil till, eftersom risken är stor att folkfesten hamnar allt för nära, i form av en pilsnerflaska i huven eller skärvor efter en sådan i mina dyra lågprofildäck.
Jag inbillar mig att det är fler personer som känner som jag och saknar ett evenemang där snygga bilar, nyktra och trevlig människor är i fokus. Jag tänker mig en blandning av europeiska och amerikanska sportbilar som idag trafikerar gatorna i din hemstad och är välskötta. Naturligtvis är ombyggda,renoverade och stylade standardbilar ockå en viktig ingrediens. Platsen och miljön för ett dylikt arr är naturligtvis viktig, det duger inte med en bakgård på en verkstad eller en icaparkering tycker jag om det ska bli ett återkommande inslag i bilträff-Sverige.
Jag tänker att valet av ställe kan ju vara permanent eller också kan man flytta det mellan olika städer (3-4 stycken)efter den mellersta ostkusten för varje år, detta är ju fullt möjligt om det finns representanter i flera städer.
Detta är tankar jag har idag och jag tar gärna emot synpunkter och namn på frivilliga som kan tänka sig att ordna en annan typ av folkfest, eller åtminstone en entusiastträff någonstans mellan Uppsala och Sundsvall.