2597
Sök

Virre's Garage -SupraMKIV-EvoVIII-9000Aero-

Projekttråd om mina bilar, samt allt annat härj vi ställer till med i garaget.

1 035 639 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli
Saaboholic
3 129 Inlägg
30 juli 2012
#421
Jag körde ju 4 puckat sinter å aero lamell först, hatade det så det försvann omgående. Sen vart det 6-puckad sinter och 600.a platta vilket var kanon.

"Liberty of thought is the life of the soul"

588 Inlägg
30 juli 2012
#422
klracings fjädrade 6 puckad sinterlamell, är den med aero svänghjul och orginal aero plattan? som tål högre vridmoment?


Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
30 juli 2012
#423
hedley skrev:
Jag körde ju 4 puckat sinter å aero lamell först, hatade det så det försvann omgående. Sen vart det 6-puckad sinter och 600.a platta vilket var kanon.

4 puckad är väl knappt rekomenderat till något annat än bruk för bankörning?

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Bearstyle Productions
90 Inlägg
30 juli 2012
#424
Driftkungen skrev:
hedley skrev:
Jag körde ju 4 puckat sinter å aero lamell först, hatade det så det försvann omgående. Sen vart det 6-puckad sinter och 600.a platta vilket var kanon.

4 puckad är väl knappt rekomenderat till något annat än bruk för bankörning?

Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt.

Hamster skrev:
klracings fjädrade 6 puckad sinterlamell, är den med aero svänghjul och orginal aero plattan? som tål högre vridmoment?

Ja den är för orginal svänghjul och tryckplatta, dock rekommenderar de att schimsa lite.. det sa maptun också för spec+600-plattan men det behövdes inte. Verkar skilja från fall till fall..

Mvh


1 329 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
#425
BearStyle skrev:
Driftkungen skrev:
hedley skrev:
Jag körde ju 4 puckat sinter å aero lamell först, hatade det så det försvann omgående. Sen vart det 6-puckad sinter och 600.a platta vilket var kanon.

4 puckad är väl knappt rekomenderat till något annat än bruk för bankörning?

Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt.

Hamster skrev:
klracings fjädrade 6 puckad sinterlamell, är den med aero svänghjul och orginal aero plattan? som tål högre vridmoment?

Ja den är för orginal svänghjul och tryckplatta, dock rekommenderar de att schimsa lite.. det sa maptun också för spec+600-plattan men det behövdes inte. Verkar skilja från fall till fall..

Mvh

Vilken är 600 plattan? Någon länk? Nyfiken på en såddan smile


Bearstyle Productions
90 Inlägg
30 juli 2012
#426
VirreEriksson skrev:
Vilken är 600 plattan? Någon länk? Nyfiken på en såddan smile

http://www.racestuff.se/tryckplatta-600 … c-181.aspx
Men som du redan märkt är det inte så lätt att få tag på racestuff längre då företaget bytt ägare..
Lättast är att försöka få tag på en via stcs eller blocket. sad

Mvh
Senast redigerat av BearStyle (30 juli 2012)


Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
30 juli 2012
#427
BearStyle skrev:
Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt.
Mvh

Ja okej, men det svarar ju inte direkt på min fråga.. Är det inte bäst lämpat för bankörning eller i alla fall allt utom gatkörning? 4 puckad är väl oerhört trögt och jävligt vid exempelvis stadskörning? smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 juli 2012
#428
du har ju inget dragläge med en sån där, så nej stadskörning är den skit för


Bearstyle Productions
90 Inlägg
30 juli 2012
#429
Går att slira om du har lite känsla i vänsterfoten - mycket kortare dragläge dock och det rekomenderas verkligen inte... Men det går att åka med till vardags om man vill.


1 329 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
#430
Okejokej, ja, dragläge vill man ju ha någorlunda iallafall om man ska bruka bilen till vardags.. ^^


1 329 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
#431
Då har Man fått reda på skicket på lådan och vad som hade rasat wink
Johan; "4ans drev var SOPRENT på ena axeln och det var inte mycket mera kvar på den andra."

Jadu, hur fan lyckas 4ans drev bli rensat på bara steg 3 trimning? Jaja, tur att de blir fixat iallfalll smile


Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 augusti 2012
#432
du kör väl som ett arsle? big_smile


1 329 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
#433
Funkiee skrev:
du kör väl som ett arsle? big_smile

Nja, kör inte hårdare änn andra med trimmade bilar wink


Saaboholic
3 129 Inlägg
3 augusti 2012
#434
Driftkungen skrev:
BearStyle skrev:
Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt.
Mvh

Ja okej, men det svarar ju inte direkt på min fråga.. Är det inte bäst lämpat för bankörning eller i alla fall allt utom gatkörning? 4 puckad är väl oerhört trögt och jävligt vid exempelvis stadskörning? smile

4-puckat lämpar sig nästan enbart för antingen rakt fram åka eller bankörning.

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 329 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#435
Liten snabbis update!
Johan jobbar på med min låda, fick en bild tidigare idag, 4ans drev wink

myyyys,
https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141981/141981-52f2cfaf1c33a88441ab0ffd0268118f.jpg


761 Inlägg
5 augusti 2012
#436
du har inte nån låda liggandes till mig tongue diffen sprängdes i min tongue


4 663 Inlägg
5 augusti 2012
#437
VirreEriksson skrev:
Liten snabbis update!
Johan jobbar på med min låda, fick en bild tidigare idag, 4ans drev wink

myyyys,
http://www1.garaget.org/gallery/images/142/141981/141981-52f2cfaf1c33a88441ab0ffd0268118f.jpg

den har nog gjort sitt big_smile

1 329 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
#438
Snurriis skrev:
du har inte nån låda liggandes till mig tongue diffen sprängdes i min tongue

Nej tyvärr smile


Supra_robin skrev:
den har nog gjort sitt big_smile

Haha ja, de ser inte mkt bättre ut wink


Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
6 augusti 2012
#439
Följääär! ;>

huehue

1 329 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
#440
jeppanh0e skrev:
Följääär! ;>

Låter bra smile


Med lite tur har jag lite godis till pågång in wink



Sök