Jag körde ju 4 puckat sinter å aero lamell först, hatade det så det försvann omgående. Sen vart det 6-puckad sinter och 600.a platta vilket var kanon.
4 puckad är väl knappt rekomenderat till något annat än bruk för bankörning?
Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt.
Hamster skrev:
klracings fjädrade 6 puckad sinterlamell, är den med aero svänghjul och orginal aero plattan? som tål högre vridmoment?
Ja den är för orginal svänghjul och tryckplatta, dock rekommenderar de att schimsa lite.. det sa maptun också för spec+600-plattan men det behövdes inte. Verkar skilja från fall till fall..
Jag körde ju 4 puckat sinter å aero lamell först, hatade det så det försvann omgående. Sen vart det 6-puckad sinter och 600.a platta vilket var kanon.
4 puckad är väl knappt rekomenderat till något annat än bruk för bankörning?
Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt.
Hamster skrev:
klracings fjädrade 6 puckad sinterlamell, är den med aero svänghjul och orginal aero plattan? som tål högre vridmoment?
Ja den är för orginal svänghjul och tryckplatta, dock rekommenderar de att schimsa lite.. det sa maptun också för spec+600-plattan men det behövdes inte. Verkar skilja från fall till fall..
Mvh
Vilken är 600 plattan? Någon länk? Nyfiken på en såddan
Vilken är 600 plattan? Någon länk? Nyfiken på en såddan
http://www.racestuff.se/tryckplatta-600 … c-181.aspx Men som du redan märkt är det inte så lätt att få tag på racestuff längre då företaget bytt ägare.. Lättast är att försöka få tag på en via stcs eller blocket.
Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt. Mvh
Ja okej, men det svarar ju inte direkt på min fråga.. Är det inte bäst lämpat för bankörning eller i alla fall allt utom gatkörning? 4 puckad är väl oerhört trögt och jävligt vid exempelvis stadskörning?
Går att slira om du har lite känsla i vänsterfoten - mycket kortare dragläge dock och det rekomenderas verkligen inte... Men det går att åka med till vardags om man vill.
Då har Man fått reda på skicket på lådan och vad som hade rasat Johan; "4ans drev var SOPRENT på ena axeln och det var inte mycket mera kvar på den andra."
Jadu, hur fan lyckas 4ans drev bli rensat på bara steg 3 trimning? Jaja, tur att de blir fixat iallfalll
Billig lösning för kunna gå förbi steg3.. Rätt vanligt. Mvh
Ja okej, men det svarar ju inte direkt på min fråga.. Är det inte bäst lämpat för bankörning eller i alla fall allt utom gatkörning? 4 puckad är väl oerhört trögt och jävligt vid exempelvis stadskörning?
4-puckat lämpar sig nästan enbart för antingen rakt fram åka eller bankörning.