5587
Sök

Virre's Garage -SupraMKIV-EvoVIII-9000Aero-

Projekttråd om mina bilar, samt allt annat härj vi ställer till med i garaget.

1 036 106 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli
Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 oktober 2012
ja i mitt huvud! xD haha ska se om det finns ngn, annars har jag för mig jag förklarat nån stans, ska se!

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
9 oktober 2012
Byta låda gör man väl på runt en timma med lite tempo, bort med fjäderbenrt å hjulhus, ner med subframen på den sidan å sen är de bara å plocka ut lådan genom hjulhuset smile

1 329 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
_aero skrev:
Byta låda gör man väl på runt en timma med lite tempo, bort med fjäderbenrt å hjulhus, ner med subframen på den sidan å sen är de bara å plocka ut lådan genom hjulhuset smile

Okejokej smile

UPDATE
Fått garage nu, så i början av november plockas lådan återigen ned. Troligen upp till Johan H igen och möjligtvis byta till en annan utväxling som är snällare mot lådan.
Kommer även att plocka ner turbo osv och förbereda inför 19Tn, och programvaran kommer att bytas till MapTun Steg 5!
Även gett Racestuff en chans att lyckas leverera stålomspunna slangar till 19Tn, får se om de lyckas leverera denna gången..

I vår går man i tankarna om en hellack på bilen, men frågan är lite vilken färg?
Senast redigerat av VirreEriksson (10 oktober 2012)

Saab Freak
292 Inlägg
10 oktober 2012
Röda 9000 är jävligt snyggt men kanske tråkigt o ha en org nu när du ska lägga en hel lack!?

Mvh:Andreas

1 329 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
GrEEn81 skrev:
Röda 9000 är jävligt snyggt men kanske tråkigt o ha en org nu när du ska lägga en hel lack!?

Ja lite så känner jag med!
Svart eller röd är förjävla snyggt men sticker inte ut ju hmm

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 oktober 2012
I krokarna runt hässleholm (sandby kanske ?) så rullar det en 9000 CS med en lack väldigt lik volvos laserblå. Den är jävligt snygg wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 329 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
I krokarna runt hässleholm (sandby kanske ?) så rullar det en 9000 CS med en lack väldigt lik volvos laserblå. Den är jävligt snygg wink

Ja, tror jag sett den här på garaget wink

6 170 Inlägg
10 oktober 2012
VirreEriksson skrev:
TBOC_Razor skrev:

Ja, tror jag sett den här på garaget wink

Åfan finns den här ?

Då måste den hittas tongue

Men som sagt, det är en förbannat fin färg...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Bearstyle Productions
90 Inlägg
10 oktober 2012
Silver är trist.. Jag tror att Espresso Black skulle se fördjäkla snyggt ut på en 9000.
Men det tänkte ev. jag lacka om till så don't go there wink

Kan för övrigt även intyga att steg5 är ruskigt kul.. blir det på bf eller e85?

Mvh

1 329 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
BearStyle skrev:
Silver är trist.. Jag tror att Espresso Black skulle se fördjäkla snyggt ut på en 9000.
Men det tänkte ev. jag lacka om till så don't go there wink

Kan för övrigt även intyga att steg5 är ruskigt kul.. blir det på bf eller e85?

Mvh

Haha wink
Ja silver är lite trisst, och om man ändå ska lacka så känns de dumt att ta silver igen wink

Det blir bf98

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 oktober 2012
Härligt att det blir maptun program, nu får vi hålla tummarna att lådan håller med de andra dreven! smile

Ointresserad.
936 Inlägg
11 oktober 2012
Åker du med laddtrycksstyrning på olika växlar?

Teabag appreciation club.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 oktober 2012
Snitch skrev:

Brukar vara ladd begränsning på 1an o 2an, sen fullt på 3,4 och 5an!

1 329 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
Snitch skrev:

Brukar vara ladd begränsning på 1an o 2an, sen fullt på 3,4 och 5an!

Japp så brukar det vara, har svårt att tänka mej att man skippar dem wink

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 oktober 2012
Java svart/brown ifrån nya 9-3.an kanske? Annars finns det massa schyssta lacker hos andra bilmärken smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

329 Inlägg
13 oktober 2012
svartmetallic med röda flaks?smile
eller
gräddvit med gröna flaks?smile
eller
volvos TGula?smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
15 oktober 2012
Snälla inga matta tråkiga volvo lacker! Svartmettalic med röda flakes lät ju fan fräscht!

"Liberty of thought is the life of the soul"

445 Inlägg
15 oktober 2012
svart pearl är fint de:D tråkigt att de inte håller för dig:/ Men det är nog bäst som du säger att du tar ner lådan själv så du vet vad som har blivit gjort smile

1 329 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
hedley skrev:
Snälla inga matta tråkiga volvo lacker! Svartmettalic med röda flakes lät ju fan fräscht!

Ingen volvolack wink
Svartmetallic är fint. Lite beslutsångest.
Men har bestämt mej att det blir en hellack i våra iallafall, fått ett bra pris ifrån en lackerare.

Liten sugen på detta typ fast utan motivlack;
http://www.garaget.org/?car=238810

whoiswho skrev:
svart pearl är fint de:D tråkigt att de inte håller för dig:/ Men det är nog bäst som du säger att du tar ner lådan själv så du vet vad som har blivit gjort smile

Ja blir bäst så.

Arbetet påbörjas direkt när bilen hittar sitt hem i garaget som troligen vi får tillgång till i början av November! smile
Senast redigerat av VirreEriksson (15 oktober 2012)

6 170 Inlägg
16 oktober 2012
VirreEriksson skrev:
hedley skrev:

Ingen volvolack wink
Svartmetallic är fint. Lite beslutsångest.
Men har bestämt mej att det blir en hellack i våra iallafall, fått ett bra pris ifrån en lackerare.

Liten sugen på detta typ fast utan motivlack;
http://www.garaget.org/?car=238810

Är exakt den färgen jag menar, så förbannat snyggt big_smile

Sök