Tjenare, håller på med ett motorbyte från en B21 -84 till en B230f -88..
Kollade litegrann på elen och fästerna till bränslepumparna och styrboxen innan bytet och det verkade inte vara något större problem, elen var dragen till pumpen under och bak till bilen, och färdiga fästen fanns också.
I nuläget sitter motorn i bilen, jag har bytt tank, dragit alla bränsleledningar, fäst pumpen under, kopplat ihop elen till pumparna, styrboxen sitter monterad och alla kontaktstycken från styrboxen och motorn är ihopkopplade.
Alla kontaktstycken utom en liten röd kabel som sticker ut från kabelstammen som går från styrboxen och bakom mittpanelen till ett kontaktstycke som finns på förarsidan med ca 6 stift.
Den röda kabeln kommer jag inte ihåg om den var ihopkopplat med något från donatorbilen, har iof inte kollat så noga på detta än..
Min egentliga fråga är om det jag påbörjat funkar, alltså bara koppla ihop elen från insprutet till 84ans kabelmatta?
Tyckte det borde funka när jag började eftersom alla kontaktstycken passade ihop med lediga kontaktstycken från 84an, men är nu osäker..
Alternativet finns ju alltid att ta hela kabelmattan från donatorbilen, men detta som jag påbörjat skulle vara mer bekvämt

Kom gärna med tips och ideer! detta är mitt första lite mer "komplicerade" projekt..
// Martin