Hur långt måste jag köra med en 4 puckad sinterkoppling innan den är innkörd?

Bakrani
24 juli 2011 · 171 Inlägg

Jag har märkt det, det är ju inte alls som alla andra kopplingar, märker att man slirar lite för man är van vid att koppla lungt på vanliga kopplingar, men med sinter måste man trycka fort och släppa fort. känns konstigt sedan när man ska köra vanliga bilar med vanliga kopplingar tongue

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
26 juli 2011 · 1 163 Inlägg

sinter är bland det roligaste som finns big_smile

~Andy~
AndreasPlars
27 juli 2011 · 1 062 Inlägg

Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.

Saab 900i (1989)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
27 juli 2011 · 3 585 Inlägg

AndreasPlars skrev:
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
AndreasPlars
27 juli 2011 · 1 062 Inlägg

ToTTeN skrev:

AndreasPlars skrev:
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...

Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet smile

M.V.H.

Saab 900i (1989)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
27 juli 2011 · 3 585 Inlägg

AndreasPlars skrev:

ToTTeN skrev:

AndreasPlars skrev:
Hur noga är det att man planar svänghjul innan man monterar en sinterlamell?  Är de skitsamma och ut och gasa bara?

M.V.H.

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...

Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet smile

M.V.H.

Varför ska du byta?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
AndreasPlars
28 juli 2011 · 1 062 Inlägg

ToTTeN skrev:

AndreasPlars skrev:

ToTTeN skrev:

Är det blått/har härdad yta = plana. Är det inte rakt = plana.

Svänghjulet kastar ingenting! Ingen blå yta men den har små vågor efter min gamla sinterlamell och nu ska jag dit med en ny! Så frågan är om jag bara ska låta en nya slita in sig i det gamla "mönstret" eller plana...

Det är ju lixom inte allt för många verkstäder som har sommaröppet smile

M.V.H.

Varför ska du byta?

Sprängde den gamla i bitar, här kan man se resultatet: http://www.garaget.org/?car=78616&image=2425193
Så en ny behövs då två puckar lossna med en bit av "navet/plåten"
Bitar av kopplingen låg i motorrummet och på maken.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang