4367
Sök

Saab 9000 2.3t 97:a styrboxen har gett upp

6 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Hej alla!

Har problem med min Saab, på verkstan säger de att styrboxen har gett upp.
Bilen går lite på tomgång men dör sen och enligt deras dator så får den inget bränsle eller något men pumpen går. Någon som har en styrbox eller har något tips?!

668 Inlägg
26 juli 2011
Om du menar att du vill låna en styrbox tycker jag du borde skriva var du bor och om du vill köpa en styrbox kolla på blocket eller här på garaget. På blocket kan ju kolla efter en reserdelsbil som säljs i delar och bara plocka styrboxen!
Henning

6 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Jag bor i Jönköping!

Skulle gärna vilja låna en styrbox av någon för att se om så är felet!

668 Inlägg
26 juli 2011
Ok har du fulltryck eller lätttryck?
Var lite mer exakt i jkpg bor du, jag bor ju Huskvarna så det vore ju inte helt omöjligt att du kunde testa min styrbox

1 019 Inlägg
26 juli 2011
En -97'a har startspärr så det går inte bara att byta boxen. Bilen kommer inte starta.
Senast redigerat av Garfield (26 juli 2011)

6 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Det är lättryck 170hk original fast det sitter magnetventil och allt på den! (Chippad till 240hk och 400nm! Just nu bor jag i Månsarp och bilen står på Kättilstorps bilverkstad!

6 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
USCH!!! Får väl skrota skiten om det inte går att lösa då...

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
26 juli 2011
Daek skrev:

finns väldigt många chippade boxar utan startspärr ute i landet...jag skickade iväg en ifredags...steg 1 box för 200:- smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

6 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
vart hittar man dem då? Hittar bara till tidigare modeller....

kwansa skrev:
Daek skrev:

finns väldigt många chippade boxar utan startspärr ute i landet...jag skickade iväg en ifredags...steg 1 box för 200:- smile

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
26 juli 2011
Daek skrev:

kwansa skrev:
Daek skrev:

bli medlem på http://forum.saabturboclub.com/index.php och lägg ut en köpesannons

men för att bara testa om boxen nu är död...så behöver du bara köpa en box från en 2,3 170hk eller 200hk utan startspärr.

vart bor du?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

6 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Jag bor i Jönköping! har försökt att leta en som passar men de kostar uppåt 1500kr på skroten!

kwansa skrev:
Daek skrev:

kwansa skrev:

bli medlem på http://forum.saabturboclub.com/index.php och lägg ut en köpesannons

men för att bara testa om boxen nu är död...så behöver du bara köpa en box från en 2,3 170hk eller 200hk utan startspärr.

vart bor du?

668 Inlägg
26 juli 2011
Ok min har ju startspärr som sagt då är det ju meningslöst att testa min

Sök