Inför: Volvo T-Gul/T-Röd Träffen 2011 i Katrineholm

Fire-Fox
28 juli 2011 · 632 Inlägg

:::Info:::

*** T-Gul/T-Röd Träffen 2011 ***

Plats: TM-Racing, Fredsgatan 2 Katrineholm
Datum: 27:e Augusti 2011 *Klart! Det blir detta datum*
Tid: Samling mellan kl 11:00 - 12:00 hos TM Racing
Träffansvariga: Tobias (Fire-Fox) & Martin (R-efined)
Övrigt: Alla med gula Volvo 850 T-5R och röda Volvo 850R är varmt välkomna att ställa ut och visa upp sig oavsett skick! Dock får vem som helst komma och kolla på träffen.

Jaha gott folk nu har det blivit dags för ännu en träff i det vackra Katrineholm utanför TM Racing. Eftersom det dök upp väldigt många röda 850R (T-Röd) förra året så har vi bestämt oss för att slå ihop en T-Gul och T-Röd träff i år på en och samma gång. Så alla med gula Volvo 850 T-5R och röda Volvo 850R är varmt välkomna att ställa ut och visa upp sig oavsett skick!

Katrineholm blir platsen även i år eftersom det ligger ganska så centralt i Sverige. Det finns fina fotomöjligheter i vacker miljö vid Djulö herrgård m.m.

Det anordnas även möjlighet att sova över i Katrineholm om man så önskar. Speciellt bra för dem som åker långt. Detta kommer ske på det vackra Djulö vandrarhem. Så det ligger precis bredvid träffens slutpunkt. Där kan man avsluta kvällen med att grilla något gott, ta sig en kall öl och snacka lite skit. Om det låter intressant så kontakta Björn (WOLDERTH) som håller i detta.

Jag har pratat med Thomas på TM Racing och de ställer upp även i år på att anordna med utställnings plats för träffen. Ett jätte stort tack till dem!

TM Racing kommer även har en hel del fina rabbater/sänkta priser under T-Gul/T-Röd träffen så passa på att köpa på er då.

Här kommer listan på rabatter.

* Tail 44mm Wastegate: 20%
* Wössner prestanda kolvar (Volvo 850): 15%
* Alla typer av oljor: 15%
* TM Racings egna rostfria grenrör: 10%
* Chiptrimning av TM Racing (Volvo 850): 10%
* Hela reservdelssortimentet (Tändstift, filter m.m.) 10%

Ett jätte stort tack till TM Racing för dessa fina rabatter!

:::Planeringen:::

Upplägget blir ungefär samma som förra året. Först en samling hos TM Racing där man ställer upp alla bilar (T-Gula & T-Röda) på gräset, pratas vid och umgås lite. Sedan så ska jag prata med Thomas om man kanske kan få en rundtur hos TM Racing och se vad grabbarna sysslar med. Därefter om det kanske blir någon eller några roliga aktiviteter som den årliga turbo kastningen.

Sedan blir det den klassiska karavanen genom Katrineholm där alla bilar (T-Gula & T-Röda) åker i ett långt led och sedan stannar vid något vackert ställe för fotografering som t.ex. Djulö herrgård.

:::OBS:::

Vi vill gärna har förslag på saker och ting man kan ändra på? Vad man kan förbättra sen förra året? Eller vad som var extra bra m.m. så kom igen nu gott folk. Visa ert intresse och tyck till!

:::Länkar:::

http://www.nordicr.com
http://www.tmracing.se
http://www.katrineholm.se

Mvh/ Tobias & Martin

:::Bilder ifrån T-Gul träffen i Katrineholm 2010:::

https://www1.garaget.org/archive/59/58622/151039/large_151039-2036822.jpg

https://www1.garaget.org/archive/59/58622/151039/large_151039-2036823.jpg

Senast redigerat av Fire-Fox (25 augusti 2011)

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
WOLDERT
28 juli 2011 · 100 Inlägg

Det blir kanon mannen!!

Jag sa till Martin häromdagen att vi kanske ska kolla med vandrarhemmet på Djulö iaf det finns några som kan tänka sig att stanna kvar, spec. om man har långt att åka, så kan vi grilla och lite sånt smile

// B

Volvo 855 R "WeldParts Performance" (1997)
Volvo S60R AWD "Flashgrön" (2005)
Volvo 855 T-5R T-Gul "T 5 R" (1995)
Fire-Fox
28 juli 2011 · 632 Inlägg

WOLDERTH skrev:
Det blir kanon mannen!!

Jag sa till Martin häromdagen att vi kanske ska kolla med vandrarhemmet på Djulö iaf det finns några som kan tänka sig att stanna kvar, spec. om man har långt att åka, så kan vi grilla och lite sånt smile

// B

Det låter som en underbar idé! Som du säger finns det folk som åker flera, flera mil enkel resa och då är det kanon om det finns övernattnings möjligheter. Då kan man snacka, umgås och prata lite allmän skit smile.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
R_Dahlin Volvo galen R freak ;D
28 juli 2011 · 334 Inlägg

Detta låter riktigt roligt ju, de håller ju verkligen intresset framme vilket är mkt kul men får ta å skaffa en T-gul e T-röd så man få vara med på ett hörn;) Och de med Tmracing låter ju hur bra som helst då man man lite mera insyn på vad dom gör och man får all råd å tips för trimmning bla;)

Fire-Fox
28 juli 2011 · 632 Inlägg

Turbo_Krille87 skrev:
Detta låter riktigt roligt ju, de håller ju verkligen intresset framme vilket är mkt kul men får ta å skaffa en T-gul e T-röd så man få vara med på ett hörn;) Och de med Tmracing låter ju hur bra som helst då man man lite mera insyn på vad dom gör och man får all råd å tips för trimmning bla;)

Kul att du gillar upplägget smile. Även ifall du inte äger en T-Gul eller T-Röd så är du varmt välkommen att komma och kolla på träffen m.m. i alla fall smile.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
WOLDERT
28 juli 2011 · 100 Inlägg

Precis som Tobbe skriver så är alla välkommna på träffen men träffen är dedikerad till T-gul och T-röd.
Tidigare har det varit enbart t-gul men det var en hel drös t-röd på förra träffen så nu Har Tobbe och Martin tänkt till och slagit ihop det till T-gul och T-röd träff, vem vet?!?.. nästa år kör vi kanske med R-träff rakt av smile

Volvo 855 T-5R T-Gul "T 5 R" (1995)
Volvo S60R AWD "Flashgrön" (2005)
Volvo 855 R "WeldParts Performance" (1997)
850Refined
28 juli 2011 · 94 Inlägg

Låter underbart, kul med sånna här träffar! Tyvärr orkar jag inte köra 50 mil enkel resa sad mvh

R_Dahlin Volvo galen R freak ;D
28 juli 2011 · 334 Inlägg

Ok låter bra de ju;) Ska försöka komma på träffen då smile

volvo-racer
28 juli 2011 · 724 Inlägg

Fan nu måste man ut och börja tok putsa ju smile Jag kommer, va så säker smile detta är ju träffen man väntar på, alltid lika trevlig smile

R-efined
28 juli 2011 · 152 Inlägg

850Refined skrev:
Låter underbart, kul med sånna här träffar! Tyvärr orkar jag inte köra 50 mil enkel resa sad mvh

50 mil är ju inga mil wink Men som Björn skrev ovanför så är det inte omöjligt att fixa med övernattning !!

850Refined
28 juli 2011 · 94 Inlägg

Jo, problemet är att man jobbar sad Men det hade varit för jävla kul att träffa alla!

R-efined
28 juli 2011 · 152 Inlägg

850Refined skrev:
Jo, problemet är att man jobbar sad Men det hade varit för jävla kul att träffa alla!

På en lördag ? tycker du ska ansöka om ledigt cool

850Refined
28 juli 2011 · 94 Inlägg

Jobbar helger, förlorar väligt mycket pengar bara sad

turboroger
28 juli 2011 · 138 Inlägg

Jag kommer .. Skiter i om de så vore 100mil...

helldisk2001
28 juli 2011 · 18 Inlägg

Tobbe: får jag ställa ut min 855 glt? Har inte så mycket annat att ställa ut nuförtiden....big_smilelol

Pinnenpabacken
28 juli 2011 · 402 Inlägg

Trevligt!smile Hoppas verkligen Timmy, och jag kan komma upp med våra "gulingar" den här gången. Har ju strulat till sej i sista minuten dom andra gångerna.hmm En stor eloge till er grabbar som tar tag i detta suveräna evenemanget!/Micke.smile

volvo-racer
28 juli 2011 · 724 Inlägg

Pinnenpabacken skrev:
Trevligt!smile Hoppas verkligen Timmy, och jag kan komma upp med våra "gulingar" den här gången. Har ju strulat till sej i sista minuten dom andra gångerna.hmm En stor eloge till er grabbar som tar tag i detta suveräna evenemanget!/Micke.smile

Ja nu får ni ta och komma smile

Zizou ...
28 juli 2011 · 171 Inlägg

Förra året var toppen, självklart kommer man i år igen! smile

Volvo 850R (1996)
Fire-Fox
28 juli 2011 · 632 Inlägg

WOLDERTH skrev:
Precis som Tobbe skriver så är alla välkommna på träffen men träffen är dedikerad till T-gul och T-röd.
Tidigare har det varit enbart t-gul men det var en hel drös t-röd på förra träffen så nu Har Tobbe och Martin tänkt till och slagit ihop det till T-gul och T-röd träff, vem vet?!?.. nästa år kör vi kanske med R-träff rakt av smile

En ren R Träff för alla R bilar skulle vara riktigt mäktigt big_smile.

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
Fire-Fox
28 juli 2011 · 632 Inlägg

turboroger skrev:
Jag kommer .. Skiter i om de så vore 100mil...

100% rätt inställning smile. Vill man samla så många bilar man kan så måste man få folk som vågar åka en bit.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang