BSR avskärmning men större Luftfilter

Zeero
29 juli 2011 · 129 Inlägg

Som rubriken lyder kommer detta att passa ihop? Luftfiltret kan ni se på näst sista bilden i mitt album! Tänkte först göra ett eget men tänkte om de redan har ett färdigt och detta skulle funka fint ihop så why not..

Tacksam för svar!

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Zeero
30 juli 2011 · 129 Inlägg

Tror de blir att chansa på en avskärmning och hoppas på det bästa smile Betydligt "cleanare" med en avskärmning och det hjälper nog lite dock nog inte för mycket men något bättre är det iallafall!

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Bimiss
30 juli 2011 · 154 Inlägg

Vad kostar en sådan avskärmning? smile

Jag fixade en avskärmning själv, stressade ihop, så fick fixa till den några gånger. Hade jag mätt lite mer seriöst istället för att höfta så hade de nog blivit smidigare.

Biltema 1mm plåt (eller om de är 0,8mm?) bockade det, men med 1mm kan du typ bocka för hand eller om du slänger ihop något med ett par träklossar och ett skruvstäd, sen borra ett stooort hål där luftfiltret går igenom typ.

Ser ut såhär på min LMM / Plåt / Luftfilter. Plåten sitter alltså skruvad mellan lmm och filtret.


EDIT:

Såhär ser det ju ut (men det visste du nog)


Försök ta ut en referenspunkt på bilden, där du ser kaske hur nära luftmassemätarn sitter säkringsboxen, eller något. Ser ut som på din bild att du har fått trycka lmm lite bakåt för att få dit det stora filtret?

http://www.bsr.se/bilder/_/art_x788y1024_4900705_3.jpg

Senast redigerat av Bimiss (30 juli 2011)

Zeero
30 juli 2011 · 129 Inlägg

hmm tack för den bilden, jag misstänker nog att den kommer att platsa.. Har nämligen inte bilen just nu eftersom den står och blir reparerad tills på onsdag..

Mjo fick trycka den lite bakåt men inte så mycket precis, avskärmningen är ju lite vinklingsbar så den sitter ju inte som gjutet precis! Avskärmningen kostar 800, tycker nästan det är värt de visst är det rätt så mycket pengar för bara en avskärmning men vill ha lite prio på lite annat fix som ska göras inom en snar framtid smile Hmm gick in på deras hemsida nu, behöver man monteringsatsen också tro för att bara sätta ditt den eller följer det med i avskärmningen? hmmm

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Zeero
25 augusti 2011 · 129 Inlägg

Vill bara säga att det går, ficka modda lite böja ena kanten lite längst ut på skärmen och flyttade lite kablar så att luftfiltret kan andas lite bättre. Men som sagt inga större ingrepp behövdes!

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang