Tjäna extra!

Dansken_fire
7 augusti 2011 · 254 Inlägg

Tjena har länge funderat på vad man kan göra för att tjäna lite extra! saker jag har kommit på är att

köpa defekta saker och fixa och sälja



men nu sitter jag och fundera vilka saker kan man lättast tjäna pengar på att köpa och fixa och sälja??
sen även finns det någon man kan bygga tillverka och sälja och tjäna

Utbilder mig till mekaniker och kan svetsa mig/mag/tig/gas osv kan byga olika saker är hyfsat händig. finns det något i samhället folk behöver som man kan bygga för en lätt slant

har en startbudget på cirka 15 000kr

FLindgren
7 augusti 2011 · 5 089 Inlägg

Svetsa, flocka och polera, kan du göra detta blir du rik!

Annars kan du alltid börja köra taxi på kvällar och helger.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
LocKtar Herr
7 augusti 2011 · 1 722 Inlägg

Grenrör, insug till bra priser skulle väl vara nåt?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Pim_Pim
7 augusti 2011 ·

Det går ju köpa gamla bilar med 2or på rost,svetsa o besikta och sälja dyrare sen, oftast blir det vinst. kanske inte så enorma summor direkt men det är alltid nått. Jag har iaf alltid tjänat på mina gamla volvos.

Något annat man kan göra är ju att köpa riktigt fräscha fast krock skadade bilar,inte helt mosade då som kommer kosta multum att laga, utan lite lätt. Där vet jag att man kan tjäna mycket pengar, men då ska man ju veta vad man håller på.

Senast redigerat av Pim_Pim (7 augusti 2011)

Dansken_fire
7 augusti 2011 · 254 Inlägg

okey ja svetsa och polare kan jag men man får väl börja skaffa ett kundnät för att kunna tjäna något! hällst inte köra taxi så mycket skit man kan få om man bli tagen!

Pavva
7 augusti 2011 · 1 215 Inlägg

Jag snackade med en som köpte, reparerade och sedan sålde gräsklippare. han hämtade och lämnade flera hundra om året.

En annan jag känner gjorde samma sak med cyklar och de verkar finnas efterfrågan tongue

Annars kan du börja sälja fördigskrapade trisslotter för 30:- mot förskottsbetalning. Men då ska du helst behålla vinstlotterna och skicka hem nitlotter till kunderna. man kan ju tydligen vinna 25k/månaden i 25 år big_smile


Du skulle även kunna röva bort folks husdjur/cyklar mm och vänta på att dom annonserar ut hittelön.
Då kan du lämna tillbaka dom och få pengar på de viset wink

Senast redigerat av Pavva (7 augusti 2011)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Nybergrobin
7 augusti 2011 · 2 382 Inlägg

Dansken_fire skrev:
okey ja svetsa och polare kan jag men man får väl börja skaffa ett kundnät för att kunna tjäna något! hällst inte köra taxi så mycket skit man kan få om man bli tagen!

Är man lite halvt diskret klarar man sig alltid smile   (inget erkännande från min sida nu xD )

Dansken_fire
7 augusti 2011 · 254 Inlägg

Pavva skrev:
Jag snackade med en som köpte, reparerade och sedan sålde gräsklippare. han hämtade och lämnade flera hundra om året.

En annan jag känner gjorde samma sak med cyklar och de verkar finnas efterfrågan tongue

Annars kan du börja sälja fördigskrapade trisslotter för 30:- mot förskottsbetalning. Men då ska du helst behålla vinstlotterna och skicka hem nitlotter till kunderna. man kan ju tydligen vinna 25k/månaden i 25 år big_smile


Du skulle även kunna röva bort folks husdjur/cyklar mm och vänta på att dom annonserar ut hittelön.
Då kan du lämna tillbaka dom och få pengar på de viset wink

ah har tittat och ser att där finns en del pengar i märkes åkgräsklippare som Stiga park, Tittar på blocket hela tiden men verka inte hitta något, någon annan bra sida där folk lägger upp objekt

Pavva
7 augusti 2011 · 1 215 Inlägg

Dansken_fire skrev:

Pavva skrev:
Jag snackade med en som köpte, reparerade och sedan sålde gräsklippare. han hämtade och lämnade flera hundra om året.

En annan jag känner gjorde samma sak med cyklar och de verkar finnas efterfrågan tongue

Annars kan du börja sälja fördigskrapade trisslotter för 30:- mot förskottsbetalning. Men då ska du helst behålla vinstlotterna och skicka hem nitlotter till kunderna. man kan ju tydligen vinna 25k/månaden i 25 år big_smile


Du skulle även kunna röva bort folks husdjur/cyklar mm och vänta på att dom annonserar ut hittelön.
Då kan du lämna tillbaka dom och få pengar på de viset wink

ah har tittat och ser att där finns en del pengar i märkes åkgräsklippare som Stiga park, Tittar på blocket hela tiden men verka inte hitta något, någon annan bra sida där folk lägger upp objekt

jag vet ingen bättre sida än blocket.. men annonsera ut köpesannonser på gräsklippare tongue dom som inte går att laga kan man ju alltid ta delar ifrån smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
SportPilot Ubåtsingenjör
7 augusti 2011 · 7 234 Inlägg

börja bygga bra insug/grenrör till vettiga priser så får du kunder smile men då ska du ju gärna kunna bevisa att grejjerna är bra också

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Germax
8 augusti 2011 · 12 086 Inlägg

Har man inget emot att skruva skitbilar kan man göra en del pengar på bilar.
Men man måste lära sig vad som är lätt och billigt att åtgärda och inte köpa på sig för mycket skit som inte går att sälja. Man bör hålla sig under 20k för att slipa utdragna affärer.

En stor lackdel med att köpa och sälja bilar är att man sällan vill nämna det för köparen.
En bil någon försäker tjäna pengar på är ofta fusklagad etc. Oavsätt hur det ligger till är det så köparen tror och därför blir det svårsålt. Då måste man istället ljuga om anledningen till att man säljer, vilket kan bli påfrestande i längden.

RD_87 Skrotsamlare
8 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Köpesannonser! Folk har mycket pylar står som man kan tjäna $$$ på, men de är för lata för att annonsera. Bilar, cyklar, trädgårdsmaskiner o.s.v

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Slash Saabifierad
9 augusti 2011 · 2 026 Inlägg

Fixa elektriska saker som spelkonsoler och mobiler. Tror man kan tjäna rätt bra på dessa om man håller sig till de nyare big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
G-sson
9 augusti 2011 · 612 Inlägg

CHEEVA skrev:
börja bygga bra insug/grenrör till vettiga priser så får du kunder smile men då ska du ju gärna kunna bevisa att grejjerna är bra också

Går det ens göra det i liten skala för "vettiga priser"? Dels ska man ha fram flänsar som antingen får köpas eller kräver dyra maskiner om man ska tillverka dom själv, sedan ska rör krökas (kräver också relativt dyr maskin om det ska bli bra) i femtioelva olika riktningar och passas in mot varann. Svetsen är inte gratis heller, varken att köpa eller att använda
Borde ta ganska många timmar, så någon större timlön kan det knappast bli om slutpriset ska vara lågt.

Kan du få tag i rostfri plåt för rätt pris och svetsa det med bra resultat så finns det många båtägare som behöver tankar för bränsle, dricksvatten etc, och eftersom alla båttillbehör automatiskt har minst 300% högre pris än en identisk del avsedd för t.ex. bil så är dom vana vid att gräva djupt i plånboken när dom ska ha nya grejer till båten.

Dansken_fire
9 augusti 2011 · 254 Inlägg

RD_87 skrev:
Köpesannonser! Folk har mycket pylar står som man kan tjäna $$$ på, men de är för lata för att annonsera. Bilar, cyklar, trädgårdsmaskiner o.s.v

satte ut en imorse ringt två idag, inget som har varit något att ha men de ringer så det är ju ett +tongue


så tack

Pavva
9 augusti 2011 · 1 215 Inlägg

du ser wink

jag vet också en som köper grävmaskiner och piffar till tongue


han lagar eventuella fel och sen målar han om dom :p han har rätt mycke deg vid dehär laget tongue

Senast redigerat av Pavva (9 augusti 2011)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Dansken_fire
9 augusti 2011 · 254 Inlägg

G-sson skrev:

CHEEVA skrev:
börja bygga bra insug/grenrör till vettiga priser så får du kunder smile men då ska du ju gärna kunna bevisa att grejjerna är bra också

Går det ens göra det i liten skala för "vettiga priser"? Dels ska man ha fram flänsar som antingen får köpas eller kräver dyra maskiner om man ska tillverka dom själv, sedan ska rör krökas (kräver också relativt dyr maskin om det ska bli bra) i femtioelva olika riktningar och passas in mot varann. Svetsen är inte gratis heller, varken att köpa eller att använda
Borde ta ganska många timmar, så någon större timlön kan det knappast bli om slutpriset ska vara lågt.

Kan du få tag i rostfri plåt för rätt pris och svetsa det med bra resultat så finns det många båtägare som behöver tankar för bränsle, dricksvatten etc, och eftersom alla båttillbehör automatiskt har minst 300% högre pris än en identisk del avsedd för t.ex. bil så är dom vana vid att gräva djupt i plånboken när dom ska ha nya grejer till båten.

Nej tror inte heller att man kan tjäna något på att bygga grenrör/insug, finns folk som verkligen kan detta och oftast köper man de hos dem, men tack annars bra förslag.

ja tror också man kan tillverka saker som är billigare att köpa delar till än köpa färdigt!

Dansken_fire
9 augusti 2011 · 254 Inlägg

Slash skrev:
Fixa elektriska saker som spelkonsoler och mobiler. Tror man kan tjäna rätt bra på dessa om man håller sig till de nyare big_smile

Något jag har tänkt på, mpnga säljer sin Iphone för krossat glas! nytt glas kostar 200 sen ska det inte vara så svårt att byta enligt polare som bytt två gånger eller xbox har tildens att få de här RROD Red rings of death, ska också vara tydligen hyfsat lätt och fixa om man bara lär sig hur det funkar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang