Angående Expressens reportage om streetracing v33

OUTLAW1
17 augusti 2011 ·

ejon_850 skrev:
Är det race på ett ställe och någon ringer snuten, tex om vi väsnas på etc brodalen, så vet polisen att vi byter ställen, dom ger oss ett par minuter och sen letar dom upp oss, varför inte liksom? skönt jobb att åka omkring och leta efter streetrace.... det tycker polisen säkert är jätte roligt från skillnad från oss andra...

Sen finns det säkert några golbögar i sms listan som golar ut, vem vet....

skulle vara "kul" omman bytte kommun mellan bytena då deras område att "åka runt o leta" är begränsat..
tror inte en polispatrull från angered(som borde patrullera brodalen)kan sticka till tex alingsås eller borås hur som helst..
om man tittar så ligger alingsås,borås,stenungsund,kungsbacka,varberg,mfl ställen inte mer än  max 50min bort om man bortser från Varberg då...
det e ju inte omöjligt att ha flera åplatser på olika orter att välja mellan eller hur...
gärna då 4-5 ställen per ort att köra på vilket skulle kunna resultera i att man har ca 20-30 olika platser att köra på....sedan har man en "lista" som förarna får vid varje körning som är olika varje gång..typ om det skiter sig i brodalen syns man 1 timme senare i borås skiter det sig där ses man 1½timme efteråt i alingsås etc etc....ALLT för att göra det jobbigt för svansen och polisen...
på så sätt skickar man ett sms..samling på siba järnbrott kl 19 tex..sedan kör man..kommer svansen med så golar ju någon av förarna eller arrangören...kommer polisen så visst dom kanske hittar er 1-2 gånger per kväll...men bättre det än nu..TYCKER JAG...

DouZter
17 augusti 2011 · 244 Inlägg

Vissa kvällar kommer inte polisen förens efter 1 till 1 ½ timme. Några gånger har ju polisen åkt vidare, ibland går det hur fint som helst och ibland hinner man inte ens starta.

Kan hålla med om att publik bilarna oftast förstör eftersom folk inte förstår att man inte kan åka i en lång karavan till nästa ställe och gasa på som en blå dåre.

Folk lyssnar helt enkelt inte vilket är himla tråkigt..

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
D_Carlsson Bonntrimmare
17 augusti 2011 · 620 Inlägg

Ska dom göra ett repotage om fredagens race lär det bli ganska kort. fick ni kört nått alls innan kvällen va slut ?

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
DouZter
17 augusti 2011 · 244 Inlägg

va ju på lördagen också, som va lite längre smile

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
D_Carlsson Bonntrimmare
17 augusti 2011 · 620 Inlägg

Ok 1-1 gsr vs sheriffen då wink

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
mr-gsr
18 augusti 2011 · 43 Inlägg

Hej jag har läst hela artikeln och den ser grymt bra ut...
O nej polisen får inte samma medelande men tack för lite kritik det behövs mvh Martin ordförande i Gsr

Volvo 854 T "Gsr Edition" (1994)
mr-gsr
18 augusti 2011 · 43 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

ejon_850 skrev:
Är det race på ett ställe och någon ringer snuten, tex om vi väsnas på etc brodalen, så vet polisen att vi byter ställen, dom ger oss ett par minuter och sen letar dom upp oss, varför inte liksom? skönt jobb att åka omkring och leta efter streetrace.... det tycker polisen säkert är jätte roligt från skillnad från oss andra...

Sen finns det säkert några golbögar i sms listan som golar ut, vem vet....

skulle vara "kul" omman bytte kommun mellan bytena då deras område att "åka runt o leta" är begränsat..
tror inte en polispatrull från angered(som borde patrullera brodalen)kan sticka till tex alingsås eller borås hur som helst..
om man tittar så ligger alingsås,borås,stenungsund,kungsbacka,varberg,mfl ställen inte mer än  max 50min bort om man bortser från Varberg då...
det e ju inte omöjligt att ha flera åplatser på olika orter att välja mellan eller hur...
gärna då 4-5 ställen per ort att köra på vilket skulle kunna resultera i att man har ca 20-30 olika platser att köra på....sedan har man en "lista" som förarna får vid varje körning som är olika varje gång..typ om det skiter sig i brodalen syns man 1 timme senare i borås skiter det sig där ses man 1½timme efteråt i alingsås etc etc....ALLT för att göra det jobbigt för svansen och polisen...
på så sätt skickar man ett sms..samling på siba järnbrott kl 19 tex..sedan kör man..kommer svansen med så golar ju någon av förarna eller arrangören...kommer polisen så visst dom kanske hittar er 1-2 gånger per kväll...men bättre det än nu..TYCKER JAG...

Vi gör allt för att hitta nya platser och tar genast åt oss av din kritik tack för att nån vågar yttra sig det uppskattas verkligen mvh Martin Gsr

Volvo 854 T "Gsr Edition" (1994)
Woojen
18 augusti 2011 · 1 101 Inlägg

smile Najs!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
mkII Grandturismo missbrukare =)
18 augusti 2011 · 331 Inlägg

Oh my god O.O

"Inom knappt åtta sekunder har hennes ombyggda Honda Civic type R från -05 accelererat från 0 till 100 kilometer i timmen på fjärde växeln."..."I backspegeln ser hon avståndet öka till bilen bredvid, en BMW M5 med 500 hästkrafter.
Hon vinner - som vanligt."

känns inte som att den acceleration slår en M5:a någonstans ^^

men det var en riktigt bra artikel smile!

Senast redigerat av mkII (18 augusti 2011)

granadadr
18 augusti 2011 · 7 294 Inlägg

hehe 0-100 på knappt 8 sec på 4ansvxl,, ?? ehh knappast,, men som det stod i artikeln, de får inga tillstånd att köra lagligt trots bana i närheten,, när skulle det ske inom fotboll???? man blir förbannad,, å givetvis är kommuner å länstyrelser delaktiga i att Streetracing existerar

OUTLAW1
18 augusti 2011 ·

oj så mycket faktafel det var...som väntat...
fast kul läsning att en 250hästars civic type r klår upp en 500hk M5:a..undrar vem som ljuger om sina hästar??eler har M5:an sånt däringa fräckt öppetfilter som ger 150plushästar?

ja som vanligt så fabulerar reportrarna om saker dom inte känner till o klipper o klistrar så folk som sagt att m5:an HADE VARIT tuff med 500hk har blivit att den har 500hk...osv..

Som sagt vi har ett flygfältsområde och en fin motorbana mitt i stan..men inget får man lov att nytja...tro fan att streetracing fortsätter då...

FatManCustoms grön aktivist
18 augusti 2011 · 846 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
oj så mycket faktafel det var...som väntat...
fast kul läsning att en 250hästars civic type r klår upp en 500hk M5:a..undrar vem som ljuger om sina hästar??eler har M5:an sånt däringa fräckt öppetfilter som ger 150plushästar?

ja som vanligt så fabulerar reportrarna om saker dom inte känner till o klipper o klistrar så folk som sagt att m5:an HADE VARIT tuff med 500hk har blivit att den har 500hk...osv..

Som sagt vi har ett flygfältsområde och en fin motorbana mitt i stan..men inget får man lov att nytja...tro fan att streetracing fortsätter då...

Hondan i reportaget är snabb, betydligt snabbare än 0-100 på 8 sekunder haha!
Om du tänker på underlaget på sträckorna som körs så är det jävligt halt den första biten, kör man med R-däck så har man ett jättestort övertag (för att reflektera över racet som beskrevs).

Vi har en motorbana som nyttjades för Blackrace, men gissa vad som hände?
Årets satsning blev NEDLAGD då det saknades FUNKTIONÄRER samt INTRESSE för det,
det är ju bara att gå in och kolla på blackrace's forum så förstår man att intresset är stendött där!
Jag personligen kör hellre under kontrollerade former (att köra i Tuve / Surte är bara urbota korkat med tanke på trafiken där) och det hade vart jävligt trevligt om vi kunnat trycka på lite angående att vi verkligen vill ha lagliga race...

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
lingua
18 augusti 2011 · 2 271 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
oj så mycket faktafel det var...som väntat...
fast kul läsning att en 250hästars civic type r klår upp en 500hk M5:a..undrar vem som ljuger om sina hästar??eler har M5:an sånt däringa fräckt öppetfilter som ger 150plushästar?

ja som vanligt så fabulerar reportrarna om saker dom inte känner till o klipper o klistrar så folk som sagt att m5:an HADE VARIT tuff med 500hk har blivit att den har 500hk...osv..

Som sagt vi har ett flygfältsområde och en fin motorbana mitt i stan..men inget får man lov att nytja...tro fan att streetracing fortsätter då...

Nu råkar ju dock de senare modellerna ha just 507hk.wink
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_M5_S … 11&w=1

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
OUTLAW1
18 augusti 2011 ·

lingua skrev:

OUTLAW1 skrev:
oj så mycket faktafel det var...som väntat...
fast kul läsning att en 250hästars civic type r klår upp en 500hk M5:a..undrar vem som ljuger om sina hästar??eler har M5:an sånt däringa fräckt öppetfilter som ger 150plushästar?

ja som vanligt så fabulerar reportrarna om saker dom inte känner till o klipper o klistrar så folk som sagt att m5:an HADE VARIT tuff med 500hk har blivit att den har 500hk...osv..

Som sagt vi har ett flygfältsområde och en fin motorbana mitt i stan..men inget får man lov att nytja...tro fan att streetracing fortsätter då...

Nu råkar ju dock de senare modellerna ha just 507hk.wink
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_M5_S … 11&w=1

framgår inte villken årsmodell på 5:an

lingua
18 augusti 2011 · 2 271 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

lingua skrev:

OUTLAW1 skrev:
oj så mycket faktafel det var...som väntat...
fast kul läsning att en 250hästars civic type r klår upp en 500hk M5:a..undrar vem som ljuger om sina hästar??eler har M5:an sånt däringa fräckt öppetfilter som ger 150plushästar?

ja som vanligt så fabulerar reportrarna om saker dom inte känner till o klipper o klistrar så folk som sagt att m5:an HADE VARIT tuff med 500hk har blivit att den har 500hk...osv..

Som sagt vi har ett flygfältsområde och en fin motorbana mitt i stan..men inget får man lov att nytja...tro fan att streetracing fortsätter då...

Nu råkar ju dock de senare modellerna ha just 507hk.wink
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_M5_S … 11&w=1

framgår inte villken årsmodell på 5:an

My point exactly!tongue

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
granadadr
18 augusti 2011 · 7 294 Inlägg

det där med att funktionärer saknas kan vara ett problem,, men om man anordnar race ca 1/mån istället för varje vecka så ids personer bry sig,, många har mkt att göra på sin fritid,, ex jag,, jag har inte varit på en enda biltävling de senaste 2 åren pga tid,,,,

Fredrik_F11 Member of LowMotion
18 augusti 2011 · 1 705 Inlägg

Riktigt bra artikel! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
FatManCustoms grön aktivist
18 augusti 2011 · 846 Inlägg

Funktionärs-problemet är lite tvådelat känner jag, det har vart jävligt lite information angående det så dom (BlackRace) får ta på sig lite av skulden för det tycker jag däremot wink.
Däremot så är det en liten hint för mr-gsr att man kanske kan försöka jobba sig in underifrån big_smile!

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
OUTLAW1
18 augusti 2011 ·

problemet är väl snart löst när polisen erkänner att man står som publik med videokamera i handen..filmar både förare och bil..svårt att säga NEJ DET DÄR E INTE JAG!!

bara väntar på att brottsprovokation ska bli tillåtet så ser vi snart streetracebilar ägda av polisen...eller värre..
betalda "infiltratörer" som racear och tippsar hej vilt...

Nej en laglig strip tror jag inte hade löst problemen heller då många vill ha  ursäkta uttrycket..undergroundkänslan i det hela..ATT det är olagligt.ATT polisen kanske kommer.ATT man kan säga att man gjort en fräck sak.ATT bilen egentligen inte får framföras på gatan(inte godkänd effekt) mm mm

Kanske ta tillbaka det gamla goda 70 talet igen och köra på söderleden någon natt??

GSR har ju faktikst både bärgare,sjukvårdsutbildad personal,organisation mm på sina tillställningar så det gör jag stort tummen upp för...inte som vissa andra som bara har en mobiltelefon o som ger klartecken till körning utan att kolla upp folk runtomkring..sådan körning kan man vara utan och det skapar ocksåå problemen med dagens uppfattning om streetracing..tyvärr..
det som en gång var "hedervärt" är idag mycket smutskastat...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang