1654
Sök

"The Rising" - RisEtrade.se - Carkings & Wendes bygger BMW inför Elmia 2012

16 197 Inlägg
24 januari 2012
blir de nå musik i kärran?? smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

210 Inlägg
24 januari 2012
Så gött o åka skidor i pudersnön...
Lagom avis men nästa år tar jag alperna ist!
Sluta klaga nu o åk på bara!

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!

210 Inlägg
24 januari 2012
Ljud blir det ja!
Kan minnas det har snackats om det i garaget men Sonny eller Alex vet nog bättre vad där ska vara!

Köper skiten själv!

VO i Team Carkings Garage
146 Inlägg
24 januari 2012
ang ljudet kommer det endast fylla ut orginal hålen med nya högtalare o en 8" bas som extra steg med mera kommer att finnas i skuffen så småning om, men då vi har fått ny sponsor på ljudet vet jag ej vilket märke det blir på varken högtalare o slutsteg. men hoppas att sakerna kommer snart börjar bli jobbigt att gissa sig till mått m.m.

ja denna veckan är kvällsvecka på jobbet, dåligt planerat av alex att åka iväg samma vecka wink men torsdag är jag ledig så då blir det en runda dit, satt o räknade lite, är ju bara två månader kvar till elmia.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Vecka 6 är Frank på Wendes tillbaks från Sälen och då lämnas en hög med grejer till dem för sista spackel, slip & slipgrund. Tills dess måste vi hunnit bygga klart mittkonsollen och baskåpan etc.
Just nu ser det ut som vi kommer att hinna med god marginal om ingen plötsligt måste åka på skidresa med jobbet de sista 2 månaderna förstås wink
Utsidan går ganska snabbt när man väl kommer igång. Det blir kanske lite jäktigt för Sonny med all belysning sen, dioder & slingor m.m.
Men vi kör på så gott vi kan smile
För min del blir det ett race i garaget sent lördag kväll och söndag.

210 Inlägg
25 januari 2012
Glöm inte fredagen!!!
Du kommer ju hem imorgon så försök inte!

Köper skiten själv!

VO i Team Carkings Garage
146 Inlägg
25 januari 2012
Du har annat planerat lördag kväll, eller det är bortglömt du kommer vara helt själv där iaf, jag o caddy ska dricka öl smile

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Kommer hem vid 23-24 tiden imorgon och ska upp & jobba kl.7-17 på fredag så NIX att jag ligger i garaget på kvällen. Kommer spendera den i soffläge med mina underbara ungar och en skål godis smile
På lördag har vi kalas för dottern men på kvällen har vi kalas för dig Sonny wink Alltså garagetajm hela söndagen istället.
Mr C, var har du varit varje kväll denna veckan eftersom du jobbar till 16? wink

KHRacing
25 januari 2012
Zonic_boom skrev:
Du har annat planerat lördag kväll, eller det är bortglömt du kommer vara helt själv där iaf, jag o caddy ska dricka öl smile

N kan väl dricka ölen i garaget :-)

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Evilaudio:
Ljudet blir från Digital Designs, huvudenhet Kenwood KDC någonting...
Två eventuellt tre slutsteg Digital Designs, 2st 3,5" i instrumentpanelen, kickpanelen 2st Emphaser 6,9:or om jag minns rätt hmm hyllan bak 2st 6,5" Digital Designs, mittryggstöd bak blir en 8" bas DigitalDesigns.
Alltså Digital Designs för hela slanten smile
Tjöta smile

16 197 Inlägg
25 januari 2012
CarbonLoader skrev:
Evilaudio:
Två eventuellt tre slutsteg Digital Designs, 2st 3,5" i instrumentpanelen, kickpanelen 2st Emphaser 6,9:or om jag minns rätt hmm hyllan bak 2st 6,5" Digital Designs, mittryggstöd bak blir en 8" bas DigitalDesigns.
Tjöta smile

6*9" i kickpanelerna?  får man fråga varför?

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:
Evilaudio:
Tjöta smile

Frågan e fri men jag kan inte svara på den smile
Detta är ett paket som satts ihop åt oss eftersom vi inte är ljudexperter själva av företaget som sponsrar, AVD.
Jag frågar dig som vet, varför inte?
Senast redigerat av CarbonLoader (25 januari 2012)

16 197 Inlägg
25 januari 2012
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:
Evilaudio:
Tjöta smile

Detta är ett paket som satts ihop åt oss eftersom vi inte är ljudexperter själva av företaget som sponsrar.

eftersom ni har en 3,5" koaxial på brädan som lyfter ljudbilen så skulle jag valt att bara satt en 6,5" midbas nere vid fötterna för risken e står annars att 6*9" tar "överhand" å ljudbilden blir låg.. dock kan man ju dela 6*9an så den bara spelar middbas. smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:

Detta är ett paket som satts ihop åt oss eftersom vi inte är ljudexperter själva av företaget som sponsrar.

eftersom ni har en 3,5" koaxial på brädan som lyfter ljudbilen så skulle jag valt att bara satt en 6,5" midbas nere vid fötterna för risken e står annars att 6*9" tar "överhand" å ljudbilden blir låg.. dock kan man ju dela 6*9an så den bara spelar middbas. smile

Okej, låter ju vettigt faktiskt. Kan som sagt inte ljud speciellt mycket själv. Tackar för din motivering men måste nog ändå köra på AVD:s rek nu när de redan är påväg smile
BTW, gör det någon skillnad om de riktas uppåt?
Senast redigerat av CarbonLoader (25 januari 2012)

16 197 Inlägg
25 januari 2012
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:

Okej, låter ju vettigt faktiskt. Kan som sagt inte ljud speciellt mycket själv. Tackar för din motivering men måste nog ändå köra på AVD:s rek nu när de redan är påväg smile

oki.. smile 

lycka till med bygget iaf big_smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:

oki.. smile 

Gör det någon skillnad om kickpanelerna riktas uppåt för ljudbilden?

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Rättelse av mig själv, kollade och det blir 6,5" även i kickpanelerna smile
Du hade så rätt så Evil wink
Tack för besväret.
Svårt när man inte har grejerna hemma att veta exakt faktiskt.

16 197 Inlägg
25 januari 2012
CarbonLoader skrev:
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:

oki.. smile 

Gör det någon skillnad om kickpanelerna riktas uppåt för ljudbilden?

de "stora" problemet är väl de att 6*9" kommer spela "samma" frekvens som 3,5" å en 6*9" har ju högre känslighet i de flesta fall(spelar högre med samma inmatade effekt)  så de kommer ta överhand om man nu inte sänker gainen till dom mycke å då fyller dom ju inte direkt sin funktion.

men visst att rikta dom hjälper säkert en del..  men så länge ni som ska köra å visa bilen är nöjda med ljudet så är ju de huvudsaken (fast en hög ljudbild låter alltid mycke trevligare är man sitter i bilen å lyssnar=

smile

16 197 Inlägg
25 januari 2012
CarbonLoader skrev:
Tack för besväret.

då så.. se bara till att delningsfrekvensen till elementen blir rätt smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:
Tack för besväret.

då så.. se bara till att delningsfrekvensen till elementen blir rätt smile

Will do, Sonny fixar smile
Stort tack!

Sök