ang ljudet kommer det endast fylla ut orginal hålen med nya högtalare o en 8" bas som extra steg med mera kommer att finnas i skuffen så småning om, men då vi har fått ny sponsor på ljudet vet jag ej vilket märke det blir på varken högtalare o slutsteg. men hoppas att sakerna kommer snart börjar bli jobbigt att gissa sig till mått m.m.
ja denna veckan är kvällsvecka på jobbet, dåligt planerat av alex att åka iväg samma vecka men torsdag är jag ledig så då blir det en runda dit, satt o räknade lite, är ju bara två månader kvar till elmia.
Vecka 6 är Frank på Wendes tillbaks från Sälen och då lämnas en hög med grejer till dem för sista spackel, slip & slipgrund. Tills dess måste vi hunnit bygga klart mittkonsollen och baskåpan etc. Just nu ser det ut som vi kommer att hinna med god marginal om ingen plötsligt måste åka på skidresa med jobbet de sista 2 månaderna förstås Utsidan går ganska snabbt när man väl kommer igång. Det blir kanske lite jäktigt för Sonny med all belysning sen, dioder & slingor m.m. Men vi kör på så gott vi kan För min del blir det ett race i garaget sent lördag kväll och söndag.
Kommer hem vid 23-24 tiden imorgon och ska upp & jobba kl.7-17 på fredag så NIX att jag ligger i garaget på kvällen. Kommer spendera den i soffläge med mina underbara ungar och en skål godis På lördag har vi kalas för dottern men på kvällen har vi kalas för dig Sonny Alltså garagetajm hela söndagen istället. Mr C, var har du varit varje kväll denna veckan eftersom du jobbar till 16?
Evilaudio: Ljudet blir från Digital Designs, huvudenhet Kenwood KDC någonting... Två eventuellt tre slutsteg Digital Designs, 2st 3,5" i instrumentpanelen, kickpanelen 2st Emphaser 6,9:or om jag minns rätt hyllan bak 2st 6,5" Digital Designs, mittryggstöd bak blir en 8" bas DigitalDesigns. Alltså Digital Designs för hela slanten Tjöta
Evilaudio: Ljudet blir från Digital Designs, huvudenhet Kenwood KDC någonting... Två eventuellt tre slutsteg Digital Designs, 2st 3,5" i instrumentpanelen, kickpanelen 2st Emphaser 6,9:or om jag minns rätt hyllan bak 2st 6,5" Digital Designs, mittryggstöd bak blir en 8" bas DigitalDesigns. Alltså Digital Designs för hela slanten Tjöta
6*9" i kickpanelerna? får man fråga varför?
Frågan e fri men jag kan inte svara på den Detta är ett paket som satts ihop åt oss eftersom vi inte är ljudexperter själva av företaget som sponsrar, AVD. Jag frågar dig som vet, varför inte?
Senast redigerat av CarbonLoader (25 januari 2012)
6*9" i kickpanelerna? får man fråga varför?
Frågan e fri men jag kan inte svara på den Detta är ett paket som satts ihop åt oss eftersom vi inte är ljudexperter själva av företaget som sponsrar. Jag frågar dig som vet, varför inte?
eftersom ni har en 3,5" koaxial på brädan som lyfter ljudbilen så skulle jag valt att bara satt en 6,5" midbas nere vid fötterna för risken e står annars att 6*9" tar "överhand" å ljudbilden blir låg.. dock kan man ju dela 6*9an så den bara spelar middbas.
Frågan e fri men jag kan inte svara på den Detta är ett paket som satts ihop åt oss eftersom vi inte är ljudexperter själva av företaget som sponsrar. Jag frågar dig som vet, varför inte?
eftersom ni har en 3,5" koaxial på brädan som lyfter ljudbilen så skulle jag valt att bara satt en 6,5" midbas nere vid fötterna för risken e står annars att 6*9" tar "överhand" å ljudbilden blir låg.. dock kan man ju dela 6*9an så den bara spelar middbas.
Okej, låter ju vettigt faktiskt. Kan som sagt inte ljud speciellt mycket själv. Tackar för din motivering men måste nog ändå köra på AVD:s rek nu när de redan är påväg BTW, gör det någon skillnad om de riktas uppåt?
Senast redigerat av CarbonLoader (25 januari 2012)
Okej, låter ju vettigt faktiskt. Kan som sagt inte ljud speciellt mycket själv. Tackar för din motivering men måste nog ändå köra på AVD:s rek nu när de redan är påväg
Okej, låter ju vettigt faktiskt. Kan som sagt inte ljud speciellt mycket själv. Tackar för din motivering men måste nog ändå köra på AVD:s rek nu när de redan är påväg
oki..
lycka till med bygget iaf
Gör det någon skillnad om kickpanelerna riktas uppåt för ljudbilden?
Rättelse av mig själv, kollade och det blir 6,5" även i kickpanelerna Du hade så rätt så Evil Tack för besväret. Svårt när man inte har grejerna hemma att veta exakt faktiskt.
oki..
lycka till med bygget iaf
Gör det någon skillnad om kickpanelerna riktas uppåt för ljudbilden?
de "stora" problemet är väl de att 6*9" kommer spela "samma" frekvens som 3,5" å en 6*9" har ju högre känslighet i de flesta fall(spelar högre med samma inmatade effekt) så de kommer ta överhand om man nu inte sänker gainen till dom mycke å då fyller dom ju inte direkt sin funktion.
men visst att rikta dom hjälper säkert en del.. men så länge ni som ska köra å visa bilen är nöjda med ljudet så är ju de huvudsaken (fast en hög ljudbild låter alltid mycke trevligare är man sitter i bilen å lyssnar=
Rättelse av mig själv, kollade och det blir 6,5" även i kickpanelerna Du hade så rätt så Evil Tack för besväret. Svårt när man inte har grejerna hemma att veta exakt faktiskt.
då så.. se bara till att delningsfrekvensen till elementen blir rätt
då så.. se bara till att delningsfrekvensen till elementen blir rätt