Någon som kan polska ?

dj_padde
23 augusti 2011 · 1 813 Inlägg

hejsan. har försökt få en mening översatt genom google men får inte fram något.

jo vi hade en polack på jobbet i somras å han ristade in ett ord i ena plåthallen men kan inte förstå vad han har skrivit smile hade varit skoj å få veta vad han har skrivit för något smile


mkplmw vaea trrs taz evy

något sådant stod det. kanske fått lite i fel ordning efter som det stod lite otydligt.


tackar för svar om något kan översätta detta te svenska smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
S_Henjer
23 augusti 2011 · 1 150 Inlägg

Nej de förstår jag att du inte fått fram nåt via google wink

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
dj_padde
23 augusti 2011 · 1 813 Inlägg

S_Henjer skrev:
Nej de förstår jag att du inte fått fram nåt via google wink

hehe tongue han har skrivit så men vet inte allt satt typ ihop med varandra å grejer. vet inte riktigt hur han ville ha det så man skulle kunna läsa tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
S_Henjer
23 augusti 2011 · 1 150 Inlägg

Ta en bild?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
dj_padde
23 augusti 2011 · 1 813 Inlägg

får göra det i morgon om det går att få bild på det smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
onej84
23 augusti 2011 · 1 854 Inlägg

Va han nykter? tongue till och med jag som inte är polack förstår att det inte betyder nått.

dj_padde
23 augusti 2011 · 1 813 Inlägg

inte en aning om han var nykter tongue gick inte prata med honom han pratade bara polska inte ett enda ord engelska lr svenska. tongue så kunde inte prata så mkt med honom förutom teckenspråk tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
MeloveGolf Vw trimmare
25 augusti 2011 · 2 995 Inlägg

dj_padde skrev:
så kunde inte prata så mkt med honom förutom teckenspråk tongue

"Kurwa" löser alla språkbarriärer roll

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Slaylix tratt
25 augusti 2011 · 353 Inlägg

jag kan, men det betyder ingenting.

dj_padde
25 augusti 2011 · 1 813 Inlägg

något måste han ha menat med det han har skrivit haha tongue men men smile det får vara en gåta hehe.

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
S_Henjer
25 augusti 2011 · 1 150 Inlägg

Lägg upp bilden du tog..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
dj_padde
25 augusti 2011 · 1 813 Inlägg

S_Henjer skrev:
Lägg upp bilden du tog..

kan inte lägga upp härhaha tongue skickade den te dig kan inte du slänga upp den ? tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
onej84
25 augusti 2011 · 1 854 Inlägg

dj_padde skrev:

S_Henjer skrev:
Lägg upp bilden du tog..

kan inte lägga upp härhaha tongue skickade den te dig kan inte du slänga upp den ? tongue

Svårare än så här är det inte http://forumbilder.se/ smile

Nickzzon
30 augusti 2011 · 27 Inlägg

min jobbarkompis kan polska och han sa att det inte var något även om man ändrar på bokstävernaxD:P

Germax
26 januari 2012 · 12 086 Inlägg

Jag skulle behöva hjälp med att översätta en text, det är främst texten under "Sterownik skrzyni 6HP26 (mechatronics):" som jag är intresserad av. Jag översatte med google men det vart ju sådär ärlig talat. Om någon vänlig själ kunde flytta om orden så det blir rätt hade jag varit tacksam

länken: http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skr … atyczna-zf

På "svenska":

Medan de flesta reparation eller utbyte är nödvändig för att granska 6HP26 styrelsen överföring controller:

Det finns ingen rädda - detta album är inte en stor kostnad - se

Eftersom det oftast sker i nya lådor, gör det största problemet med växeln bara föraren. Således, i modeller med produktion med början år 2003, och ofta har det till:

Företaget ändras från 1 till 2 och
glid 3-2, 2-1
Detta berodde på ökat tryck m.in koppling (omvandlare) och har med tiden eftersom styrenheten var utrustad med ett adaptivt system som fortfarande lärs ut - inte nödvändigtvis bra.

Hon hjälpte nytt anpassning av växellåda och motor. Vad tyvärr inte längre kräver tillgång till god diagnostisk utrustning.

Förutsatt att du har dem.

Senast redigerat av JapMax (26 januari 2012)

Germax
27 januari 2012 · 12 086 Inlägg

Vart är alla polacker? tongue

Slaylix tratt
28 januari 2012 · 353 Inlägg

JapMax skrev:
Vart är alla polacker? tongue

Ute på svartjobb såklart, inte tid att sitta på garaget, men ska höra med morsan idag så kan hon översätta!

r2d2artur
28 januari 2012 · 283 Inlägg

Jag hittar ingen mening i det han skrivit, måste varit påverkad eller något.

Slaylix tratt
28 januari 2012 · 353 Inlägg

Okej tog bara stycket under Sterownik skrzyni 6HP26 . Kort och gott. "ZF lådan är inte så ny som man tror, den tillverkades redan 2001. Nuförtiden monteras i de flesta nya bilar, främst lite lyxigare. Det är den första 6 växlade lådan från koncernen ZF."

Sen där nere står lite om oljebyte samt vad man ska göra om det är lite olja i de osv.

Oj missuppfattade vilken text, ska kolla den andra också, men du får denna på köpet också


Har lite av den texten där nere nu, morsan är inte haj på bildelar så blev bara lite.

Första raden handlar om att man ska byta en styrplatta i samband med reparation vilket inte skulle vara en stor kostnad. Ett vanligt fel på nya lådor är just denna styrningen. Sen att det kunde bli högt tryck i lådan då lådan växlar ner.

Mer än så blir de inte, hoppas de hjälpte lite!

Senast redigerat av Slaylix (28 januari 2012)

Germax
28 januari 2012 · 12 086 Inlägg

Tack för hjälpen! Jag förstår väl sådär tongue

Medan de flesta reparation eller utbyte är nödvändig för att granska 6HP26 styrelsen överföring controller:

Det finns ingen rädda - detta album är inte en stor kostnad - se

Eftersom det oftast sker i nya lådor, gör det största problemet med växeln bara föraren. Således, i modeller med produktion med början år 2003, och ofta har det till:

Företaget ändras från 1 till 2 och
glid 3-2, 2-1
Detta berodde på ökat tryck m.in koppling (omvandlare) och har med tiden eftersom styrenheten var utrustad med ett adaptivt system som fortfarande lärs ut - inte nödvändigtvis bra.

Fattar jag det rätt så är det en styrsak på lådor tillverkade från 2003 som gör att bilen växlar ner hårt?

Senast redigerat av JapMax (28 januari 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang