1540
Sök

Renovering av en Volvo Duett -61

Renovering Volvo P210 1961

1 395 942 Visningar
Uppdaterades senast 10 augusti 2014
Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
16 mars 2014
miper är äntligen tillbaka, och levererar!! Som vanligt!
Instämmer med de andra att det är ren njutning för ögonen när det uppdateras i denna tråden!
Det där med texten känns verkligen som pricken över i`t !

"My drinkingteam has a racingproblem"

2 517 Inlägg
16 mars 2014
big_smile Kan bli lite tufft att köra den till besiktningen utan hjul, om du inte ska ta & dra den efter bruksbilen förstås. lol

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

1 163 Inlägg
16 mars 2014
Det här va verkligen efterlängtat! Välkommen tillbaka miper och snyggt jobb som vanligt...

Nästan för snyggt, får du inte ågren av tanken att behöva klämma på kapslarna på de nylackade fälgarna sen? wink
Senast redigerat av NightCruiser (16 mars 2014)

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 mars 2014
Håller med alla ovan, välkommen tillbaka och kul att se högklassiga arbeten som vanligt smile Stereon gjorde sig riktigt bra med, lite snyggare modell än 70-80 talets kassettspelare i plast kan man säga ... wink

Har du någon tanke om på en skala hur långt du har kommit, eller rättare sagt har kvar? smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 485 Inlägg
16 mars 2014
VÄLKOMMEN TILLBAKA, Miper! smile

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Amatör
488 Inlägg
16 mars 2014
Man blir alltid lika glad när det kommer en uppdatering i den här tråden, å vilken finish!!

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

Forummoderator
26 474 Inlägg
16 mars 2014
..Och här var det 40 nya händelser helt plötsligt, haha.
Kul att se - som vanligt - att det går framåt. Och jag håller med tidigare talare, om att detta verkligen blir bättre och bättre.

Breddade fälgar vill jag dock personligen inte se på ett dylikt bygge som detta!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

969 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Instämmer med de andra att det är ren njutning för ögonen när det uppdateras i denna tråden!

Tackar tackar! Ja, texten liksom återställer bilen till urspungsskicket.

HG_ skrev:
big_smile Kan bli lite tufft att köra den till besiktningen utan hjul, om du inte ska ta & dra den efter bruksbilen förstås. lol

Hehe, precis.. smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
16 mars 2014
REG-SKYLTEN skrev:

Ja, det är riktigt roligt faktiskt!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

969 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
NightCruiser skrev:
Det här va verkligen efterlängtat! Välkommen tillbaka miper och snyggt jobb som vanligt...

Nästan för snyggt, får du inte ågren av tanken att behöva klämma på kapslarna på de nylackade fälgarna sen? wink

Klämma dit dom känns inte så farligt, värre om man behöver ta bort dom av någon anledning smile

969 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Håller med alla ovan, välkommen tillbaka och kul att se högklassiga arbeten som vanligt smile Stereon gjorde sig riktigt bra med, lite snyggare modell än 70-80 talets kassettspelare i plast kan man säga ... wink

Har du någon tanke om på en skala hur långt du har kommit, eller rättare sagt har kvar? smile

Tack för berömmet!

I princip så är det fälgar och däck och dekaler kvar. + lite småprylar.
Ett par helger gissar jag.

969 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
Lygdman skrev:
Man blir alltid lika glad när det kommer en uppdatering i den här tråden, å vilken finish!!

Tackar! smile

969 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
Mack skrev:
Kul att se - som vanligt - att det går framåt. Och jag håller med tidigare talare, om att detta verkligen blir bättre och bättre.

Breddade fälgar vill jag dock personligen inte se på ett dylikt bygge som detta!

Tack, tack!

Nä, breddade fälgar blir det inte. Skall bli intressant och se hur det är att köra på diagonaldäck dock. smile

Forummoderator
26 474 Inlägg
16 mars 2014
miper skrev:
Mack skrev:

Tack, tack!

Nä, breddade fälgar blir det inte. Skall bli intressant och se hur det är att köra på diagonaldäck dock. smile

Äh. Lär väl svaja kanske lite extra men tar man det lugnt så ska det väl inte vara några problem?

969 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
skrotnisse89 skrev:
VÄLKOMMEN TILLBAKA, Miper! smile

Tack så mycket! smile

969 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
Mack skrev:
miper skrev:
Mack skrev:

Tack, tack!

Äh. Lär väl svaja kanske lite extra men tar man det lugnt så ska det väl inte vara några problem?

Tror också att det kommer att funka fint, det gick ju bra på 60-talet smile

Forummoderator
26 474 Inlägg
16 mars 2014
miper skrev:
Mack skrev:
miper skrev:

Tack, tack!

Tror också att det kommer att funka fint, det gick ju bra på 60-talet smile

Exakt.

2 788 Inlägg
16 mars 2014
Alltid lika fröjdfullt för ögat att titta i denna tråden vid en ny uppdatering smile

2 024 Inlägg
17 mars 2014
Äntligen tillbaka! Och stilen har inte försämrats! Hoppas på att få se kärran på lite fikaträffar i sommar

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

10 164 Inlägg
17 mars 2014
ÄNTLIGEN och det levereras och man njuter av att se allt vackert som görs big_smilebig_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Sök