Försöker dom ta min bil ?

HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

Hej när jag var ute och åkte i måndags så var jag med om en märklig grej. När jag stannade till så kom det fram en kille som frågade på engelska om han fick fotografera min bil. Eftersom man tror det bästa om folk så svarar jag att självklart får du det och sen ursäktar jag att bilen inte är nytvättad.

Jag går in till min kompís och berättar vad som är på gång. Vi står ett tag och kollar när han fotograferar. Efter ca 15 min så går jag och kollar igen då står han fortfarande kvar och har börjat ta detalj bilder på fälgar,vinge osv. Då slår det mig att han kanske är ute efter att sno bilen. Är det någon som varit med om något liknande ? Behöver jag vara orolig ? Bilen ska iaf flyttas till en säker plats där dom inte kan spåra den. 

// HolmQvist

ELGBAiZ
25 augusti 2011 · 98 Inlägg

Man vet ju aldrig, men det är bra att vara på den säkra sidan iallafall, ifall något illa händer!

Nybergrobin
25 augusti 2011 · 2 382 Inlägg

Låter skumt så passa dig väldigt noga!

Kroat
25 augusti 2011 · 250 Inlägg

De där är svårt och veta om han bara ville fota eller fota alla värde sakerna i bilen åsåvidare, Skulle du märka att nån har försökt/gjort inbrott så hoppas man att du kommer ihåg hur killen såg ut som fotograferade. Jävligt trisst om nått sånt händer sad Men jag hoppas verkligen på de bästa att han bara tyckte om bilen precis som vi alla andra (:

Tycker du inte ska oroa dig för mycket!

HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

Ja den ska flyttas. tycker bara att det är så jävla tråkigt att endel idioter inte kan skilja på ditt och mitt.

Kroat
25 augusti 2011 · 250 Inlägg

HolmQvist skrev:
Ja den ska flyttas. tycker bara att det är så jävla tråkigt att endel idioter inte kan skilja på ditt och mitt.

Jo det har du verkligen rätt i!

HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

Kroat skrev:
De där är svårt och veta om han bara ville fota eller fota alla värde sakerna i bilen åsåvidare, Skulle du märka att nån har försökt/gjort inbrott så hoppas man att du kommer ihåg hur killen såg ut som fotograferade. Jävligt trisst om nått sånt händer sad Men jag hoppas verkligen på de bästa att han bara tyckte om bilen precis som vi alla andra (:

Tycker du inte ska oroa dig för mycket!

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

Kroat
25 augusti 2011 · 250 Inlägg

HolmQvist skrev:

Kroat skrev:
De där är svårt och veta om han bara ville fota eller fota alla värde sakerna i bilen åsåvidare, Skulle du märka att nån har försökt/gjort inbrott så hoppas man att du kommer ihåg hur killen såg ut som fotograferade. Jävligt trisst om nått sånt händer sad Men jag hoppas verkligen på de bästa att han bara tyckte om bilen precis som vi alla andra (:

Tycker du inte ska oroa dig för mycket!

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

Hmm okej hmm Det suger verkligen sad Tyckte om å se den varje dag när jag kommer hem från jobbet typ då den brukar stå parkerad rätt nära där jag bor :p
Men de är bäst å vara på säkra sidan men som sagt, det är SJUKT surt att du ska behöva göra såhär..

HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

Kroat skrev:

HolmQvist skrev:

Kroat skrev:
De där är svårt och veta om han bara ville fota eller fota alla värde sakerna i bilen åsåvidare, Skulle du märka att nån har försökt/gjort inbrott så hoppas man att du kommer ihåg hur killen såg ut som fotograferade. Jävligt trisst om nått sånt händer sad Men jag hoppas verkligen på de bästa att han bara tyckte om bilen precis som vi alla andra (:

Tycker du inte ska oroa dig för mycket!

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

Hmm okej hmm Det suger verkligen sad Tyckte om å se den varje dag när jag kommer hem från jobbet typ då den brukar stå parkerad rätt nära där jag bor :p
Men de är bäst å vara på säkra sidan men som sagt, det är SJUKT surt att du ska behöva göra såhär..

Kul att du gillar den big_smile Jag håller med men är det att välja på att bli av med bilen och att flytta den så är valet enkelt. Surt bara att man inte kan nyttja sin bil som man vill utan att vara rädd för att folk ska ta den sad

ekelund88
25 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

HolmQvist skrev:

Kroat skrev:
De där är svårt och veta om han bara ville fota eller fota alla värde sakerna i bilen åsåvidare, Skulle du märka att nån har försökt/gjort inbrott så hoppas man att du kommer ihåg hur killen såg ut som fotograferade. Jävligt trisst om nått sånt händer sad Men jag hoppas verkligen på de bästa att han bara tyckte om bilen precis som vi alla andra (:

Tycker du inte ska oroa dig för mycket!

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

då hade jag låtit den stå o vänta in försäkringspengar! smile

aha_100
25 augusti 2011 · 535 Inlägg

Jag hade inte heller brytt mig. Inte kul att gå omkring och vara rädd hela tiden.

Jag hade låtit bilen stå och använda den som vanligt. Skulle den bli stulen så finns det ju försäkring..

Kroat
25 augusti 2011 · 250 Inlägg

HolmQvist skrev:

Kroat skrev:

HolmQvist skrev:

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

Hmm okej hmm Det suger verkligen sad Tyckte om å se den varje dag när jag kommer hem från jobbet typ då den brukar stå parkerad rätt nära där jag bor :p
Men de är bäst å vara på säkra sidan men som sagt, det är SJUKT surt att du ska behöva göra såhär..

Kul att du gillar den big_smile Jag håller med men är det att välja på att bli av med bilen och att flytta den så är valet enkelt. Surt bara att man inte kan nyttja sin bil som man vill utan att vara rädd för att folk ska ta den sad

Jo jag förstår sad Jag hoppas det är en bra plats du förvarar den på och kör OFTA så jag kan titta på den!!! (: Då jag inte får se den lika ofta parkerad där du brukade stå hmm Gillar den bilen starkt! 

Säkerhet går före osäkerhet!

Kroat
25 augusti 2011 · 250 Inlägg

aha_100 skrev:
Jag hade inte heller brytt mig. Inte kul att gå omkring och vara rädd hela tiden.

Jag hade låtit bilen stå och använda den som vanligt. Skulle den bli stulen så finns det ju försäkring..

Gillar man bilen själv och offrat mycket tid och pengar på den så förstår jag han varför han inte vill bli av med den.. Pengar kan inte ersätta allt även om man får mycket för det.. Vad jag tycker iallafall

HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

ekelund88 skrev:

HolmQvist skrev:

Kroat skrev:
De där är svårt och veta om han bara ville fota eller fota alla värde sakerna i bilen åsåvidare, Skulle du märka att nån har försökt/gjort inbrott så hoppas man att du kommer ihåg hur killen såg ut som fotograferade. Jävligt trisst om nått sånt händer sad Men jag hoppas verkligen på de bästa att han bara tyckte om bilen precis som vi alla andra (:

Tycker du inte ska oroa dig för mycket!

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

då hade jag låtit den stå o vänta in försäkringspengar! smile

Är inte något intresserad av försäkringspengar. Har lagt alldeles för mkt pengar som jag aldrig får igen om den skulle bli stulen !

Xuri One Man Clan
25 augusti 2011 · 4 287 Inlägg

för 2 somrar sen var jag på bilutställning på öland, då kom de en utländsreggad skåpbil å satte sig med penna å pappar å började skriva å kolla på bilar. han såg inte att vi satt i en bilen men vi satt allt å glodde på han, sen när vi öppnade dörrarna båda 2 å gick ut å vrålglodde på han la han ner blocket å åkte sen såg vi inte han mer den dagen. aldrig regplåtar på bilarna vid utställning eller dyl.
är nog lika bra du flyttade den, en ögonstenar är värda för mycke för å få försäkringspengar. risken att man hittar bilar i samma skick som den man haft e svårt också.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

Xuri skrev:
för 2 somrar sen var jag på bilutställning på öland, då kom de en utländsreggad skåpbil å satte sig med penna å pappar å började skriva å kolla på bilar. han såg inte att vi satt i en bilen men vi satt allt å glodde på han, sen när vi öppnade dörrarna båda 2 å gick ut å vrålglodde på han la han ner blocket å åkte sen såg vi inte han mer den dagen. aldrig regplåtar på bilarna vid utställning eller dyl.
är nog lika bra du flyttade den, en ögonstenar är värda för mycke för å få försäkringspengar. risken att man hittar bilar i samma skick som den man haft e svårt också.

Ja den ska flyttas. Som du säger pengar är inget värt när man lagt all tid man har på den för att få den bil man drömmer om.

GurraG INGET ANNAT!!
25 augusti 2011 · 1 725 Inlägg

tråkigt som helvete att det ska vara så.. sad som sagt hoppas ändå det stillar sig om ett tag, för är en underbar bil som man vill se mer utav

HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

GurraG skrev:
tråkigt som helvete att det ska vara så.. sad som sagt hoppas ändå det stillar sig om ett tag, för är en underbar bil som man vill se mer utav

Tack det är kul att höra :-) Det lugnar nog ner sig. Men det är ju inte säkert att dom försöker nu utan det kan ju hända om en månad. Så bilen får stå i garaget mellan tillfällena som den är ute tills vidare...

Tizze
25 augusti 2011 · 161 Inlägg

Fan va skumt sad hade me flyttat på den, både du å ja vet att vi inte kommer få tillbaka de pengar man lagt ut om den skulle bli stulen hmm bättre å bo som jag, ingen som hittar. haha

BMW 530D (2006)
Nissan Skyline R32 GTR "GT45. BWRS Turbomeck" (1990)
HolmQvist
25 augusti 2011 · 321 Inlägg

Tizze skrev:
Fan va skumt sad hade me flyttat på den, både du å ja vet att vi inte kommer få tillbaka de pengar man lagt ut om den skulle bli stulen hmm bättre å bo som jag, ingen som hittar. haha

Haha helt klart :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang