Bmw 330 e46, "stryper" sig vid jämn gas. Varför?

Smoke
26 augusti 2011 · 692 Inlägg

Jag körde några varv på banan i Onsdags och det gick bara bra, inga som helst problem varken under eller efter bankörningen. Torsdag åkte jag 5 mil till en stad i närheten, och på vägen hem så börjar bilen strypa/bluddra vid jämn gas, gasar jag till lite så går den som den ska.

Vad kan felet vara? Tändstift? tjuvluft någonstans? Jag upplever att den drar mer bensin än tidigare, men inte helt säker då jag inte kört så mycket efter det inträffade.


Tacksam för snabba svar då jag är på väg ner i garaget och felsöka.

//Marcus

Smoke
27 augusti 2011 · 692 Inlägg

Finns det inte någon som haft samma problem där ute?

PurePrestige
27 augusti 2011 · 5 Inlägg

har motorlampan börjat lysa? Det kan vara allt från att den inte alltid går på alla cylindrar pga tändspolefel/dåliga tändstift eller som i mitt fall vevaxelägessenorn som var sönder. Det bästa är att låta en verkstad kolla upp felkoderna!

Audi R8 "ÄRÅTTA" (2007)
Smoke
27 augusti 2011 · 692 Inlägg

Farbod-E46 skrev:
har motorlampan börjat lysa? Det kan vara allt från att den inte alltid går på alla cylindrar pga tändspolefel/dåliga tändstift eller som i mitt fall vevaxelägessenorn som var sönder. Det bästa är att låta en verkstad kolla upp felkoderna!

Nej det är ingen motorlampa som lyser.
Jag ska kolla tändstiften idag efter jobbet, annars kopplar jag upp den i datorn för att söka felkoder.

Var din bil liknande när sensorn var sönder? eller hade du några andra problem?

PurePrestige
27 augusti 2011 · 5 Inlägg

På min 330ci började bilen vibrera vid gaspådrag, släppte jag gasen så gick den som den skulle. Kolla tändstiften så kanske du hittar felet.

Audi R8 "ÄRÅTTA" (2007)
Smoke
27 augusti 2011 · 692 Inlägg

Farbod-E46 skrev:
På min 330ci började bilen vibrera vid gaspådrag, släppte jag gasen så gick den som den skulle. Kolla tändstiften så kanske du hittar felet.

Okej något sånt problem har jag inte. Men ska som sagt kolla upp stiften. Tack för din hjälp ändå.

PurePrestige
27 augusti 2011 · 5 Inlägg

Inga problem, hoppas det löser sig för dig. Själv blir man alltid så förvirrad när det krånglar..Lycka till

Audi R8 "ÄRÅTTA" (2007)
Smoke
27 augusti 2011 · 692 Inlägg

Farbod-E46 skrev:
Inga problem, hoppas det löser sig för dig. Själv blir man alltid så förvirrad när det krånglar..Lycka till

Tack och tack. Ja skruva kan man ju, men när det är ett fel då man inte riktigt vet vart man ska börja så blir jag förvirrad också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang