2364
Sök

JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)

2 337 379 Visningar
Uppdaterades senast 20 december 2021
4 442 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
lkpgc skrev:
Vart köpte du färgen? smile

Den är ifrån ahlsells via jobbet. Dock en dyr rackare tror pris ut till kund är 399:- dock helt annan kvalitet än biltemas värmefärg som flagnar direkt även om det inte är värme haha.

462 Inlägg
30 december 2013
JKDesign skrev:
lkpgc skrev:

Den är ifrån ahlsells via jobbet. Dock en dyr rackare tror pris ut till kund är 399:- dock helt annan kvalitet än biltemas värmefärg som flagnar direkt även om det inte är värme haha.

Japp därför jag letar efter något vettigt och jag vet att rust-oleum är tiptop grejer, hur många burkar behövde du?
Du kanske vill sälja en för saab-rabatt? wink
Senast redigerat av lkpgc (30 december 2013)

4 442 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
lkpgc skrev:
JKDesign skrev:
lkpgc skrev:

Japp därför jag letar efter något vettigt och jag vet att rust-oleum är tiptop grejer, hur många burkar behövde du?

Yes, vi kör rust-oleum på det mesta på jobb( industri/maskiner)
Använde knappt en halv + att burkarna är 500ml. Har ingen på lager men kanske eventuellt kan fixa wink

462 Inlägg
30 december 2013
JKDesign skrev:
lkpgc skrev:
JKDesign skrev:

Använde knappt en halv + att burkarna är 500ml. Har ingen på lager men kanske eventuellt kan fixa wink

Skulle vara tiptop! Finns ju annat som kan behöva lite spray med smile du kan ju kolla upp hur det ligger till och skicka ett om när d har kolla på läget!

4 442 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
lkpgc skrev:
JKDesign skrev:
lkpgc skrev:

Skulle vara tiptop! Finns ju annat som kan behöva lite spray med smile du kan ju kolla upp hur det ligger till och skicka ett om när d har kolla på läget!

Absolut! Kollar upp detta och hör av mig.

4 442 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Hej gott folk!

Jag behöver hjälp, jag vill höra era versioner och utlåtande som har biopowerkonverterat era saabar!

Bra / Dåligt, hur länge har ni kört med det?

Jag kan grunderna och har läst mkt i olika trådar/forum, men jag vill ha saab åsikter wink

Hade en saab 9-5 2,0t Biopower när det va nytt och den gick som fan på E85. Startade jämnt varmt/iskallt, enda gången vi tankade bensin va när det inte fanns E85 att tillgå.

Jag var ute och körde i helgen och kör ut ur en rondell upp på motorväg (100). Gasar inte helt fullt men ändå hyffsat hastigt upp till ca.110km/h och ser LED lampor i bakspegeln väldigt nära. Lät han köra om och tog regnummret, visade sig vara en Citroen DS3 2011 150hk (om inte chippad). Så kan vi inte ha det! Även om han pressade bilen till max och jag inte gjorde det så skall det vara stor skillnad på saab Aero och Citroen.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 januari 2014
bara chippa på, kör orginal biopower i den svarta, o kör maptuns biopower på den röda, skit bra. Dock ska du tanka var 4e tank bensin för o rensa o smörja lite efter som e85 är så torr smile

4 442 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
bara chippa på, kör orginal biopower i den svarta, o kör maptuns biopower på den röda, skit bra. Dock ska du tanka var 4e tank bensin för o rensa o smörja lite efter som e85 är så torr smile

Ok, har dock läst att bensinen fräter lite på gummit så det bildas en avlagring. Sen när man kör i etonal tvättas det rent. Så om man tankar var 4e bensin borde man nöta på diverse slangar och packningar? Tror dock man ska ta allt med en nypa salt som skrivs. Många som har egna teorier och blir ju blandade resultat av samma konvertering i och med att folk har olika utgångsläge på sina motorer.
Senast redigerat av JKDesign (3 januari 2014)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 januari 2014
nja, du kör ju inte med bensin i flera månader så då hinner det ju inte riktigt gå så fort o fräta sönder. så det är bara köra på en konvertering, för sen kan du endå tanka hur du vill, etanol eller bensin, saab klarar det utan o behövas köras 10 min för o adaptera sig smile

4 442 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
nja, du kör ju inte med bensin i flera månader så då hinner det ju inte riktigt gå så fort o fräta sönder. så det är bara köra på en konvertering, för sen kan du endå tanka hur du vill, etanol eller bensin, saab klarar det utan o behövas köras 10 min för o adaptera sig smile

Svar på tal! Klockrent wink

1 697 Inlägg
3 januari 2014
Ska du gå på ett biopower program så skulle jag råda dig att ligga kvar på originalspridarna så länge du inte ska upp i lite högre effekter. Gick själv över till steg 1 med 630 spridare och det gav mig bara problem med misständningar på låglast, så nu sitter original programvara i igen.

3 295 Inlägg
3 januari 2014
Jag har ett såkallat 315hk kit i min svarta. Innebär deka 630, 15t, 3" och programvara. Är kanon nöjd. Inga misständningar eller dylikt, dock är ju min en biopower från första början. Den vita som är farsans har samma setup och den går verkligen kanon den med, den är inte biopower från början. Den kan vara lite tjurig att starta när det är typ -25... Men men motorvärmare är det inga problem.

I min iintruktionsbok så står det att man ska tanka vara 10nde tanka bensin, men jag kör var 5e och byter olja med 800-1000 mils mellanrum.

För att sammanfatta så är iaf jag väldigt nöjd med biopower funktionen. Sen finns det ju alltid dom som haft otur. Men då finns det oftast ett fel oxå inblandat och då gör man Det enkla och sätter till aka orginal igen.
Senast redigerat av Slave_joe (3 januari 2014)

4 442 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Juvakka skrev:
Ska du gå på ett biopower program så skulle jag råda dig att ligga kvar på originalspridarna så länge du inte ska upp i lite högre effekter. Gick själv över till steg 1 med 630 spridare och det gav mig bara problem med misständningar på låglast, så nu sitter original programvara i igen.

Tack för din kommentar, ja kommer nog köra 630cc till min. Siktar på 300+ till våren.

Slave_joe skrev:
Jag har ett såkallat 315hk kit i min svarta. Innebär deka 630, 15t, 3" och programvara. Är kanon nöjd. Inga misständningar eller dylikt, dock är ju min en biopower från första början. Den vita som är farsans har samma setup och den går verkligen kanon den med, den är inte biopower från början. Den kan vara lite tjurig att starta när det är typ -25... Men men motorvärmare är det inga problem.

I min iintruktionsbok så står det att man ska tanka vara 10nde tanka bensin, men jag kör var 5e och byter olja med 800-1000 mils mellanrum.

För att sammanfatta så är iaf jag väldigt nöjd med biopower funktionen. Sen finns det ju alltid dom som haft otur. Men då finns det oftast ett fel oxå inblandat och då gör man Det enkla och sätter till aka orginal igen.

Precis vad jag vill höra, tack! Jag byter ändå olja en gång om året ca. 1000 mil så det blir ju ingen skillnad smile

Besiktar ni med etanol i tanken eller bensin? På dom som inte är biopower original.

3 295 Inlägg
3 januari 2014
Besiktargivetvis med etanolen i bilen. Luktar ju mkt coolare;) hittills har dom inte sagt nåt om det, det var en bes gubbe som frågade om frågade min kompis om han hade en säck med spannmål med sig. Han har förövrigt över 500 hk i sin, wink

4 442 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Slave_joe skrev:
Besiktargivetvis med etanolen i bilen. Luktar ju mkt coolare;) hittills har dom inte sagt nåt om det, det var en bes gubbe som frågade om frågade min kompis om han hade en säck med spannmål med sig. Han har förövrigt över 500 hk i sin, wink

Hehe klockrent, blir ju fina avgasvärden smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 januari 2014
funkar på den röda o bessa o starta, aldrig haft problem o det har ju inte varit en biopower från fabrik, utan 630 spridare, 3" o maptun program smile

4 442 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
funkar på den röda o bessa o starta, aldrig haft problem o det har ju inte varit en biopower från fabrik, utan 630 spridare, 3" o maptun program smile

Och den går fint på bensin också? Fast med mindre effekt, men inte fett eller så pga dom större spridarna?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 januari 2014
inga problem på varken bensin eller e85 smile haft de där i ja, 5år nu smile funkade fint när min gamla 9-3 aero när den var biopower konverterad smile

4 442 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
inga problem på varken bensin eller e85 smile haft de där i ja, 5år nu smile funkade fint när min gamla 9-3 aero när den var biopower konverterad smile

Gött! Dags att smida planer på riktigt nu smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 januari 2014
tycker jag smile skönt o ha maptuner också om du köper maptun smile läsa felkoder osv smile o båda bilarna är besiktigade med trim, o på e85 o bensin, så värden osv är bra wink

Sök