tycker jag skönt o ha maptuner också om du köper maptun läsa felkoder osv o båda bilarna är besiktigade med trim, o på e85 o bensin, så värden osv är bra
Slave_joe skrev:
Med risk att få massa skit nu. Jag köpte mina program via stcs. allt pga trimfirmornas hutlösa priser
Jag har ju bara erfarenhet av maptun och dom är kanon förrutom priset. Nordic har sänkt pris och tar 2500:- oavsett vilket program man väljer, tycker det är helt okej.
Får man fråga vad du fått betala via stcs? ( kan svara i Pm om du vill )
som sagt maptun är grymma men dyra... men man får det man betalar för. Samt med maptunern kan du ringa till dom o säga att du ex. vill ha mer ladd på 1,2an eller högre tomgång så fixar dom det o du laddar in det i maptuner o sen bilen
som sagt maptun är grymma men dyra... men man får det man betalar för. Samt med maptunern kan du ringa till dom o säga att du ex. vill ha mer ladd på 1,2an eller högre tomgång så fixar dom det o du laddar in det i maptuner o sen bilen
I know det är ju inte helt fel att ha den möjligheten.
Har deras maptuner program blivit kompatibelt med MAC datorerna än?
Med risk att få massa skit nu. Jag köpte mina program via stcs. allt pga trimfirmornas hutlösa priser
Har en maptuner oxå, andvänt den en gång bara för att läsa felkoder. Enligt mig, inte värt att betala extra för.
Min är inkopplad för det mesta när bilen lever, kollar insugstemp etc samt performance-delen för att ta lite tider. Vet inte om dom släppt den än eller ej men den är kul.
I juni fanns det inte till Mac i alla fall, va tvungen att använda jobbburken (pc).
Har en maptuner oxå, andvänt den en gång bara för att läsa felkoder. Enligt mig, inte värt att betala extra för.
Min är inkopplad för det mesta när bilen lever, kollar insugstemp etc samt performance-delen för att ta lite tider. Vet inte om dom släppt den än eller ej men den är kul.
I juni fanns det inte till Mac i alla fall, va tvungen att använda jobbburken (pc).
Dom "finneserna" du beskriver finns inte i maptunern till 9-5or. Inte heller det dom skriver på sidan med att man kan ändra hastighetsspärr, kalibrera mätare för större fälg dimension med mera. + att "plug n play" som går på några minuter är i själva verket en 3 sidors manual och man måste ha batteriladdare inkopplad Dock är maptun ett grymt företag men dom lyfter verkligen fram fördelarna och mörkar det jobbiga.
Allt sånt där finns det obd blutooth läsare för på ebay.
Jag skrev vad jag hade på bilen och fick ett program därefter, en klassisk "chippning" med andra ord;)
Allt sånt där finns det obd blutooth läsare för på ebay.
Jag skrev vad jag hade på bilen och fick ett program därefter, en klassisk "chippning" med andra ord;)
Alright!
Precis, elm327 funkar perfa med en app till mobilen.
Vet att jag har frågat innan men ja kan inte fatta riktigt vad som skiljer på fjäderbenen fram, har fattat att det är infästningen på något vis. Men exakt vad, båda fäster med 2 bult + mutter. Är det olika avstånd mellan hålen? Går det inte att modda?
Känns som det borde vara något sånt. Jag undrar lite för att kolla om det finns några budget coils till min modell, vill absolut inte max sänka bilen. Dock vill jag ha det perfekt fram och lite upphöjd i baken