2623
Sök

JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)

2 338 194 Visningar
Uppdaterades senast 20 december 2021
4 442 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Update:

Black n yellow temat fortsätter...

Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0f3d94c303766cd5ecf74e382e712fd9.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-958ee995f5db6bf52fdfe7519e13fd73.jpg

Gör inget att det kommer lite färg på bromsbanan för när man har bromsat en gång så har man fått sig en perfekt linje wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5cd75b5f11a43bbc3b2a33a90c663ad9.jpg

Första gången jag har gula ok och jag gillar det skarpt ;P

Passade på att lacka utblåsen invändigt med svart värmefärg, ser lite cleanare ut bakifrån.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-895c97efffc8a228a601afefea19c091.jpg

Måste fixa till infästning av avgassystemet på högersidan, hatar ner det hänger sad sen såg jag att belägg och skiva fram börjar sjunga på sista versen... Hålborrat eller slitsat är frågan smile

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

157 Inlägg
9 mars 2014
Fyfan vad fräck den är, riktigt fin! big_smile
Hela detta projektet är en gigantisk inspirationskälla, fortsätt så!
Gillar skarpt hur du hur gjort toningen på bakljusen, får man låna designen? smile

Hålborrat eller siltsat.... why not both? wink

4 442 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
isak033 skrev:
Fyfan vad fräck den är, riktigt fin! big_smile
Hela detta projektet är en gigantisk inspirationskälla, fortsätt så!
Gillar skarpt hur du hur gjort toningen på bakljusen, får man låna designen? smile

Hålborrat eller siltsat.... why not both? wink

Tack ska du ha, jag har koll på ditt projekt också wink

Absolut, det är bara ta det du gillar!

Har haft båda innan och då tyckte jag det blev lite för få hål för att jag skulle bli nöjd smile lutar åt bara hål för det syns mer än slitsat. Dock är ju slitsat bättre på många sätt och vis.

157 Inlägg
9 mars 2014
JKDesign skrev:

Har haft båda innan och då tyckte jag det blev lite för få hål för att jag skulle bli nöjd smile lutar åt bara hål för det syns mer än slitsat. Dock är ju slitsat bättre på många sätt och vis.

Ojoj, trevligt trevligt smile

Nice! Men du får credden helt klart, tänker inte börja gå runt och skryta om att jag har kommit på det wink

Slitsat kanske kan vara bättre, men det är ju inte lättviktare som ska vara på banan varje helg wink
Så säger hål då, om det är utseendet du är ute efter mest smile

4 442 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
isak033 skrev:
JKDesign skrev:

Ojoj, trevligt trevligt smile

Nice! Men du får credden helt klart, tänker inte börja gå runt och skryta om att jag har kommit på det wink

Slitsat kanske kan vara bättre, men det är ju inte lättviktare som ska vara på banan varje helg wink
Så säger hål då, om det är utseendet du är ute efter mest smile

Det är lugnt wink

Absolut är det som du säger, det är mest en utseende grej och då spelar det ju inte så stor roll wink

4 442 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Hej alla trogna följare, händer som vanligt inte så mycket. Dock är det snart på gång lite grejer, en del mer intressant och en del tråkigt men nödvändigt.

Idag blev det en liten tvätt av bilen och det märks att man gått hårt åt bilen med avfettning det senaste. Får bli en polering och vaxning snart, tänkte även testa meguiars clay bar kit. Någon som testat lera bilen?

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-732c0258051f7cd498b6e9cdcd862729.jpg

Har fortsatt min research om sänkning, går tydligen att ha vectra c coils fram och vectra b bak. Total priset för den mixen blir ca. 2500:- med frakt. Inte så farligt, men jobbigt om det inte funkar.

Känns som bara fjädrar är safe men då kan det ju också bli som det blir.

Måste kolla upp växellådan då backen tjurar ibland, dock inte hela tiden. Känns som det är justering av spaken som behövs.

Stay tuned

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 mars 2014
Clay är ett måste för o få en lack så len som en barnrumpa smile lera hela bilen noga o spraya såpavatten så den glider lätt smile

Ang. Backen brukar det va synkringarna som blir dåliga. Tips är att alltid lägga i 4an o sen backen utan o släppa upp kopplingen. Då sliter det tydligen mindre sägs det...

4 442 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
Clay är ett måste för o få en lack så len som en barnrumpa smile lera hela bilen noga o spraya såpavatten så den glider lätt smile

Ang. Backen brukar det va synkringarna som blir dåliga. Tips är att alltid lägga i 4an o sen backen utan o släppa upp kopplingen. Då sliter det tydligen mindre sägs det...

Tack, ska absolut testas!

Jag har läst det med synkringarna också men det känns inte som det är det. Finns ju lite justeringsmöjligheter på själva spaken, nya glidlager kosta 69:- på speedparts så jag börjar nog i den änden smile hör läst att många med samma problem har slutat med kopplingsbyte och då har det funkat perfekt. Dock slirar inte min koppling. Men tidigare ägare har bytt motor i bilen så känns som det har slarvats med att ställa in länkaget efter.

70 Inlägg
23 mars 2014
Lera är överlägset! Blir till å lera min nu i år efter att ha kollat skillnaden när en kompis gjorde det!
Angående coilsen så blir man ju fan skit sugen på å testa, bara fram på min hade gjort underverk då den e hög där tycker jag. Hoppas du testar så man får svar wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 mars 2014
Kan va kopplingen med, då ngt är felbyggt så den inte trampar ut till 100% smile men det är standard att backen blir dålig på dessa lådor smile

343 Inlägg
23 mars 2014
Meguair's clay är underbar! Som sagt, ett definitivt måste för att få lacken len. :-)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 mars 2014
Köp den mjuaste modellen av leran!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 442 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Peterw skrev:
Lera är överlägset! Blir till å lera min nu i år efter att ha kollat skillnaden när en kompis gjorde det!
Angående coilsen så blir man ju fan skit sugen på å testa, bara fram på min hade gjort underverk då den e hög där tycker jag. Hoppas du testar så man får svar wink

Kul att höra, får bli inom snar framtid. Hehe, jag hade gärna också sett att någon testade först smile får se hur det blir med det.

Funkiee skrev:
Kan va kopplingen med, då ngt är felbyggt så den inte trampar ut till 100% smile men det är standard att backen blir dålig på dessa lådor smile

Ofan, jaja det är ju inte katastrof men den ska gå att få lite bättre än vad den är nu iaf.

Micksson skrev:
Meguair's clay är underbar! Som sagt, ett definitivt måste för att få lacken len. :-)

Kanon, blir ett köp snart.

Funkiee skrev:
Köp den mjuaste modellen av leran!

Får bli meguiars, tror dock det bara finns en hårdhet att välja på?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 mars 2014
Vet inte hur det är till konsumenter men vi rekondare kan köpa olika hårdheter smile

4 442 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
Vet inte hur det är till konsumenter men vi rekondare kan köpa olika hårdheter smile

Såg att bbv hade 3 olika graderingar på leran wink och du rekommenderar att man kör med den absolut finaste? Om man har riktigt taskig lack kanske man ska ha en grövre lera först?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 mars 2014
den mjuka repar mindre, och får med sig asfalt osv lättare, dom hårdare tar med sig mer prickar på lacken som man bara känner men inte ser, men det brukar den mjuka också ta bort utan problem, o kör med såpvatten på bilen när du lerar så flyter allt på fint wink

4 442 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
den mjuka repar mindre, och får med sig asfalt osv lättare, dom hårdare tar med sig mer prickar på lacken som man bara känner men inte ser, men det brukar den mjuka också ta bort utan problem, o kör med såpvatten på bilen när du lerar så flyter allt på fint wink

Tack, då kan man ju komma undan lite billigare än om man skulle köpa märkes kit wink gillas!

4 442 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
Update:

Nu börjar det hända lite, har både bra och mindre bra nyheter.

Börjar med det som är mindre bra och det är att den enda mek/tvätt stället jag har kunnat vara på kvällar/helger kommer förmodligen inte vara tillgängligt längre sad hatar när folk inte kan sköta sig, folk som tar för givet att dom bara kan kasta skit och sen tror att någon städar upp efter dom. Behöver inte gå in djupare på det nu.

Goda nyheterna är att en beställning från bollnäsbilvård är påväg hem, har beställt lera, diverse polerrondeller och lite nya meguiars produkter wink

Sen ska bromsar uppgraderas och här vill jag ha eran åsikt.

Alternativ 1, nuddborrade skivor + ap belägg fram och bak
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0e1d464b5cbc3451d76a31ffe3dd64fb.jpg

Alternativ 2, nuddborrade skivor med redstuff belägg endast fram.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e2e8cfe39efa200a39eb07abdcde5689.jpg

Alla åsikter uppskattas, jag personligen tycker nästan alternativ 1 så jag får "häfftiga" skivor runt om. Ska man tänka performance är det ju redstuff som gäller dock. Saknar gamla setupen sad

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 april 2014
värdelöst när andra förstör för dom som sköter sig..... sad

Härligt med lite rekondbögs saker big_smile

Kör Ap belägg smile Dom är sjukt najs smile

Sök