4866
Sök

Ljudbygge i Golf II

140db - Helt okej..

BagarN
118 641 Visningar
Uppdaterades senast 5 november 2012
103 Inlägg
10 april 2012
mät om remote kabeln är hel. hela vägen bak:)

BagarN
1 179 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Dr3amy skrev:
mät om remote kabeln är hel. hela vägen bak:)

Jag gjorde du ju de?
Fram 3,61Volt
Bak 3,61volt

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
10 april 2012
Funkar det inte att ta remoten som du har framme vid stereon, ta den och en 12v källa och bygga en knapp bara?

huehue

BagarN
1 179 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
jeppanh0e skrev:
Funkar det inte att ta remoten som du har framme vid stereon, ta den och en 12v källa och bygga en knapp bara?

Det va just det jag inte ville göra wink

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
10 april 2012
Mohawwk skrev:
jeppanh0e skrev:

Det va just det jag inte ville göra wink

Det kanske du skrev smile Om det funkar med din andra stereo så kan man ju utesluta att det är fel på kabeln, skicka tillbaka din Kenwood alt. testa den i en annan bil?! smile

huehue

21 761 Inlägg
10 april 2012
Mohawwk skrev:
Remoten är ju inte inkopplad i ISO kontakten så koppla in remoten till den andra kabeln som är Remote smile

Du menar den blå/vita kabeln alltså?

Jag blir lite fundersam på hur du har kopplat röd och gul kabel eftersom du var tvungen att vrida på instrumentbelysningen för att stereon skulle starta, det lät inte riktigt rätt tycker jag. hmm
Senast redigerat av Drönirettab (10 april 2012)

stRaend
10 april 2012
Mät hur mycket antenn ger. Om den ger 12v när stereon är igång så är det ju löst wink Men på vissa så ger den bara ström när radioläget är i. Men testa iallafall smile

138 Inlägg
11 april 2012
Sätt gul o röd på 12v hela tiden så har du ström så det räcker + att du kan spela om bilen är avstängd sen kör du remote på remote..som du har kopplat nu med belysning? så får kanske stereon för lite ström för att slå igång steget med remote + att om du har gul på nån belysning eller vad du nu snackade om som du måste sätta på så kommer du att tappa radiokanalerna om du nu lyssnar på sånt. (bara läst lite i slutet)  smile

BagarN
1 179 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mohawwk skrev:
Remoten är ju inte inkopplad i ISO kontakten så koppla in remoten till den andra kabeln som är Remote smile

Du menar den blå/vita kabeln alltså?

Jag blir lite fundersam på hur du har kopplat röd och gul kabel eftersom du var tvungen att vrida på instrumentbelysningen för att stereon skulle starta, det lät inte riktigt rätt tycker jag. hmm

Ja den kanske var blå/vit, Remote stod det iallafall på den!

Jag har kopplat röd - röd o gul - gul nu men den går hela tiden i demoläge nu så ska skifta så röd - gul o gul - röd smile Men måste ha instrumentbelysningen/parkeringsljus för att stereon ska gå igång (VW Standard)

Imorgon/fredag så blir det kolla lite till har lite mycket annat jobb och fixa med också, hela denna vecka skulle bara bli bil men planeringen funkar inte alltid.......

21 761 Inlägg
11 april 2012
Kollar man i manualen till 6051u så finns det en kabel (ljusblå/gul) som heter "REMOTE CONT", men den går till rattstyrningen. Kabeln till stegets remote ska heta "P.CONT".

Kolla upp det där en gång till, jag misstänker att det har blivit lite fel där. smile

BagarN
1 179 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Kollar man i manualen till 6051u så finns det en kabel (ljusblå/gul) som heter "REMOTE CONT", men den går till rattstyrningen. Kabeln till stegets remote ska heta "P.CONT".

Kolla upp det där en gång till, jag misstänker att det har blivit lite fel där. smile

Okej, får gå o kolla det! Om det är så och jag inte hittar en P.CONT ska jag skarva remotekabeln på ISO kontaken då eller??

BagarN
1 179 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
NU! Jag hitta P.CONT kabeln, var antennstyrningen fast det stod tydligen på både framsida och baksida wink

Så nu är ALLT kopplat och provspelat, personen som bor ovanför garaget var ICKE glad på mig när man står en söndakväll kl ~22:00 och börjar spela lite djupbas när ALLT på hyllorna skakar hehe MEN jag har Gain på min när jag kör basskiva och då håller den nästan på o bottna men när jag kör musik kan jag ha medium på gainen...

Sen om det finns någon snäll själ någonstans som vill hjälpa mig ställa in allt på min HU jag blev bara trött när jag såg alla installationsmöjligheter på min tongue

2 035 Inlägg
17 april 2012
Mohawwk skrev:
NU! Jag hitta P.CONT kabeln, var antennstyrningen fast det stod tydligen på både framsida och baksida wink

Så nu är ALLT kopplat och provspelat, personen som bor ovanför garaget var ICKE glad på mig när man står en söndakväll kl ~22:00 och börjar spela lite djupbas när ALLT på hyllorna skakar hehe MEN jag har Gain på min när jag kör basskiva och då håller den nästan på o bottna men när jag kör musik kan jag ha medium på gainen...

Sen om det finns någon snäll själ någonstans som vill hjälpa mig ställa in allt på min HU jag blev bara trött när jag såg alla installationsmöjligheter på min tongue

Beror ju på var du bor, fast det kanske du redan skrivit längre bak i tråden!

Biljudsveteran sen 1984!

BagarN
1 179 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
bosabengt skrev:
Mohawwk skrev:

Sån där jobbig jävla 08:a wink

3 466 Inlägg
17 april 2012
Mohawwk skrev:
bosabengt skrev:
Mohawwk skrev:

Sån där jobbig jävla 08:a wink

En Schhhhhhhhhhhhhhhhhhhtekare big_smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

16 197 Inlägg
17 april 2012
tror t.o.m att han e sån där jobbig norrortsbo..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
17 april 2012
Inte en 99:a då?

BagarN
1 179 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:

Väsby ä int norrland big_smile

16 197 Inlägg
18 april 2012
Mohawwk skrev:
evilaudio skrev:

Väsby ä int norrland big_smile

joooo.. de e på tok för långt norr ut..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

BagarN
1 179 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Uppstart nyss på Golfen!
Det tog ett tag 4-5gånger sen starta hon! Dock har hon stått still ett tag vilket resultera med fet blandning.... Hata ny bensin... Så ska ut o köra lite imorn me o se om de blir nå bättre! Det roliga var ju dock de att jag hade tagit bort mätarhuset för att se vilka lampor som skulle bytas (2st som hade gått sönder) tror ni jag kom ihåg att sätta tillbaka hastighetswaiern?? Nej! Så kompisen sa lite halft rädd:
ÖH.......... Vilken växel ligger du på?
5:an dårå?
Hastighetsmätaren har inte rört sig.......
Då garva jag lite o juste! Visste att jag hade glömmt nått haha!

Sök