3818
Sök

Ljudbygge i Golf II

140db - Helt okej..

BagarN
118 610 Visningar
Uppdaterades senast 5 november 2012
1 277 Inlägg
3 maj 2012
anngående plasta vetefan om det spelar roll, ja använde gamla lakan, har använt handdukar å allt möjligt, funkar lika bra ändå. MDF ring är ju såpass enkelt att köpa på BRL så det är säkerligen bäst smile enda bra tipset är la, gör så noga som möjligt så du slipper spackla en jädra massa. smile

3 466 Inlägg
3 maj 2012
Mohawwk skrev:
Ska väll försöka mig på o plasta nu...
Var o "storhandla" lite på Biltema
Standardspackel
Finspackel
5l "Blåbärssoppa"
Härdare
Glasfibermatta o väv
Penslar

Det var de tror jag.. Ska antingen köpa eller göra en 5.25" MDF ring så ska man försöka ge sig på nån gammal volvo dörrsida
då är frågan...

HUR skulle DU göra?? Skriv, skriv, skriv - Om ni har lust o hjälpa mig smile

Fleecetyg, går det bra att ta nån gammal bebisfilt typ eller ska det vara något speciellt fleecetyg ?
Det var väll allt för nu förutom att man var på MDS Arninge i...... Onsdags tror jag och försökte hitta på något bra nästa bygge, fast då blir de nog i en ny bil för det kommer ALDRIG få plats bakom baksätet i Golfen wink

Hur jag brukar plasta ser du i min projekttråd, har även beskrivit en del i sydeken's projekttråd.

Det viktiga med tyget man spänner är att det ska vara töjbart för att få jämnare och snyggare former.
Fleecefilt består dessutom av 100% polyester och när du mättar den med polyester kommer det alltså bli en enda tjock plastskiva när det torkar.
Dessutom kostar en filt 10kr på rusta så de e inte mycke o fundera på? wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

BagarN
1 179 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Mohawwk skrev:
Ska väll försöka mig på o plasta nu...
Var o "storhandla" lite på Biltema
Standardspackel
Finspackel
5l "Blåbärssoppa"
Härdare
Glasfibermatta o väv
Penslar

Det var de tror jag.. Ska antingen köpa eller göra en 5.25" MDF ring så ska man försöka ge sig på nån gammal volvo dörrsida
då är frågan...

HUR skulle DU göra?? Skriv, skriv, skriv - Om ni har lust o hjälpa mig smile

Fleecetyg, går det bra att ta nån gammal bebisfilt typ eller ska det vara något speciellt fleecetyg ?
Det var väll allt för nu förutom att man var på MDS Arninge i...... Onsdags tror jag och försökte hitta på något bra nästa bygge, fast då blir de nog i en ny bil för det kommer ALDRIG få plats bakom baksätet i Golfen wink

Hur jag brukar plasta ser du i min projekttråd, har även beskrivit en del i sydeken's projekttråd.

Det viktiga med tyget man spänner är att det ska vara töjbart för att få jämnare och snyggare former.
Fleecefilt består dessutom av 100% polyester och när du mättar den med polyester kommer det alltså bli en enda tjock plastskiva när det torkar.
Dessutom kostar en filt 10kr på rusta så de e inte mycke o fundera på? wink

Jo men det är inte så kul att gå igenom 13 sidor wink

Så man ska inte spänna satan??
Sant wink

BagarN
1 179 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Tanken var att jag skulle åka till Kungsängen imorn (när det ändå bara är... 15min bort?) http://www.facebook.com/events/345494688838801/

Men har legat med nå virus i halsen och annat skit i lite mer en vecka och nu har man börjat bli bra igen, så vette fan om jag kommer... Men man kan väll försöka komma en stund men måste verkligen vara på jobbet på måndag så vi får se vad som händer....

BagarN
1 179 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Vart lite tyst.. Sjuk och varit o besiktat bilarna, Volvon gick igenom och nu såld, Golfen ska jag återbesikta pga tonade baklysen (suck....) Men det får bli när man har tid, håller på o hjälper polarns brorsa med hans ban/race/drift bil, den kommer bli elak om den hinner bli klar till Gatebil (vilket den måste därför står Golfen lite still för tillfället.....)

BagarN
1 179 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Någon som vill köpa en Golf II??????

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
20 juni 2012
Gick den inte igenom besiktningen?

BagarN
1 179 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Nitromast skrev:

Jo jo jo!!! Har jag inte uppdaterat sen dess???? Oj oj oj.... Har så mycket me jobb, flytt och allt annat shit sen åker jag mest firmabil så det är bara onödigt att ha den lilla rööe på gårn så kollar om nån vill köpa som kanske har mer tid för den än jag tongue

16 197 Inlägg
20 juni 2012
Mohawwk skrev:
Nitromast skrev:

Jo jo jo!!! Har jag inte uppdaterat sen dess???? Oj oj oj.... Har så mycket me jobb, flytt och allt annat shit sen åker jag mest firmabil så det är bara onödigt att ha den lilla rööe på gårn så kollar om nån vill köpa som kanske har mer tid för den än jag tongue

va vill du ha för den då?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

BagarN
1 179 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
Mohawwk skrev:
Nitromast skrev:

Jag har ett pris i huvet men bud

16 197 Inlägg
20 juni 2012
Mohawwk skrev:
evilaudio skrev:
Mohawwk skrev:

säg va du vill ha istället..

BagarN
1 179 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
Mohawwk skrev:
evilaudio skrev:

sugen ?

16 197 Inlägg
20 juni 2012
Mohawwk skrev:
evilaudio skrev:
Mohawwk skrev:

sugen ?

allt hänger på pris.. man kan aldrig ha för många bilar..hehe

16 197 Inlägg
20 juni 2012
Mohawwk skrev:
evilaudio skrev:
Mohawwk skrev:

sugen ?

haha, jag tänkte typ 20k

då hoppar jag de.

BagarN
1 179 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
Mohawwk skrev:
evilaudio skrev:

haha, jag tänkte typ 20k

då hoppar jag de.

haha vad trodde du jag skulle säga? 20k och då ingår allt, hela bilen är dämpad 3 lager, det är 2st 50mm2 kablar + en 25mm2 kabel dragna + en jävla massa annat, det är bara att gå igenom hela tråden så får man se allt jag gjort ?

818 Inlägg
20 juni 2012
Men ändå 20k, finns bra golfar (utan kablar och sånt) för typ 5

16 197 Inlägg
20 juni 2012
jag sålde min jetta gtx MED allt ljud för 25.000 å då är den en rätt ovanlig modell av jetta. (jetta med 16v motor)

så jag köper hellre en golf för 5000 å gör jobbet själv.   (man får ju aldrig tillbaka pengar för jobbet man lägger ner iaf)

BagarN
1 179 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
varför tror du jag sa bud för?

BagarN
1 179 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
Dags att göra om förra ägarens solfilmning, ALDRIG igen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142331/142331-0c551b672578a2efb44e01062643465a.jpg

Fick som sagt nerslag på besiktigningen angående tonade baklysen, tona om dom igen roll
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142331/142331-6708d8ca773a230c9ed6cc9518d0cdcc.jpg

Min vanliga besiktningsman sa att han ALDRIG har nedslagit pga det så det borde vara lugnt till nästa år också wink

Nu börjar bilen se ut som jag vill ha den, så imorn blir det semester till Göteborg, ~50mil med en stum Golf, undra hur ryggen kommer må efter denna resa haha lol

BagarN
1 179 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
Bilen är nu såld..

Blir väll att ta bort projekttråden och starta en ny sen när en ny bil kommer upp smile

Sök