5452
Sök

Moterhaveri Saab 9-3 se 2,0T

750 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
hallå, var ute en runda igår kväll med saaben, och efter en tids körning, när jag ska göra en om körning så ''plöddrar'' det när jag trampar gasen i botten, men tänkte inte mer på det då utan körde lite lugnare ocg körde på farthålleren, men efter ett tag så var problemet framme igen om i uppförs backarna så orkar inte bilen riktigt så jag blir tvungen att köra på låg växel och under 50 sträcket. 2 minuter efter detta så dör bilen helt, och när jag provar starta igen så skakar hela bilen och bara dör, kan tillägga att det kommer upp ''kolla motorn'' på displayn, och jag vet inte hur mycket bensin jag hade för mätaren är kass men ska det komma upp ''kolla motorn'' om där inte är bensin? :S  hoppas någon kan hjälpa mig, tacksam för alla svar!

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 september 2011
Att du inte fått bensinstopp borde du enkelt kunna kontrollera genom att fylla på med bensin? Detta skulle dock kunna vara en dålig bensinpump som till slut gav upp helt, pröva att vrida på tändningen (Men inte till det läge där startmotorn går igång). Du bör du kunna höra pumpen snurra om du letar och lyssnar ordentligt. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
18 416 Inlägg
2 september 2011
Rquired skrev:
Att du inte fått bensinstopp borde du enkelt kunna kontrollera genom att fylla på med bensin? Detta skulle dock kunna vara en dålig bensinpump som till slut gav upp helt, pröva att vrida på tändningen (Men inte till det läge där startmotorn går igång). Du bör du kunna höra pumpen snurra om du letar och lyssnar ordentligt. smile

Jo. Bensinpumpen är ju en klassiker. Köp startgas och spreja rikligt i insuget. Starta och bilen ska gå klockrent på tomgång i 2-4 sekunder. Då är pumpen fel.

Låter den normalt när du kör med startmotorn?

750 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Rquired skrev:

Jo. Bensinpumpen är ju en klassiker. Köp startgas och spreja rikligt i insuget. Starta och bilen ska gå klockrent på tomgång i 2-4 sekunder. Då är pumpen fel.

Låter den normalt när du kör med startmotorn?

Ja det är en sak jag tänkte på, för när jag vider på tändingen så hörs det inte som det brukar göra.

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

562 Inlägg
3 september 2011
Du kan ju även lyfta ur baksätets sittdyna, öppna locket och mäta om det kommer fram spänning samt om du har jord. Finns två kontaktstycken, ett till pumpen och ett till givaren.. osäker såhär på rak arm vilket som är till pumpen men det kanske man ser..

Senom det är pumpen som det är fel på får du väl själv välja om du ska såga upp i golvet eller lyfta ner tanken, lycka till hur som smile

9-5 Aero Sedan -05

Sök