Volvo s80 t6 problem

Moonfury UNDERGROUND
5 september 2011 · 649 Inlägg

Hejsan ! Var ute med min polares t6 å åkte när plödsligt vid lite gasspådrag i 120 så började bilen gå riktigt dåligt och motorn dog hela tiden och de dök upp ett medelande som sa . Motorstyrsystem service omgående ? Bilen gick att köra med dog när man släppte gassen och gick orent efter detta. Va Kan detta bero på ? behöver lite tips:) mvh Simon

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
OUTLAW1
5 september 2011 ·

Moonfury skrev:
Hejsan ! Var ute med min polares t6 å åkte när plödsligt vid lite gasspådrag i 120 så började bilen gå riktigt dåligt och motorn dog hela tiden och de dök upp ett medelande som sa . Motorstyrsystem service omgående ? Bilen gick att köra med dog när man släppte gassen och gick orent efter detta. Va Kan detta bero på ? behöver lite tips:) mvh Simon

finns bara ett sätt att laga en t6:a på Simon!!

In till Volvo och koppla upp mot datorn...
Bilen består av en jävla massa små datorer som styr hela bilen.
Troligtvis den mest komplexa bilmodellen som Volvo gjort med avseende på motorstyrning,klimatstyrning mm mm
Klimat styrningen styrs av tror det va 88st ginvare o motorer inne i kupén..:-9
Så mitt råd är Volvo /Diagnostik via data/ Reparation..

Denna bil är också rätt känslig...pga många givare i bilen..

Min gissning kan vara att någon tryckslang gått sönder alt. Något med gasspjället.

ejon_850
5 september 2011 · 878 Inlägg

Polares ? Det är väl din.... Kolla med Christian han kan ev läsa felkoder, tror han tar ca 200-300 kr då  får du veta alla felen på bilen.

All The best
MVH
Jonas .L
Golfen89
5 september 2011 ·

vad sa ja om S80?

OUTLAW1
5 september 2011 ·

Golfen89 skrev:
vad sa ja om S80?

troligtvis att den är grymt bra..har hög säkerhet,massa effekt,skön komfort.mm mm mm
MEN ATT DEN KRÄVER EN PLÅNBOK ATT ÄGA!!!1
DENNA BIL KRÄVER SERVICE REGELBUNDET SOM EN RIKTIG BIL GÖR..
detta är ingen 240 eller amazon utan en komplicerad bil som kräver service och detta kostar tyvärr...

generator byte6700:-
kamremmsbyte 14300:-
bytte ett bränslerör 5600:-
renovering automatlåda vanligt vid ca 15000mil tyvärr...36000:-

ja listan kan göras hur lång som helst...

MEN betalar man vad det kostar har man en grymt skön o hyffsat snabb bil...

Elving_
5 september 2011 · 675 Inlägg

Solenoiden til växellådan. Brorsan köpte nyss en t6:a med detta problem och förra ägaren sa att det var det smile

Volvo V90 (1998)
Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
OUTLAW1
5 september 2011 ·

Linkan_740 skrev:
Solenoiden til växellådan. Brorsan köpte nyss en t6:a med detta problem och förra ägaren sa att det var det smile

Ojdå lektion nummer 1...Lyssna ALDRIG på förra ägaren han vill bara sälja sin bil o säger vad som helst..
Åk in o läs av felkoderna nu Simon...och skäms inte att du kör gubbracer...Det är din t6:a inte en polares...

ejon_850
5 september 2011 · 878 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

Linkan_740 skrev:
Solenoiden til växellådan. Brorsan köpte nyss en t6:a med detta problem och förra ägaren sa att det var det smile

Ojdå lektion nummer 1...Lyssna ALDRIG på förra ägaren han vill bara sälja sin bil o säger vad som helst..
Åk in o läs av felkoderna nu Simon...och skäms inte att du kör gubbracer...Det är din t6:a inte en polares...

Hahhaha wooooord!

All The best
MVH
Jonas .L
Golfen89
6 september 2011 ·

OUTLAW1: jag berättade för Simon om plånboken tongue att de e dyrt som f*n. Så jag mena inget om säkerhet o så utan att det är som o äga en guldätare ungefär:p

OUTLAW1
6 september 2011 ·

Golfen89 skrev:
OUTLAW1: jag berättade för Simon om plånboken tongue att de e dyrt som f*n. Så jag mena inget om säkerhet o så utan att det är som o äga en guldätare ungefär:p

Nja är man lite händig är den egentligen inte så mycket dyrare än andra premiumbilar för där klassas faktiskt S80 in.big_smile
Men när det kommer till el fel och felkoder finns det ingen genväg på dessa bilar..Tyvärr..

Har haft dyrare bilar än S80 att laga:(..bmw 750,bmw 528,bmw328,evo 3.sad Dom var mycket värre i pris än S80 t6 kan jag lova...smile

Men visst kostar det....tongue

torpis Forummoderator
6 september 2011 · 10 572 Inlägg

Golfen89 skrev:
OUTLAW1: jag berättade för Simon om plånboken tongue att de e dyrt som f*n. Så jag mena inget om säkerhet o så utan att det är som o äga en guldätare ungefär:p

åter till ämnet

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
OUTLAW1
6 september 2011 ·

OK Torpis!!

Jag tycker jan skall göra en avläsning och sätter 20:- på gasspjället!!
Tycker även han borde byta ut TCV när han ändå håller på...den brukar bli otroligt igensatt efter ett tag..

Moonfury UNDERGROUND
6 september 2011 · 649 Inlägg

Ok De ända jag vet om bilen var de att den ståt stilla ett tag och jag vet att de fan mycket skit under filtret i luftburken

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Moonfury UNDERGROUND
6 september 2011 · 649 Inlägg

Men bilen läses av idag för felkoder sen blir den reparerad smile

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
OUTLAW1
6 september 2011 ·

Moonfury skrev:
Men bilen läses av idag för felkoder sen blir den reparerad smile

underbart skriv gärna vad det blev för koder samt vad som behöver lagas..alltid bra att veta för oss t6 ägare..

Moonfury UNDERGROUND
6 september 2011 · 649 Inlägg

De ska jag säga

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Moonfury UNDERGROUND
6 september 2011 · 649 Inlägg

Men bilen läses av idag för felkoder sen blir den reparerad smile

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Moonfury UNDERGROUND
7 september 2011 · 649 Inlägg

De va luftmasssa mätaren som gått sönder smile

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
OUTLAW1
7 september 2011 ·

Moonfury skrev:
De va luftmasssa mätaren som gått sönder smile

jaha ok...vad slutade notan på??wink

Moonfury UNDERGROUND
7 september 2011 · 649 Inlägg

4500

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang