Fråga angående ett begagnat steg jag köpt. Sony Xplöd 800w

Johansson92
13 september 2011 · 7 Inlägg

Tja, köpte ett Sony Xplöd 800w med beteckningen XM-D400p5 vilket skall vara ett monoblock samt att det står 1 Channel amplifier på det. Trots detta har det två stycken Speaker Out, altså att man har uttag för två basar. Så frågan är om detta verkligen är ett monoblock? Finns ingen anvisning på det hur man bryggar två kanaler heller. Har tänkt att driva två stycken äldre Gas Pro 123 element så detta steget borde räcka men hur skall jag göra om jag vill koppla det till enbart ett element?

Här är en bild på hur det ser ut,  http://imageshack.us/photo/my-images/70 … 231kx.jpg/

Mvh

Senast redigerat av Johansson92 (13 september 2011)

Johansson92
14 september 2011 · 7 Inlägg

Aah okej det var det jag tänkte smile. Så om jag tar den vänstra till en bas så får jag full effekt direkt bara?

spungeBob
14 september 2011 · 179 Inlägg

Stämmer.

Johansson92
14 september 2011 · 7 Inlägg

spungeBob skrev:
Stämmer.

Okej tack smile , Någon som vet om detta är ett bra/dåligt steg? Verkar ju vara runt 6-7 år sen det kom ut iaf.

spungeBob
14 september 2011 · 179 Inlägg

I sin prisklass ska det prestera på rätt hög nivå, vet inte hur det är med inställningarna på det. Har fått uppfattningen att det va rätt populärt när det kom ut, kan va för den något annorlunda designen. I lite olika tester som man hittar på google har det fått många 4/5 och 5/5 poäng i allt från utseende till effekt.
Dock lite halvdana terminaler tydligen..

Johansson92
14 september 2011 · 7 Inlägg

spungeBob skrev:
I sin prisklass ska det prestera på rätt hög nivå, vet inte hur det är med inställningarna på det. Har fått uppfattningen att det va rätt populärt när det kom ut, kan va för den något annorlunda designen. I lite olika tester som man hittar på google har det fått många 4/5 och 5/5 poäng i allt från utseende till effekt.
Dock lite halvdana terminaler tydligen..

Okej låter ju lovande, terminalerna kan jag hålla med om att de är rätt kassa. Dock inte hunnit testspela det än men lär nog spela bättre än mitt Rockford fosgate p2002 iaf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang