Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Idag har jag varit i kontakt med killen som regbesiktigar i Sandviken & han rekomenderade en SFRO som ombyggt fordon för att få allt inskrivet i papperen. Annars skulle jag knappt få igenom den med 283an , Siktet är nu: Flipfront 350 motorn Skivbromsfram Bromsservo & 2-kretsbromsar 4-växlad manuell Något modernare bakaxel men med trumbroms. Allt inskrivet i papperen.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 578 Inlägg
23 oktober 2015
Trådstartare
akfoa skrev:
farbrorbozze skrev:
Idag har jag varit i kontakt med killen som regbesiktigar i Sandviken & han rekomenderade en SFRO som ombyggt fordon för att få allt inskrivet i papperen. Annars skulle jag knappt få igenom den med 283an , Siktet är nu: Flipfront 350 motorn Skivbromsfram Bromsservo & 2-kretsbromsar 4-växlad manuell Något modernare bakaxel men med trumbroms. Allt inskrivet i papperen.
Kääämpa på ba
Jadå , det är inte aktuellt än på ett tag, men känns lika bra att gå helavägen istället för att krångla med liten V8 & enkrets trumbromsar när bilen ändå blir ombyggd senare.
6 578 Inlägg
23 oktober 2015
Trådstartare
Djo skrev:
Låter bra det
vem blir din SFRO man ?
Vet ej vilken som passar bäst, har inte kontaktat SFRO i ärendet än, måste ju göra klart konstruernadet först & bestämma delarna på bilen, finns några gubbar att välja på, troligen så gör jag ju klart chassiet på -32an med innan & fixar 1a SFRO på den samtidigt, om jag hittar nån gubbe som åker på hembesök.
Vet ej vilken som passar bäst, har inte kontaktat SFRO i ärendet än, måste ju göra klart konstruernadet först & bestämma delarna på bilen, finns några gubbar att välja på, troligen så gör jag ju klart chassiet på -32an med innan & fixar 1a SFRO på den samtidigt, om jag hittar nån gubbe som åker på hembesök.
Gustav på sfro åker väll på hembesök. Jag mötte upp honom i Sandviken för sfro bes på min morris, då va han på hembesök hos någon där! Dessutom tycker jag att han är trevlig att ha å göra med!
6 578 Inlägg
24 oktober 2015
Trådstartare
IsakB skrev:
farbrorbozze skrev:
Djo skrev:
Låter bra det
vem blir din SFRO man ?
Gustav på sfro åker väll på hembesök. Jag mötte upp honom i Sandviken för sfro bes på min morris, då va han på hembesök hos någon där! Dessutom tycker jag att han är trevlig att ha å göra med!
Jo jag vet att kompisar i Rodklubben haft hem nån av Sfro-gubbarna hit till Sandviken. Ska ta ett snack med dom, vi kan säkert kombinera nåt inom klubben "Outbackrodders" då många håller på med nya byggen / ombyggnationer nu.
Jo jag vet att kompisar i Rodklubben haft hem nån av Sfro-gubbarna hit till Sandviken. Ska ta ett snack med dom, vi kan säkert kombinera nåt inom klubben "Outbackrodders" då många håller på med nya byggen / ombyggnationer nu.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
6 578 Inlägg
30 oktober 2015
Trådstartare
Racingse skrev:
Till 55 an eller rodden?
till 55an , eftersom det är 55ans tråd fotona hamnade i , pratade med reg-besiktningsherren här i Sandviken förra veckan & han rekomendera "ombyggt fordon" , annars fick jag nästan strypa 283an för att få igenom motorn. Nu kan jag montera 350n utan problem.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
6 578 Inlägg
30 oktober 2015
Trådstartare
Racingse skrev:
Suveränt bra:)
Japp tror det kan bli suveränt bra med helt bromssystem från en S10 , få skivbroms fram & 2-krets med servo. bakaxel med "slungdiff" osv . och allt inskrivet i papperen. besiktningsgubben tyckte det lät bra iaf, sen om SFRO säger ja har jag inte kollat än.
Japp tror det kan bli suveränt bra med helt bromssystem från en S10 , få skivbroms fram & 2-krets med servo. bakaxel med "slungdiff" osv . och allt inskrivet i papperen. besiktningsgubben tyckte det lät bra iaf, sen om SFRO säger ja har jag inte kollat än.
ring till sfro och tala vetja är trevliga och hjälpsamma iallafall han jag talat med
6 578 Inlägg
30 oktober 2015
Trådstartare
Djo skrev:
farbrorbozze skrev:
Racingse skrev:
Suveränt bra:)
ring till sfro och tala vetja är trevliga och hjälpsamma iallafall han jag talat med
jodå ,jag ska , ska bara spåna ihop en lista & ha framför mig när jag ringer så jag kan bocka av allt jag nämner. & göra anteckningar, blir & ringa till veckan.
jodå ,jag ska , ska bara spåna ihop en lista & ha framför mig när jag ringer så jag kan bocka av allt jag nämner. & göra anteckningar, blir & ringa till veckan.
Låter som en bra ide man brukar ändå glömma någonting men lista är bra och ha
6 578 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
vEight skrev:
Antar att 4an är 1:1 och så lite stora däck på det så får du nog en bra pendlarbil.
Ja axeln såg fin ut så givetvis ska jag provköra med denna, kanske blir som duettrodden med 5växlad låda & höga 16" diagonaler , fruktansvärt pigg & ändå motorvägsvänlig. (Vilket inte en duett normalt är)
6 578 Inlägg
6 november 2015
Trådstartare
Så, idag har jag haft ett samtal med en trevlig herre på SFRO.... Fick klartecken att köra på med både 32an & Chevan efter mina tankar..... med något tillägg
Senast redigerat av farbrorbozze (6 november 2015)
Så, idag har jag haft ett samtal med en trevlig herre på SFRO.... Fick klartecken att köra på med både 32an & Chevan efter mina tankar..... med något tillägg