Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Så då har både jag & katterna invigt soffan, sen ikväll så har jag rensat den från klädsel för & kolla stommen, sitsen var skitfin, plåtren & inte nes rostig efter 57år , men tyvärr fjäderbrott på 4st fjädrar i förarryggen
Marilyn provsover soffan
Jag tar kafferast i soffan:
sen ikväll så klädde jag av den & kollade läget. Något förvånad när stommen inte ens var rostig efter 57år
Dock fjäderbrott på 4a st fjädrar i ryggen på förarsidan
eller så kollar du på blocket efter soffa bortskänkes för där finns det oftast också nosag se upp bara så du inte hämtar en soffa med gummi band istället
eller så kollar du på blocket efter soffa bortskänkes för där finns det oftast också nosag se upp bara så du inte hämtar en soffa med gummi band istället
Jag har kollat med gubben som ska klä inredningen & han tog på sig att fixa fjädrarna. Bra det så slipper jag, har redan en rostig 4d soffa jag kan plocka loss fjädrar ifrån om det skulle behövas. men han trodde det skulle gå att binda ihop dom med nå klammer som han hade. (han brukar göra så)
fjädrarna som är av är ju lite speciella men jag antar att det ändå finns likvärdiga att köpa om det skulle behövas. konstigt att det inte finns lösa, bara kompletta ryggstöd på , danchuk, ecklers eller classicindustries , sitter liknande i sitsen men dom är kortare & bara bockade hälften av vad dom i ryggen är, & dessutom kraftigare & dom finns att köpa löst.
6 585 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Så idag blev det två timmar slipande & kapande på bakskärmarna, långt kvar men iaf en uppdatering, totalt har jag nu 140tim effektiv arbetstid på bilen
När ni ändå pratar om filmbilar. Såg en film för många år sedan där dom hade en rod som denna, en röd med kompressor och lustgas å grejer. Tror att det var 2 bröder som hade den. Någon som vet vilken film det är?
6 585 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
idag började jag tillverka klädselstommar , ritar av orginalklädseln på en grovkapad masonit , skruvar fast dubbla masonite på en lastpall (då blir det två identiska sidor), borrar hål för kromlist & handtag, återstår kapning av ytterkanter.
sen blir det & borra dom på plats på bilen för listclips istället för spiklister som dom sistter med orginal.
beräknar lämna inredningen för omklädning om ca 1mån det blir svart tucknroll upptill (där det är grönrutigt) sen vitt (slätt/mönster ej bestämt) & slätt svart längst ner. Fram & baksoffa blir helsvart "tucknroll"
Senast redigerat av farbrorbozze (29 augusti 2012)