Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
Så idag blev det 1½tim till , jiggade upp hjulhusen ibak för att kunna mäta/prova baksäte, vet ju hur mycket det ska smalnas in men vill ändå kunna prova för att vara säker, tråkigt om det inte skulle passa.
jiggat upp hjulhus/golv
klär av baksätet hoppsan dubbla klädslar
börjar måtta för inkapning höger sida före kapning vänster sida kapad på första bilden & inflyttad på andra bilden
Senast redigerat av farbrorbozze (27 september 2012)
6 585 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
OpelAstraPower skrev:
Ser bra ut Bozze Ser fram emot när den är ihop igen
det gör jag med, småpysslade lite på förmiddan idag med, målade det som syns på framsoffans stomme, men sen har resten av dagen gått åt till att bygga en carport
6 585 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
ja helgen har mest gått åt till att bygga en Carport & sen lite annat trädgårdspyssell, men chevan fick sin tid den med, igår penslade jag svartfärg på de delar av framsoffan som syns & idag har jag svetsat klart ryggstödet till baksätesstommen & sen smalnat in sitsen lite & därefter börjat borra för klädselclips på dörrsidorna.
Brandsäker svetsning... eller?
jiggat dörrsidan med två skruv innan borrning
Slutresultat 1a dörrsidan
Senast redigerat av farbrorbozze (30 september 2012)
ja helgen har mest gått åt till att bygga en Carport & sen lite annat trädgårdspyssell, men chevan fick sin tid den med, igår penslade jag svartfärg på de delar av framsoffan som syns & idag har jag svetsat klart ryggstödet till baksätesstommen & sen smalnat in sitsen lite & därefter börjat borra för klädselclips på dörrsidorna.
6 585 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
BUS257 skrev:
farbrorbozze skrev:
6 585 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
JohnWayne skrev:
Blir det originaltyg på dörrsidorna eller nåt annat?
Annat, exakt hur det blir ska diskuteras med klädselgubben när jag lämnar in dom, men min "ide" som det troligen blir är "tuck´nroll" ribbsytt konstskinn stående ribbor uppifrån&ner, svart ovanför kromlisten sen vitt på mitten & svart igen längsner, fördelning ungefär som på grönt/vitt på orginalet.
FredrikA skrev:
Följer detta med spänning, ricktigt imponerande projekt måste ja säga!!
6 585 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
har hänt lite mer nu, bla börjat borra för clips på dörrsida nummer två. sen har jag vart & handlat lite rostigt guld som jag sen tog till jobbet & tvättade & kratschade på stålborsten på bänkslipen.
nu återstår att blästra dessa "FYND" , men det får bli när jag gjort klart inredningsstommen.
1/10 dörrjobb
2/10 Fyndade rejält efter ett svar på köpesanonnsen jag har ligger på Blocket
6 585 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
JohnWayne skrev:
Tuck n roll är helrätt i ett sådant här bygge
Trevligt att fynda delar annars
ja aldra hälst när 9 av 10 delar var sånt jag sökte & annonserade efte, & resten var ren bonus för det var prylar jag inte tänkt på att jag behöver. men som jag insåg när dom låg där hos säljaren att ... DOM DÄR ÅXÅ
(tex tätningen runt rattstång, &högtalarhållaren, & hållare för genomslagsgummina till bakaxeln)
6 585 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Så idag blev äntligen alla inredningsprylar färdiga , nu har det bara invänta att få lämna dom på omklädning har även lagt lite av fyndprylarna i citronsyrabad.
bakresidorna gjorde jag iordning ute på gräsmattan , fick hjälp av marilyn att fixa dom
Hehe, en massa rostiga plåtbitar i olika former och utförande! Hoppas inredningen blir klar rätt snart, så du får en spark i arslet att få färdigt resten av bilen!