Lådtips till 2st kicker comp 15

t_mackan
16 september 2011 · 251 Inlägg

tjo tänkte kolla om nån har en bra rekomendation på låda till 2 kicker comp 15 just nu kör jag med två kicker 12or ganska nöjd men lite mer kan man alltid få så tänkte byta till 2 15tum dom ska sitta i en ny polo frågan är ska det va sluten eller portad och liter? och hur många db på ett unjefär kan jag få ut ska driva dom med ett 2 kanals steg på 2000w

Drönirettab
16 september 2011 · 21 761 Inlägg

Att räkna ut hur många dB lådan kan spela är i princip omöjligt, det finns för många saker som påverkar slutresultatet. smile

Ska lådan bara spela så högt som möjligt eller tänker du spela lite mer "allround"?

Dubbla Comp 15" kommer att behöva ganska stor låda om de ska spela högt, 250-300 liter basreflex kan jag tänka mig iaf.

Toni-metal
16 september 2011 · 3 Inlägg

Kör på en portad låda med separat delning på subbarna. Använd dämpning så får du mer kräm. Jag kan hjälpa dig att räkna ut vad du skall ha. Skiljer sig inte så mycke på 12 och 15 tum.

Landstrom
17 september 2011 · 451 Inlägg

t_mackan skrev:
ska driva dom med ett 2 kanals steg på 2000w

Vad är det för modell på det slutsteget smile

Nitromast Dr. Scanner
17 september 2011 · 2 167 Inlägg

Toni-metal skrev:
Kör på en portad låda med separat delning på subbarna. Använd dämpning så får du mer kräm. Jag kan hjälpa dig att räkna ut vad du skall ha. Skiljer sig inte så mycke på 12 och 15 tum.

Är det inte så att dämpning sänker ljudnivån? hmm

TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

Landstrom skrev:

t_mackan skrev:
ska driva dom med ett 2 kanals steg på 2000w

Vad är det för modell på det slutsteget smile

När ska folk lära sig att man inte kan få rätt råd när man anger tillverkarnas kalle-anka watt som står tryckt någonstans på slutsteget!!  Ange: Märke, modell och RMS-watt!!
/TiGgR.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang