17 september 2011
Trådstartare
Hej! har tryckt i en chippad box i 95an och visst, märker pyttelite skillnad. inte alls som alla säger "dag och natt" "går inte o jämnföra" osv..
Men fick förslag utav säljaren att det kan läcka.
Citerar, "utan det jag tror är att du har vacuumslangar som sitter lösa(detta är det vanligaste och mest förekommande felet som händer på alla saabar, men du märker det aldrig föräns du trimmar), om du kollar bak vid mapsensorn, den sitter på torpedväggen(till höger framifrån sett nästan rakt in på väggen bakom batteriet), så skulle jag tro att det finns nån "pip" där som inte har nån slang. annars så kan det vara den slangen som sitter under själva kåpan till där du fyller på olja. de blir väldigt murkna och dåliga, och går av , tom original, så med största sannolikhet så har någon av dessa gått av eller skjutit lös. detta händer alltså även med original, men då märker du aldrig av det eftersom laddtrycket är så lågt.
Alternativ 2 är att du har någon backventil som är kass, detta händer oxå ganska ofta, men är inte lika vanligt. för att se om så är fallet, så drar du av slangen märkt R från magnetventilen, och provkör och ser om den går bättre, då är det nån av de 2 backventilerna som är pajj och släpper igenom laddtrycket för dig."
Så säger han, kollade en snabbis nu i mörkret med lampa och jag ser inget, hittar dock knappt huvlåset.
Kan detta stämma? Några mer tips, gärna utförliga med.
När jag startar bilen hör jag något som surrar/pyser framme vid kylaren, det har den aldrig gjort innan.
Hjälp mig få min bil och gå bra!
Mvh Jimmy.
Senast redigerat av jimmzzan (17 september 2011)