Förstabilen RWD!, runt 10-15 000kr

Blitz_ Bääärtz!
12 januari 2012 · 12 Inlägg

hehe joo men förra året är ju bara 12 dagar sen tongue

Spillolja och dunka dunka
offfroad Män med stil kör dieselbil
12 januari 2012 · 595 Inlägg

har en bil redan, det blev en bmw 5 serien..
dyr var den... ( men det visade sig vara värt de..)
rak 6 diesel, drar 0,6l/milen, (under VANLIG körning långdistans)


jag tänkte först en MINI bensinmotor för bra förbrukning och det bästa som jag hittade var 318 IS, men då hörde jag en bekant som kanske ville sälja sin 325 tds, och när jag hörde vad den drog/mil, så ändrades planerna direkt!!, han bestämde sig för att inte sälja, men en bmw diesel var en självklarhet då..

den har höga fasta kostnader jo ( skatt osv ), MEN den har väldigt låga rörliga kostnader, ( jag räknade lite snabb huvudräkning en gång och kom fram till att kör jag 5000+km/ år då är den billigare än en likadan bensinbil..., och sedan jag köpte den så har jag redan avverkat 3000++km...


i alla fall, jag behöver inte tråden längre..., ( tråden kan låsas.)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Navkapsel
12 januari 2012 · 4 637 Inlägg

Kört mkt både fwd och rwd.

rwd släpper när man vill men sköter sig annars. kul!

fwd är tråkigt då det bara släpper ibland när jag vill och då minimalt. oftast förstörs glädjen genom att bilen vill gå rakt fram istället för att följa kurvan. och den tendensen har fwd-bil även visat vid rätt lugn grusvägskörning.(är dock inget proffs på fwd-sladdning)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang