4000
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
520 934 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
Avstängd
201 Inlägg
20 juli 2012
NoFantasy skrev:
Hitta några meter plank och ett par plywoodskivor, så jag byggde mej ett mega ramphopp, Har inte hoppat på 2 år! (lite rostig är man) ställde upp den där hoppet mot en barkhög och tog för mycket fart! Jäklar vad roligt de är! måste börja hoppa igen nu alltså! rampen var så fruktansvärt sköön! big_smile
tänkte jag skulle öva 360 idag, men blev ju att regna! sad

För ni som inte viste de, så har jag kört BMX hela mitt liv smile

Jag kör med bmx fast jag kör bara street och park då jag är för lat för att åka långt till där det finns hopp wink Men jag cyklar runt gbg borås och alingsås smile

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

Pim_Pim
20 juli 2012
Se till att få liv i Volvon nu ! wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
hahaha tack för alla fina kommentarer! gillarT, finns det en del att jobba på för att ändra eran åsikt!
Bilen har klarat sig grymt bra från rost! finns några små fläckar på vänster bakskärm! och tittar man under så får man sig en till liten chock! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Lille_Skorpan skrev:
NoFantasy skrev:
Hitta några meter plank och ett par plywoodskivor, så jag byggde mej ett mega ramphopp, Har inte hoppat på 2 år! (lite rostig är man) ställde upp den där hoppet mot en barkhög och tog för mycket fart! Jäklar vad roligt de är! måste börja hoppa igen nu alltså! rampen var så fruktansvärt sköön! big_smile

Jag kör med bmx fast jag kör bara street och park då jag är för lat för att åka långt till där det finns hopp wink Men jag cyklar runt gbg borås och alingsås smile

Street är kung! STREET är mitt nickname på swebmx om du känner till den sajten! big_smile

613 Inlägg
20 juli 2012
jag har en 740 som stått 2 år och när jag öppnade bilen i våras för att den skulle startas och flyttas FYSATAN vilket växthus de hade blivit mögel och långa äckliga trådar från säten och golvmatta

har din stått i 5 år får du skitkul med att riva hela inredning  för även paneler ratt och dörrsidor kan tydligen mögla^^

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
jag har en 740 som stått 2 år och när jag öppnade bilen i våras för att den skulle startas och flyttas FYSATAN vilket växthus de hade blivit mögel och långa äckliga trådar från säten och golvmatta

har din stått i 5 år får du skitkul med att riva hela inredning  för även paneler ratt och dörrsidor kan tydligen mögla^^

Växthus? haha
Men låter ju endå helt underbart, finns de mer saker att fixa!
Har ny inredning på gång, och stolarna/säten står redan hemma!

Men mögel, har de väl satt sig så!
Kan de bli "ett rent helvete, och ett smutsigt himmelrike" hehe smile

613 Inlägg
20 juli 2012
mögel sätter sig överallt och man blir duktigt sjuk om man andas skiten
men den 740 får nog dö tyvärr motorn har gått 22000 odlådan är kanon bra skött servicebok också
motor och växellåda ska doneras till vår 244 samt mittkonsolen dörrar och framskärmar till 745-an samt lite annat skit^^

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
mögel sätter sig överallt och man blir duktigt sjuk om man andas skiten
men den 740 får nog dö tyvärr motorn har gått 22000 odlådan är kanon bra skött servicebok också
motor och växellåda ska doneras till vår 244 samt mittkonsolen dörrar och framskärmar till 745-an samt lite annat skit^^

Ah är ganska känslig för mögel, blir klen direkt typ!
Gött att delarna kommer till lite användning iallafall! big_smile

311 Inlägg
20 juli 2012
Härligt projekt! big_smile skulle själv vilja börja på något sådant, synd att man har för mycket annat skit wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
danne23 skrev:
Härligt projekt! big_smile skulle själv vilja börja på något sådant, synd att man har för mycket annat skit wink

din Nissan är väl nice? big_smile

311 Inlägg
20 juli 2012
NoFantasy skrev:
danne23 skrev:

din Nissan är väl nice? big_smile

Hehe jaa men skulle vara roligare att göra som du och börja på något som är helt slut big_smile men visst är nissan också rolig smile

579 Inlägg
20 juli 2012
Hade aldrig tvättat den . Bara laga den så den e frisk under och bromsar mm. Sen lagt i en bmw motor typ M50B25

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
motorraZ skrev:
Hade aldrig tvättat den . Bara laga den så den e frisk under och bromsar mm. Sen lagt i en bmw motor typ M50B25

blir nog fler bilar. smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:

Jajjemen!  hört lite mer om bilen, panhardstaget har lossnat! haha

Pim_Pim
20 juli 2012
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:

haha! Kan tänka mig att axeln slår rätt gutt då big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:

haha! Kan tänka mig att axeln slår rätt gutt då big_smile

haha, klonkar lite grann sa han! big_smile Klonkar sa ja jag???? när jag rest mej upp efter ha kollat under bilen! big_smile

Avstängd
201 Inlägg
20 juli 2012
NoFantasy skrev:
Lille_Skorpan skrev:
NoFantasy skrev:

Street är kung! STREET är mitt nickname på swebmx om du känner till den sajten! big_smile

Street är kung men jag är allätare så jag kör där det finns ställen att åka wink
Och ja jag vet vad sajten är men jag är inte inne på cykelforum längre, och innan höll jag mig till swebikers wink
Senast redigerat av Lille_Skorpan (20 juli 2012)

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

4 278 Inlägg
21 juli 2012
Finns ju taklucka på den:)

766 Inlägg
21 juli 2012
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:

bara ställa bilen på pallbockar under axeln och nån som buttar rätt den och svetsa dit plåten i baljan igen:P

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
cpu1337 skrev:
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:

bara ställa bilen på pallbockar under axeln och nån som buttar rätt den och svetsa dit plåten i baljan igen:P

Kanske plockar ner bakaxeln och ger han en ny färg! kan man ju fixa det som är trasigt också! nya bussningar big_smile

Sök