Toning....

sofie
12 maj 2005 · 14 Inlägg

Det är så att jag ska tona mina rutor med tonat plexiglas.... men har ett litet problem... hur får jag fast plexi skivorna på fönstrena?? finns det några klips av nått slag eller hur ska jag göra?

en fråga till också.... var finns toningsspray att köpa? och va kostar dom, på ett ungefär?

tacksam för svar smile

///mvh sofie

Conbier
12 maj 2005 · 34 Inlägg

sofie skrev:
Det är så att jag ska tona mina rutor med tonat plexiglas.... men har ett litet problem... hur får jag fast plexi skivorna på fönstrena?? finns det några klips av nått slag eller hur ska jag göra?

en fråga till också.... var finns toningsspray att köpa? och va kostar dom, på ett ungefär?

tacksam för svar smile

///mvh sofie

hej sofie,
menar du toningsspray till lampor eller rutor? har aldrig hörttalas om toningsspray till rutor.... men till lampor kan du ju köpa på vilken stylingsbutik som hellst nästan... kan rekomendera OMP's om du vill ha ngn bra...

Gör som Ford- KÖP VOLVO =)
Volvo S60 2.5 T Sport & Volvo 850 GLT :)
Conbier
12 maj 2005 · 34 Inlägg

glömde skriva att sprayen kostar ca 200 kr...

Gör som Ford- KÖP VOLVO =)
Volvo S60 2.5 T Sport & Volvo 850 GLT :)
crillelundh
13 maj 2005 · 100 Inlägg

köpte spray på micro, lite drygt 100spänn tror jag det kostade, spaya toning på rutor(samma som till lyktor) går att få snyggt med det är inte lätt, ser dock ingenting ut heller så det är ju inte direkt lagligt smile

har du redan fixat plexi?? om inte så hade jag nog satsat på toningsfilm ist, visst kan vara ett helvete att få snyggt på vissa bakrutor men det bör vara betydligt billigare

tyvärr har jag ingen aning om hur man fäster rutorna

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
TS_quattro fyrkrafsare
13 maj 2005 · 1 443 Inlägg

misstänker att det är solar plexius du ska ha på bilen?, kan bli en del problem med skit på rutorna som sätter sig mellan plexiglaset och rutorna, ett rent HELVETE att få bort. kör på någon bra solskyddsfilm typ johnson eller solar gard istället, dyrare men betydligt bättre resultat...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Aero T16
16 maj 2005 · 1 327 Inlägg

solfilm är ju då inte svårt att sätta dit. Dela bara upp i flera delar om du ska göra en kupad ruta. Billigaste alternativet med.

S_D_Karlsson
16 maj 2005 · 111 Inlägg

Man behöver inte dela upp filmen om man ska göra t.ex. en bakruta om man har rätt film. Satsa på en liten dyrare film som man kan värma å forma efter rutan. Blir ändå billigare och snyggare än SolarPlexus skivorna.

Mvh

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
Pitzon
16 maj 2005 · 202 Inlägg

Jag har precis skaffat Solarplexiusrutorna och är faktiskt rätt nöjd. Vanlig solfilm är snyggare men det ÄR ett rent helsike o lägga om du inte vet vad du pysslar med.

Har solarplexius på de bakre rutorna och det var bara lite finslipning så passade dom bra. Sen satte jag vanlig ljusare rökfärgad solfilm på framrutorna.

Priset för "riktig" solfilm typ Johnson eller Zenith är lika mkt som för solarplexiusrutorna och sedan skall du montera också.

Största fördelen är ju att man kan riva bort toningen på 2 minuter och sen sätta dit den igen när man vill. Jag kör alltid otonat på vintern t.e.x för då tycker jag det blir för mörkt med toningen o man vill ju se ut.

Det är för och nackdelar med båda 2 metoderna men man kan aldrig komma ifrån att riktigt snyggt lagd solfilm är finast.

Man nog att våga köra en tjejbil :)
carnageman Rallyförare
16 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Farsan har haft toningsskivor i plexi sen 2000 och det funkar klockrent!
Sitter fast med små plastklips.

cirka 70:- kostar tonings-sprayen på mekonomen, den kan du självklart tona rutor med också fast jag skulle nog föredra toningsfilm..

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
sofie
16 maj 2005 · 14 Inlägg

Var kan man hitta dom plastklipsen då? finns dom i någon butik eller finns dom att beställa på nätet?
tacksam för svar snarast smile

mvh sofie

Pitzon
16 maj 2005 · 202 Inlägg

Jag fick "klämmor" med mina solarplexiusrutor.  Små lister typ som man klistrar dit för o hålla skivan på plats lite extra.

Skivorna sitter rätt bra utan dom med men bäst o ha "klämmorna" iaf Behöver du ha såna så är det väl bara o surfa in på solarplexius.com

Man nog att våga köra en tjejbil :)
MysdressLarry
17 maj 2005 · 212 Inlägg

men då har jag lite frågor om detta?
lär man skära till skivorna själv?
kan man ha det till sidorutorna och hur fäster man dem då?

BMW 525d (2005)
Phoenix Mr
17 maj 2005 · 9 Inlägg

du får fylla i vad du har för bil samt hur många rutor du vill ha för, sedan så skär de till plexiglas skivorna.

Senast redigerat av Phoenix (17 maj 2005)

- you can't put a label on a lifestyle -
Opel Vectra 2.0i -89
[ http://www.garaget.org/?car=3864 ]
sofie
19 maj 2005 · 14 Inlägg

Jag gick in på en trävurubutik och köpte mina plexiskivor.. dom kunde ha skurit dom där.. men min far hjälper mig med de hemma... men hur man sätter fast dom vet ja inte riktigt.. de e de jag har undrat på detta forumet.. jag har hört att man kan sätta dom under listen.. men de blir väll att prova sig fram.. för klämmor hittar ja ingenstans...

mvh sofie

Pitzon
19 maj 2005 · 202 Inlägg

Men du måste ju kunna shoppa klämmor löst av solarplexius?  Bara säg att du endast behöver såna "klämmor"

Senast redigerat av Pitzon (19 maj 2005)

Man nog att våga köra en tjejbil :)
MrTurbo Better than God \o/
8 november 2005 · 1 882 Inlägg

Phoenix skrev:
du får fylla i vad du har för bil samt hur många rutor du vill ha för, sedan så skär de till plexiglas skivorna.

Vilken adress finner man detta på?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Tryggve91
14 mars 2012 · 10 Inlägg

Plexitoning fästs oftast med plastklips.. Eller liknande.. Köper man något förstora plexi kan man trycka dit dem. big_smile

Volvo V40 Cross Country Diesel "Clean Edition" (2013)
Muttley
14 mars 2012 ·

Tryggve91 skrev:
Plexitoning fästs oftast med plastklips.. Eller liknande.. Köper man något förstora plexi kan man trycka dit dem. big_smile

Fint då vet de. för typ 7 år sen. Tror nog du får läsa lite när trådar dog ut wink

Tryggve91
14 mars 2012 · 10 Inlägg

hahaha ofan! gött dÅ! haha

Volvo V40 Cross Country Diesel "Clean Edition" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang