Snälla VARFÖR???

Zonox
12 maj 2005 · 161 Inlägg

Snälla varför köper så många en 740 och "stylar" den??
ska den bli personlig? det finns snart en "godis påse" till alla volvo där man får allt man behöver för att göra ett "vrålåk" av en gammal inrökad skitbil

kan ingen bara komentera?

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Redbull Moderator+
12 maj 2005 · 1 081 Inlägg

Därför att många tycker om just den bilen? Är det verkligen svårt att förstå? Alla har vi inte samma smak, och tur är väl det.

mvh

Vem jag?
CrazyLord
12 maj 2005 · 46 Inlägg

Skulle vara kul att veta vad ZONOX själv kör för bil!!!

Har haft en 740 tidigare och förstår varför man väljer en sådan. Håller med om att det inte är världens mest upphetsande bil, men en del av charmen är väl ändå att få göra den så snygg den nu går att göra. Där råder det ju dock delade meningar om vad som är snyggt och inte, må så vara.

En 740 torde vara det självklara valet för den som precis fyllt körkort. Det är relativt säkra bilar, hyfsat billiga att äga, lätta att meka med själv och framförallt hyfsat roliga att sladda runt med när tillfälle ges.

smedman V12 power
12 maj 2005 · 21 Inlägg

Vad menar du med att en 740 är en skitbil?
Finns väl ingen billig bil som slår en volvo 740? Köper man en 740 gör man det för dem är billig i inköp, billig att äga, går bra, krocksäker m,m m,m m,m m,m! ! ! ! ! ! !
Sedan är det väl inget fel att man stylar den? Blir ju 17ggr snyggare med lite vita blink och några ögonlock!

740 kallas även för en ungdomsbil, och det gör den inte utan anledning! Störtsta anledningen är nog för att dem är hållbara!

Prova en skälv vettja! gjorde jag en gång i tiden, bästa köp någonsin!

Thomas

BMW 325 Cab (1988)
TT-Avant
12 maj 2005 · 6 851 Inlägg

Att styla en volvo är som att sminka en gris..(särskilt en 740!!)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Stefan1973
13 maj 2005 · 305 Inlägg

Inte illa den super svensson gubbkärran (sosseconteinern) blir utnämnd som "ungdomsbil" wink

nä men vacker har den väl inte varit med sin antiströööööömlinjeformade linjer.
luftmotstånd som en ladugårdsvägg och dricker nästan alltid 1.0 liter milen hur du änn kör (basic version)

Men den finns i drivor å skänks bort .
Grovyxad fyrkantig inga knasiga grejor . skrammlar å lever lite men håller i ur och skur i regel .
Grannen har säkert en motor liggande  osv = reservdelar är inga större problem för bra pengar.

KÖp en . det rekomenderar jag . å ska du lasta mycket  ta en kombi  .

smile

mrcelica
13 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Lyckas du få en 740 GL att dra 1 liter är du verkligen lätt på gasfoten...
runt 2 liter i staden är ingen ovanlighet...

Förr i tiden var ju 240 kung bland finnig ungdom, nu är det 740... Svensk patriotism ?? smile

Helt klart en bra å hållbar bil om det inte vore för förbrukningen o dagens bensinpris...

Helt klart ett bättre val än tex hemtjänstens favoritbil Golf, eller än värre BMW E30 *ryser* som har en överkryssad dödskalle från krocktester

Senast redigerat av mrcelica (13 maj 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Fiesta_Power
13 maj 2005 · 120 Inlägg

Tiaz skrev:
Att styla en volvo är som att sminka en gris..(särskilt en 740!!)

har du vart inne på dekaltrims hemsida och hittat detta ir???....volvo gör mycket underbara bilar!!!!

BMW 330i (2001)
Rasmus_bjo
13 maj 2005 · 224 Inlägg

Jag är förtjust i 740. Designen är udda, sen är dom lätta o meka med, finns alltid reservdelar, kul o sladda runt med, bra första bil. Kan bli fräckt snygga om man stylar till dom seriöst...mm de va väl de o sen lite till på det.

Ford Focus ST-Line 2018
raggarbruden85
13 maj 2005 · 3 Inlägg

Jag som inte alls tycker om de "nyare" bilarna har fastnat själv för Volvos charm smile för den finns där även om inte alla ser den.
Att den drar mycket bensin fan det gör ju jänkarna åxå (bortsett från våran).

Get in, sit down, shut up and hold on! :cool:
Snabbare
13 maj 2005 · 153 Inlägg

Tycker inte det är något fel att styla en 740. Det jag inte förstår är att folk fortfarande gör det. Aldrig förstått hur man kan köpa en bil som halva stan redan har. Visst det är skitcoolt med stylade 740's första gångerna man ser dom. Men efter att ha sett 200 st är det inte så upphetsande längre.

Något som vore grymt att styla är Mercedes A-klass big_smile
Hur ofta ser man en sån? (stylad)

Senast redigerat av Snabbare (13 maj 2005)

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Rasmus_bjo
13 maj 2005 · 224 Inlägg

Snabbare skrev:
Något som vore grymt att styla är Mercedes A-klass big_smile
Hur ofta ser man en sån? (stylad)

Jag vill försöka mig på o styla/tuna en VW Transporter LB-reggad...Hur ofta ser man en stylad sådan!!!!?? =P

De körde förresten en sån här nere på ön förra sommaren.
VW Transporter buss: utländska plåtar (Tyskland), T-Gul, förlängd minst 1 meter, 19" fälgar om inte 20" yikes, sänkt rejält, tonad runtom, realcar bakljus, böser blick, såg ut o va en annan front med alunät, o en framrute streamer där det stod nått på tyska. Rackarns att man inte hade kameran med sig ;(

Senast redigerat av Ztyler_740 (13 maj 2005)

Ford Focus ST-Line 2018
Stefan1973
13 maj 2005 · 305 Inlägg

Böser blick ?
hur ser det ut bara undrar .

andreasl
13 maj 2005 · 391 Inlägg

2 liter milen  hehe   knappast,   har tillomed automat i min och den drar inte 2 liter milen i stan!

Rasmus_bjo
13 maj 2005 · 224 Inlägg

Stefan1973 skrev:
Böser blick ?
hur ser det ut bara undrar .

Tyska "Böser" betyder Arg/Elak
Böser blick http://www.blocket.se/view/4633052.htm? … amp;city=0
Utan Böser blick: http://www.blocket.se/view/4845791.htm? … amp;city=0

Lite skillnad...

Senast redigerat av Ztyler_740 (13 maj 2005)

Ford Focus ST-Line 2018
Simonsson
14 maj 2005 · 9 Inlägg

vissa 740 är läckra wink

carnageman Rallyförare
14 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Håller nog med om det där med att sminka en gris. Men sen finns det ju sånna som tycker grisar är söta & gulliga så....

.....Varför inte

Så här behandlar JAG en volvo 740: http://www.sr1.se/filmer/740.mpg

*jag tycker inte grisar är varken söta eller gulliga bara så ni vet*

Senast redigerat av carnageman (14 maj 2005)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Rasmus_bjo
14 maj 2005 · 224 Inlägg

Zonox skrev:
Snälla varför?

´
Därför:::
http://hacked.free-bsd.org/upload/images/camel1,1.jpg
http://hacked.free-bsd.org/upload/images/Camel0.jpg
..är mitt svar.
Den liknar ingen gris i mina ögon, snarare en kamelont! big_smile big_smile :Dhaha

Ford Focus ST-Line 2018
Denno
16 maj 2005 · 49 Inlägg

Det roligaste jag sett var när jag var på motormässan i götet för något år sedan.
Man såg ju rätt fort vilka som hörde till 740 montern smile

Trucker kepsar jeans och vita gympadojor smile

ludde__mannen draminbil.nu
16 maj 2005 · 1 382 Inlägg

Ztyler_740 skrev:

Zonox skrev:
Snälla varför?

´
Därför:::
http://hacked.free-bsd.org/upload/images/camel1,1.jpg
http://hacked.free-bsd.org/upload/images/Camel0.jpg
..är mitt svar.
Den liknar ingen gris i mina ögon, snarare en kamelont! big_smile big_smile :Dhaha

mm men det som känns lite onödigt är att plöja ner så mycket pengar i en såpass gammal bil! ellER?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang