ja det är nästan för bra kvalite kan jag säga... är underredsmassa och body till förbannelse i varenda skrymsle och vrå, ett hästjobb att få bort allt, kollade en ny volvo på jobbet idag och kom fram till att jag hade nog kunnat skrapa den på halva tiden jämfört mot urisen:p är ju tom body inuti bilen i skarvar osv, rejält med klister till skumgummit och sånt.. men sen är den ju handbyggd i tyskland och inte i kina heller..
Samma på min Audi, dock är det ju skönt o slippa rosten
men det är jobbigt när rosten krupit under bodyn i skarvar och sånt, tur att man skrapar bort skiten annars hade man varit lyckligt ovetande fram till den trillade isär..
Hehe, kan jag tänka mig! Ska gå igenom min jag med när jag pluggat klart Inget man ser fram emot direkt, dock skönt när det är klart Kul att du gör det så seriöst och ordentligt! Keep it up!
Ser bra ut! du har lite å stå i tills sommar:) blir det ny lack?
ja fyfan, är lite väl mycket, karossen är väl det som är mest jobb med, få i bågen tar nog en stund. ja självklart blir det ny lack, det är tanken iaf, men skulle det skita sig med tiden och sånt så lär jag väl spreja själv för att få komma ut och åka. kommer bli samma färg iaf. nej nu ska jag ut och svetsa
nej inte spreja:) hojat när du närmar dig färg kanske vi kan hitta på nått:)
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
idag har jag helsvetsat lådorna bak till huvudbågen, locken svetsar jag fast det sista jag gör när buren är på plats.
sen har jag lyckats svetsa dit en låda till ena framstöttan, skrapat underredsmassa, kapat bort dålig plåt mm
bortkapad plåt, fick skrapa en del innan.
är dubbelplåt på ena sidan, helsvetsade så det blev tätt innan jag svetsar i mer plåt, inbillar mig att rosten får svårare att gro där i fortsättningen nu.
fick i vanlig ordning kapa bort mer än jag räknat med, kändes som att det ser bättre ut med en stor lapp än flera små.
en låda till. stack ner ena framsträvan för att se vart den hamnar på ett ungefär. kunde byggt lådan annorlunda för att få den mindre, man får tydligen böja fästplattan om man vil och den behöver inte ligga plant, men tror det blir enklare såhär på alla sätt.
ska testa thinner, har ju krypavstånd hem i värsta fall hehe:D
idag har det hänt lite till, tyvärr hittade jag för mycket rost för att det skulle vara godtagbart så jag va tvungen att byta lite plåt innan jag kunde börja med den sista lådan.
tråkigt
det blir bättre
lite puts på den så syns det inte att det varit lagat. försöker i möjligaste mån lägga plåten kant-i-kant så det blir helt slätt när det är slipat.
så här ser det ut underifrån, kommer svetsa i plåt där senare när tröskeln är skrapad.
den sista lådan på plats, nu kan jag börja måtta in och kapa till buren, har aldrig byygt båge förut men nån gång ska väl va den första:)
Ser kanon ut Rostlaga är kul de! speciellt lukten från brinnande underredsmassa!
ja usch o fy för underredsmassa, ska bli skönt när allt är borta! kommer nog kapa bort lådorna fram igen och sätta rören med plattor i golvet istället, kom fram till att det blir smidigare att montera, sen stör jag mig på att jag satte lådorna för långt bak, kanske inte spelar nån större roll, men rörena ska ligga tajt som fan mot karossen, ingen idé att fuska inte:p
Ser kanon ut Rostlaga är kul de! speciellt lukten från brinnande underredsmassa!
ja usch o fy för underredsmassa, ska bli skönt när allt är borta! kommer nog kapa bort lådorna fram igen och sätta rören med plattor i golvet istället, kom fram till att det blir smidigare att montera, sen stör jag mig på att jag satte lådorna för långt bak, kanske inte spelar nån större roll, men rörena ska ligga tajt som fan mot karossen, ingen idé att fuska inte:p
ja du ska köra på lackat underrede bara sen eller? ja är det nåt man stör sig på som man gjort, så äre bara att bita i de sura äpplet och göra om tills man blir nöjd. Annars kommer man störa sig i all evighet
Ser kanon ut Rostlaga är kul de! speciellt lukten från brinnande underredsmassa!
ja usch o fy för underredsmassa, ska bli skönt när allt är borta! kommer nog kapa bort lådorna fram igen och sätta rören med plattor i golvet istället, kom fram till att det blir smidigare att montera, sen stör jag mig på att jag satte lådorna för långt bak, kanske inte spelar nån större roll, men rörena ska ligga tajt som fan mot karossen, ingen idé att fuska inte:p
ja du ska köra på lackat underrede bara sen eller? ja är det nåt man stör sig på som man gjort, så äre bara att bita i de sura äpplet och göra om tills man blir nöjd. Annars kommer man störa sig i all evighet
Ja det blir lackat under, lätt ATT spola rent då, har redan skrapat halva. Är väldigt kluven fortfarande ang lådorna fram, rörena hamnar ju förtret i a-stolparna oavsett, men tror det blir enklare ATT göra hål i golvet och sticka ner dom när dom ska svetsas, får ner bågen längre och är lättare ATT måtta in rätt längd, får se vad som sker i helgen
idag har jag fått hem en uppsättning fälgar som jag tänkta att använda, 5-ekrade 17-tummare som var väldigt fräscha, kommer förmodligen lacka dom i neongrön eller lila, lär ju ha lite färdigkrängda hjul med mig i bagaget när jag åker till banan.. har även köpt mig en torrsump, eller beställt iaf, så kommer få bygga ett tråg framöver och fäste samt ny remskiva med drev för torrsumpen.
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
kan vara skönt så man slipper krångel med vevhusvent och oljeförsörjning, bättre bygga klart allt så man slipper göra det senare:) har du några bra billiga kontakter på tillverkning av remskiva, täckplatta för oljepump, fäste för pump samt 3-stegs tråg?