sxride's Opel Rekord -79 projekt

sxride NINJA
15 oktober 2011 · 78 Inlägg

gjorde en skiss i ps på hur bilen kanske kommer att målas smile något i det stuket ska jag försöka med smile
http://img692.imageshack.us/img692/7232/strmh.jpg

Kommentera gärna wink

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
granadadr
15 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

ett tips skippa drl å ha lite mindre dekaler så blir den mer stilren wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
sxride NINJA
15 oktober 2011 · 78 Inlägg

granadadr skrev:
ett tips skippa drl å ha lite mindre dekaler så blir den mer stilren wink

mm ska tänka på det smile men som sagt så är det ju en skiss så kanske inte blir exakt sådär, men tack för tipset smile

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
granadadr
15 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

ja du ser ju hur det blir,, det känner man wink

sxride NINJA
16 oktober 2011 · 78 Inlägg

granadadr skrev:
ja du ser ju hur det blir,, det känner man wink

jo precis smile

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
pbrally
18 oktober 2011 · 1 Inlägg

Riktig roligt projekt! längtar tills nästa uppdate wink snygg bild i ps förresten.

sxride NINJA
18 oktober 2011 · 78 Inlägg

pbrally skrev:
Riktig roligt projekt! längtar tills nästa uppdate wink snygg bild i ps förresten.

jo det är riktigt kul. ja det blir nog en uppdatering snart smile tack så mkt.

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
RGG
18 oktober 2011 · 67 Inlägg

Kul projekt, ska bli kul o se vad du åstadkommer smile Hittils ser de riktigt bra ut big_smile Kommer givetvis att följa fortsättning....

Har själv haft en rekord 80a dock 4d jävligt sköna stolar i dom iaf haha.... har fortfarande oplar till både bruksbil och leksak tongue

Lycka till!

/Ronnie

Opel Manta 400 "RGG" (1987)
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
18 oktober 2011 · 1 632 Inlägg

Vad är det med opel och tvådelad rödsvart lack. Ser en ny varje vecka big_smile äger förvisson en själv men... Roligt projekt smile kommer följa de till punkt och pricka big_smile

sxride NINJA
19 oktober 2011 · 78 Inlägg

RGG skrev:
Kul projekt, ska bli kul o se vad du åstadkommer smile Hittils ser de riktigt bra ut big_smile Kommer givetvis att följa fortsättning....

Har själv haft en rekord 80a dock 4d jävligt sköna stolar i dom iaf haha.... har fortfarande oplar till både bruksbil och leksak tongue

Lycka till!

/Ronnie

kul du gillar det smile händer tyvärr inte mycket nu men det ska det förhoppningsvis  bli ändring på i slutet av veckan wink ja Opel funkar till allt big_smile

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
19 oktober 2011 · 78 Inlägg

LuCiiifer skrev:
Vad är det med opel och tvådelad rödsvart lack. Ser en ny varje vecka big_smile äger förvisson en själv men... Roligt projekt smile kommer följa de till punkt och pricka big_smile

jadu det är väl sportigt haha wink Det var faktiskt lite av en slump att det blev just röd och svart smile Men som jag sa tidigare så är det inte säkert att den lackeras i dessa färger smile roligt att du följer det big_smile

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
23 oktober 2011 · 78 Inlägg

hej alla glada! har haft fullt upp med vänner och bekanta i helgen så har inte hunnit gjort så mycket, men jag hann dock trycka in ett oljebyte i schemat. passade även på att byta oljefilter samt tändstift.
håller även på att kolla för fullt på blocket efter nya fälgar.

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
15 november 2011 · 78 Inlägg

har inte uppdaterat här på väldigt länge men här kommer en uppdatering, inte stor men alltid något. wink
sedan sist har jag lagat en massa olika saker på bilen. smile
köpt solfilm, beställt pinnbultar och ska mäta lite sen ska jag bygga ett avgassystem.
Sen måste jag även köpa schysta dubbdäck att kränga på rallyfälgarna. så om du har fyra fina dubbdäck 15" över, hör av dig! big_smile

sedan så avslutar jag update'n med en fråga:
Om jag polerar ventilkåpan så kommer den väl att rosta? hur gör jag för att undvika det men få en snygg blank yta. kan man klarlacka eller något liknande? big_smile

ha det bra!

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
Zomba
9 januari 2012 · 130 Inlägg

Roligt projekt! ska börja med min rekord sprint coupe nu i dagarna smile
Men nu är det vela dags för en liten update eller? wink

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
sxride NINJA
17 februari 2012 · 78 Inlägg

Hej alla glada!
Tyvärr har det inte blivit några uppdateringar här sad och om jag ska erkänna så har det inte hänt mycket med bilen heller.

Men det som har hänt är väl att jag byggt ett nytt avgassystem till bilen  och sen plockat bort de mesta på bilens utsida för att kunna slipa och göra iordning den för lack. Har även fått pinnbultarna så just nu håller jag på att plocka ur drivaxlarna för att få ut de gamla pinnbultarna, försökte slå ut bultarna på plats men DE SITTER SOM BERG!

Det som står på tur är rostlagning, polera ventilkåpan samt slipning och lack.

Ha det bra! /sxride smile

Senast redigerat av sxride (17 februari 2012)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
pukan2
17 februari 2012 · 3 182 Inlägg

läg upp bilder på det du  gjort om du har.

sxride NINJA
17 februari 2012 · 78 Inlägg

pukan2 skrev:
läg upp bilder på det du  gjort om du har.

Ja det kommer så fort jag får tid att dra till garaget wink

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
17 februari 2012 · 78 Inlägg

Skulle vara kul med förslag på färg smile

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
Zomba
22 februari 2012 · 130 Inlägg

sxride skrev:

LuCiiifer skrev:
Vad är det med opel och tvådelad rödsvart lack. Ser en ny varje vecka big_smile äger förvisson en själv men... Roligt projekt smile kommer följa de till punkt och pricka big_smile

jadu det är väl sportigt haha wink Det var faktiskt lite av en slump att det blev just röd och svart smile Men som jag sa tidigare så är det inte säkert att den lackeras i dessa färger smile roligt att du följer det big_smile

Haha har tänkt på samma sak, många tvåfärgade på vägarna! wink

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
OpelMannenRacing Allmänt galen
26 maj 2012 · 219 Inlägg

Orkar inte länka men kolla fronten jag har på min 81a, Sitter en äkta Irmscher frontspoiler på den, tillverkad 1983, fortfarande olackerad och felfri tongue fick den för 75 spänn, blev riktigt snyggt må ja säga, motför original frontplåt full med stenskott

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang