1709
Sök

Saab 9000 2.0t ev turbo ras 0 bar tryck utan wg slang?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
bilen började jävlas lite på väg hem från jobbet först funkade de prima. sen blev de lite stads körning glodde på turbo mätaren 0 tryck som max.

sen började jag leta lite på google. och de troligaste felet jag kom fram till va att wgn va pajj. eller typ armen hade hoppat av lr nåt.t så då gjorde jag ett snabb test gick ut och skar av wg slange.n helt och hållet i min värld när allt funkar som de ska . så ska man skenladda satan typ 2-3 bar rätt skadligt jag vet. men till det roliga 0 bar tryck fortfarande.

tänkte då höra om lite ider innan jag får spel och slänger ut bilfan på blocket hehe big_smile

1 019 Inlägg
14 oktober 2011
Troligtvis WG-armen som hoppat loss.

5 650 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
helt säker? .
såna fall äre bara sätta tillbaka den så ska den funka igen om de är de felet?.
eller måste man byta massa skit?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 oktober 2011
MrEricsson skrev:
helt säker? .

Ja du måste byta något...   slangen du skar av tongue

Men iaf, har armen bara hoppat av så på med den igen och dit med en ny låsbricka och slang.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 650 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
MrEricsson skrev:
helt säker? .

Ja du måste byta något...   slangen du skar av tongue

Men iaf, har armen bara hoppat av så på med den igen och dit med en ny låsbricka och slang.

äh såna slangar har man ju ligger här och var. / biltema tror de va typ 20 meter 10 kr

Trucker
35 Inlägg
15 oktober 2011
Jag har sagt det förut och jag säger det igen! Bara skit med turbo!

5 650 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Onebuying skrev:

inge bättre och åka volvo utan turbo sen krocka dom hela tiden haha wink riktigt illa för en yrkesförare

5 650 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Va armen som rammla av letar lås bricka men finns typ inte och köpa nånstans löst några som har nå idéer? Eller ska man ta fram svetsen o köra en loppa?

Trucker
35 Inlägg
15 oktober 2011
MrEricsson skrev:
Onebuying skrev:

inge bättre och åka volvo utan turbo sen krocka dom hela tiden haha wink riktigt illa för en yrkesförare

Att välja att fronta elr att köra i diket så kör jag ialf i diket än ev riskerar att bli fastklämd osv! Men du ska ju inte säga nått som bara köper skrotbilar;) Kosta på dig en riktig bil;)

Sök