Ta bort

goffemannen
15 oktober 2011 · 205 Inlägg

Ta bort

Senast redigerat av goffemannen (10 juni 2023)

Talvis Fotograf
16 oktober 2011 · 191 Inlägg

Klockrena bilder!

Pavva
16 oktober 2011 · 1 215 Inlägg

Snyggt som fan tongue

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
goffemannen
18 oktober 2011 · 205 Inlägg

Ta bort

Senast redigerat av goffemannen (10 juni 2023)

daajvid Elektriker
18 oktober 2011 · 1 138 Inlägg

snygga bilder.. men Behind the scen bilderna var nästan snyggare haha:P klockrent att ta något sånt bild ossåsmile

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
bluepoint glad
18 oktober 2011 · 67 Inlägg

Snyggt! Kul med behind the scene bilder.  Vad betala du för 17-40 objektivet? Känns den zoomen bra eller ska man skaffa en längre objektiv?

//Danne
Citroën BX 16 valve "Grand Valve" (1989)
goffemannen
18 oktober 2011 · 205 Inlägg

bluepoint skrev:
Snyggt! Kul med behind the scene bilder.  Vad betala du för 17-40 objektivet? Känns den zoomen bra eller ska man skaffa en längre objektiv?

lånat det av min bror. Tillsammans med en 5D så blir den zoomen nice.

RoberthR
19 oktober 2011 · 345 Inlägg

24-70 L är ett riktigt bra val vid såna här plåtningar men jag rekommenderar 17-40 starkt då jag själv kör med det. Gillar verkligen behind the scene, hoppas att folk gör mer sånt här för att visa hur allt går till. Återigen grymt jobbat!

17-40 L ligger på 6000:- ca pris och observera då att du måste ha en full format kamera såsom 5d mark 2 för att få ut vidvinkeln av 17-40.

Senast redigerat av RoberthR (19 oktober 2011)

Supra Club Sweden
Leuffve Kromallergiker
19 oktober 2011 · 111 Inlägg

fantisktiska bilder! smile
kul att se uhr det ser ut BTS

Tompisen
19 oktober 2011 · 242 Inlägg

Såg bilderna och tänkte hur fan får han så bra ljus i mörket osv. Men så hade du ju 2 externa blixtrar tongue Vad går sånna på? Vill gärna utveckla mina basiska fotokunskaper till snäppet värre big_smile
Riktigt snygga bilder!

Volvo V50 1.6D DrivE "frugans" (2010)
Saab 9-3 1.9Tid "tröskan" (2008)
Saab 9000 2.3T CSE "Tysken" (1996)
goffemannen
19 oktober 2011 · 205 Inlägg

Tompisen skrev:
Såg bilderna och tänkte hur fan får han så bra ljus i mörket osv. Men så hade du ju 2 externa blixtrar tongue Vad går sånna på? Vill gärna utveckla mina basiska fotokunskaper till snäppet värre big_smile
Riktigt snygga bilder!

Tack tack.

Ja vet faktiskt inte va de kostar smile. Ja har lånat allt av min bror som är proffsfotograf. Du får söka på nätet för att hitta priser.

Agg1 Fotograf
19 oktober 2011 · 227 Inlägg

Riiiktigt snyggt! big_smile

mickecorrado Bilplåtslagare
19 oktober 2011 · 1 036 Inlägg

Snygga bilder!

Du har hämtat hem ljuset fint i bilderna.

Smoke Tires Not Drugs.
RoberthR
19 oktober 2011 · 345 Inlägg

goffemannen skrev:

Tompisen skrev:
Såg bilderna och tänkte hur fan får han så bra ljus i mörket osv. Men så hade du ju 2 externa blixtrar tongue Vad går sånna på? Vill gärna utveckla mina basiska fotokunskaper till snäppet värre big_smile
Riktigt snygga bilder!

Tack tack.

Ja vet faktiskt inte va de kostar smile. Ja har lånat allt av min bror som är proffsfotograf. Du får söka på nätet för att hitta priser.

9k och uppåt

Supra Club Sweden
JDMy00 ClubJDM.se
19 oktober 2011 · 1 608 Inlägg

Tompisen skrev:
Såg bilderna och tänkte hur fan får han så bra ljus i mörket osv. Men så hade du ju 2 externa blixtrar tongue Vad går sånna på? Vill gärna utveckla mina basiska fotokunskaper till snäppet värre big_smile
Riktigt snygga bilder!

Själv kör jag med en blixt om det är mörkt ute annars använder jag mig av de befintliga ljuset.
Använder mig av Canon speedlite 430ex II och kan få ganska bra resultat enligt mig själv. Så om du är nybörjare så kanske de är bättre o köpa något mindre än 2 st svindyra externa blixtar.

Denna tog jag med hjälp av min blixt som jag sköt av manuellt.

http://farm7.static.flickr.com/6059/626 … 8d49_b.jpg

Mazda Mx-5 (1999)
RoberthR
20 oktober 2011 · 345 Inlägg

JDMy00 skrev:

Tompisen skrev:
Såg bilderna och tänkte hur fan får han så bra ljus i mörket osv. Men så hade du ju 2 externa blixtrar tongue Vad går sånna på? Vill gärna utveckla mina basiska fotokunskaper till snäppet värre big_smile
Riktigt snygga bilder!

Själv kör jag med en blixt om det är mörkt ute annars använder jag mig av de befintliga ljuset.
Använder mig av Canon speedlite 430ex II och kan få ganska bra resultat enligt mig själv. Så om du är nybörjare så kanske de är bättre o köpa något mindre än 2 st svindyra externa blixtar.

Denna tog jag med hjälp av min blixt som jag sköt av manuellt.

http://farm7.static.flickr.com/6059/626 … 8d49_b.jpg

framförallt svårhanterligt om man inte vet hur man använder dem.

Supra Club Sweden
Norde fotointresserad
20 oktober 2011 · 2 307 Inlägg

Snygga bilder, bra jobbat! Och som de andra säger, kul med lite bilder bakom plåtningen också!
Hur var det att jobba med en Phase One-kamera jämfört med Canonen, känns som att de spelar i lite olika klasser?

Edit: Gillar bilderna som är tagna med PO bättre, de känns mer rena och klara.

goffemannen
20 oktober 2011 · 205 Inlägg

Norde skrev:
Snygga bilder, bra jobbat! Och som de andra säger, kul med lite bilder bakom plåtningen också!
Hur var det att jobba med en Phase One-kamera jämfört med Canonen, känns som att de spelar i lite olika klasser?

Edit: Gillar bilderna som är tagna med PO bättre, de känns mer rena och klara.

det va väl inte så stor skillnad å fota med den rent tekniskt, men resultatet blir ju bättre. Det synns ju på bilderna.

Ja kommer nog låna den kameran fler gånger, även blixtrarna.

Senast redigerat av goffemannen (20 oktober 2011)

goffemannen
20 oktober 2011 · 205 Inlägg

JDMy00 skrev:

Tompisen skrev:
Såg bilderna och tänkte hur fan får han så bra ljus i mörket osv. Men så hade du ju 2 externa blixtrar tongue Vad går sånna på? Vill gärna utveckla mina basiska fotokunskaper till snäppet värre big_smile
Riktigt snygga bilder!

Själv kör jag med en blixt om det är mörkt ute annars använder jag mig av de befintliga ljuset.
Använder mig av Canon speedlite 430ex II och kan få ganska bra resultat enligt mig själv. Så om du är nybörjare så kanske de är bättre o köpa något mindre än 2 st svindyra externa blixtar.

Denna tog jag med hjälp av min blixt som jag sköt av manuellt.

http://farm7.static.flickr.com/6059/626 … 8d49_b.jpg

ja de går utmärkt att använda sig av sånna, det vet ja flera som gör. Men de brukar använda 2-3 st samtidigt som de fjärrlöser från kameran. 

Dock går de väl kontrollera ljuset lite mer med stora externa blixtrar. Det går ju t.ex justera spridningen med de reflektorerna som ja använde. Finns ju massor med olika grejor man kan sätta på blixtarna.

Senast redigerat av goffemannen (20 oktober 2011)

goffemannen
20 oktober 2011 · 205 Inlägg

RoberthR skrev:

goffemannen skrev:

Tompisen skrev:
Såg bilderna och tänkte hur fan får han så bra ljus i mörket osv. Men så hade du ju 2 externa blixtrar tongue Vad går sånna på? Vill gärna utveckla mina basiska fotokunskaper till snäppet värre big_smile
Riktigt snygga bilder!

Tack tack.

Ja vet faktiskt inte va de kostar smile. Ja har lånat allt av min bror som är proffsfotograf. Du får söka på nätet för att hitta priser.

9k och uppåt

Kollade för skoj skull upp på scandinavianphoto.se va blixtagg, blixtrar osv kostar. Blixtagget kostar 30k och blixtrarna kostar 6900kr/st. Reflektorerna kostar runt 2500-5000kr/st.  Kommer inte exakt ihåg vilka reflektorer de va ja lånade.


Profoto Batteriaggregat Pro-B2 1200Ws - köp den hos Scandinavian Photo AB

Profoto Lamphuvud B-ljus ProTungsten, upp till 1000W - köp den hos Scandinavian Photo AB

Profoto Magnumreflektor 50 Grader - köp den hos Scandinavian Photo AB

Profoto WideZoomreflektor - köp den hos Scandinavian Photo AB

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang