Joo de har, tror jag. Men de skickar inte till Finland
Behöver du hjälp me o handla där så säg till så ska ja hjälpa dig o handla o sen skicka till Finland..inga problem.
Det där låter kanon. Jag ska se ifall jag får någon bekant att åka via när dom är i Sverige nån gång, men i värsta fall kanske du får lov och hålla ditt löfte.
Jag polerar även upp kromet som skall sitta på A-stolpen.
Kör bara halva listen först, för att se om de blir nån skillnad
sen kör jag hela och jämför med andra sidan
Börjar att montera övre listen
som passar sisådär
sen är det A-stolparnas tur
Med lite trixande och slipande
kan de monteras med inte bra, men med godkänd passform
Att dessa rutlister inte har bättre passform än så här beror antagligen på att de kommer från andra bilar. Har märkt lite att de delar som satt på bilen från ny har en tendens att passa bättre. Bara skit då dessa delar är mycket sämre än reservdelsbilens och de delar man skaffat senare
Tusen tack Man får vara nöjd med tanke på att bitarna är snart 60 år gamla
Ja, det är det som är lite fascinerande att det går att få en så pass gammal bil tillbaks till nästan nyskick. Det är ju inte bara bilarna det beror på utan det är ni som renoverar dessa klenoder som gör ett jättejobb för att bevara dessa för er själva och omvärlden. Jag är imponerad av erat kunnande.
Ser bra ut Ang passformen så är det ju lite typiskt amerikanskt med. På de äldre jänkarna var det ju inte helt 100. Men som du säger så hade det kanske varit bättre om det var de som satt på bilen från början
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
27 december 2017
Jäklar så blankt & fint det blir, men jag tror ang passformen på bitarna ibak, att om du målar mattsvart bakom plåtarna , mot bakrutans gummilist så kommer det se bättre ut när inte det lyser grönt där.
Är du tveksam kan du ju bara ta lite eltejp & dra dit för att kolla skillnaden.
Senast redigerat av farbrorbozze (27 december 2017)
Jag är imponerad av hur du får till allt med den finishen du har. Som fler tidigare har sagt tyvärr var ju inte passformen den bästa när de lämnade fabriken men det här blir bättre än när bilen var ny, keep on your good work
passformen är normal för gamla bilar och helst amerikanskt. Men som farbrorbozze sa tror jag det blir bra om du för svart mellan bitarna ser det mer ut som skugga än glippa.
Tusen tack Man får vara nöjd med tanke på att bitarna är snart 60 år gamla
Ja, det är det som är lite fascinerande att det går att få en så pass gammal bil tillbaks till nästan nyskick. Det är ju inte bara bilarna det beror på utan det är ni som renoverar dessa klenoder som gör ett jättejobb för att bevara dessa för er själva och omvärlden. Jag är imponerad av erat kunnande.
/Benny
Jag tackar ödmjukast för denna värmande kommentar men man är nog bara en glad amatör som gör så gott en kan.
Ser bra ut Ang passformen så är det ju lite typiskt amerikanskt med. På de äldre jänkarna var det ju inte helt 100. Men som du säger så hade det kanske varit bättre om det var de som satt på bilen från början
Tackar Det skulle ha varit intressant att få studera en amerikansk bil när den var ny, och se hur bra de egentligen var ihopskruvade. Min uppfattning var att billigare märken såsom Ford, Cheva, Plyma mm var sämre än de dyrare typ Cadillac, Lincoln och Imperial. Men som sagt, det är bara min egen teori...