Donvito skrev: Jädrar vad bra det blir,känner igen det där när man glömt vart saker satt,o sen behöva leta upp dem,inte så lätt alla gånger
Tackar tackar Kan var stört omöjligt att hitta vissa grejer Har hunnit köpa samma del flera gånger bara för man inte vet var man lgt den T.ex. så har ja tre splitternya bromsljuskontakter
För att komma vidare med elsystemet måste vi fortsätta i motorrummet. Nu finns dock inget att fästa batteriet eller elsystemet i. Vi måste därför fixa innerskärmarna.
Innerskärmarna har legat plåtrena i över 10-års tid. Snacka om kvalité. Endast ytrost och uppbevarade i kall-lager. Modern plåt rostar inom några månader i kallt klimat
En polare på jobbet blåser av dem med STORA blästern
MR_T skrev: Som vanligt är det kvalitet i allt du gör. Hur ser planen ut? När kör du? Kommer du på CMM Haparanda i sommar? Skulle vara kul se din bil.
Tackar och bockar Hinner nog inte bli klar denna sommar. Det är mycket att göra ännu. Alla lösa delar (huv, baklucka, dörrar och framskärmar är bara grundade ännu ) Och lite delar fattas ännu. Soppapump som passar ihop med elektriska vindrutetorkare...
Bultarna och karossmuttrarna har passiverats och det är nu bara att provmontera innerskärmarna
Ford snålade verkligen men bultar här. Endast två bultar håller varje innerskärm
Fästena som håller grillen skall också på pulverlack nämligen
Fästena mellan innerskärmar och kylarram tänkte jag skicka på pulverlack. Lika bra att skicka andra delar på samma gång så nu mitt i elsystemsjobbet (innerskärms lackeringen) så demonteras grillen
De lösa fästena åt grillen
och batterihyllan får också åka med på pulverlacken