JohnWayne : Ingen aning, har inte sett nån -59 till salu i detta skick. Det finns ingen annan som sett en 59a i skick som din heller för det finns inte....
JohnWayne : Ingen aning, har inte sett nån -59 till salu i detta skick. Det finns ingen annan som sett en 59a i skick som din heller för det finns inte....
Tusen tack, det var värmande ord. Jag antar att för medel-svensson eller medel-suomalainen för den delen som bara vill ha en fin glidarbil att cruisa med på somrarna så spelar detta skick ingen roll. Så han betalar vad en motsvarande Ford -59:a i brukskick kostar. Och de är egentligen inte så dyra. Hade det varit en cab eller ht av de dyrare serierna hade den också varit en hel del mera värd.
Men detta är ju bara en akademisk fråga, för antagligen skall den väl aldrig säljas
Sinnessjukt fin renovering! Jag har inte hunnit streckläsa tråden, hittade den precis, ska kolla genom alla sidor! Givetvis följs detta nu! Tummen upp!!!!!!
Sinnessjukt fin renovering! Jag har inte hunnit streckläsa tråden, hittade den precis, ska kolla genom alla sidor! Givetvis följs detta nu! Tummen upp!!!!!!
Tusen tack Vad trevligt att du hittat hit Hoppas du orkar med fortsättningen också...
Nästa steg är avgas-systemet som ni kanske minns så beställde jag ett komplett singel avgas-system från eBay
som skulle passa direkt....
joo man tackar, inte en pipa var rätt
endast ljuddämparen var liknande
Först fixade jag varmkörnings-spjället. Gamla USA-bilar har ett spjäll monterat nära grenrören. När motorn är kall är spjället stängt och avgaserna från den sidan leds då via en kanal i topp och insug över till andra sidan. På så vis värms insugsluften upp. När motorn blir tillräckligt varm öppnar spjället och avgaserna flödar normalt
Jag brukar svetsa fast dessa spjäll i öppet läge. Dels blir det inga vinterkörningar (ska vi nu tro) dels är det risk att spjället börjar glappa och föra oljud
Vi börjar med ihop-gången.
Den passar bra mot båda grenrören men kommer ut mitt i växellådsbalken