Köpråd Volvo V70 årsmodell 01-07

Portvakten
18 oktober 2011 · 29 Inlägg

Hej!

Är ute efter att byta bil till en Volvo V70, och i nuvarande situation ligger min ekonomiska förutsättning som så att jag kommer lägga ner ca 60000 på en sån bil.
Två bilar har särskilt blivit lite nyfiken på, och förutsättningarna är som följer:

Bil 1

Volvo V70 - 2001
Mil:  ca 11000
Vxl: Manuell
Pris: 49000 kr

Mycket utrustning, fullservad enligt säljarens hemsida, en ägare.

Bil 2

Volvo V70 - 2007
Mil: ca 27000
Vxl: Automat
Pris: 59000 kr

Mycket utrustning, fullservad en säljarens hemsida, oklart hur många
ägare.

Så detta är alltså förutsättningarna, jag har inte sett bilarna i verkligheten (bara på bild) än så utvändigt skick får jag bedömma om jag ev. åker och tittar.

Är det någon som ge mig bra tips, eller direkt kan säga vilken bli jag ska lägga mitt krut på?
Tacksam för alla svar!

TyrolerHatt Skogsmålare
18 oktober 2011 · 630 Inlägg

Jag hade valt 07:an nyare bil och 01 har ofta problem med konstiga elfel.

visst den har gått rätt långt men inget som skrämmer om den är servad som den ska.
Det bör gärna vara bytt automatlåde olja.

Portvakten
18 oktober 2011 · 29 Inlägg

Ok, såg via bilregistret 07:an gått som Taxi, de borde ju ta hand om sina bilar smile

Tack för svaret!

danielbrorsson
19 oktober 2011 ·

Håller med jynsa. Viktigt att du kollar upp hur service har varit på den. Men eftersom det är en taxi så brukar det inte vara några problem. Finns många fördelar med en -07 utseendemässigt också. Ballare lampor fram och bak, trevligare inrednings detaljer... you name it.

Lycka till med ditt val.
Mvh Daniel Brorsson

mickecorrado Bilplåtslagare
19 oktober 2011 · 1 036 Inlägg

Portvakten skrev:
Ok, såg via bilregistret 07:an gått som Taxi, de borde ju ta hand om sina bilar smile

Tack för svaret!

Eller inte.

Sen är det frågan om lådan klarar många mil till.


Jag hade tagit -01an om den ser bra ut.

Kamremmen ska vara bytad

Fläkt och spjällhus bytat på garanti?

Smoke Tires Not Drugs.
TyrolerHatt Skogsmålare
19 oktober 2011 · 630 Inlägg

Ja det gäller att autlådan är servad. Detta ingår i Taxi:ns serviceprogram men inte i de som går som personbil. Vilket jag tycker är väldigt konstigt.

Säger inte att den är outslitlig, Men är den servad som den ska så klarar autlådan många tusen mil till

MEN jag håller med mickecorrado om Taxi bilar. det är långt ifrån alla som sköts om som dom ska.
Jag hade nog dragit mig från att köpa en gammal taxi.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang