3472
Sök

Saab 9-3 aero -00 går ojämnt efter motorbyte!..

1 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Hej!!...

Har en saab 9-3 aero - 00 som jag,farsan och min kompis precis gjort ett omfattande motorbyte på efter kolvras på den första motorn..  den gick som en pärla på första testrundan,  sen andra testrundan började den hacka och hosta och så började ce-lampan blinka. Sen dog den när den gick ner på tomgång, sen när man starta den igen så fick man varva den hela tiden för att den skulle hålla sej igång. sen när vi väl var i garaget och fick den att hålla igång så gick den bara väldigt ojämnt tills att den dog efter en liten stund igen.. sad .

Är det någon som kan veta vad detta är för fel?
Tacksam för svar
Mvh Bongenaky

888 Inlägg
20 oktober 2011
Vilken motor? T5 eller T7?

7 281 Inlägg
20 oktober 2011
HenkeTIC skrev:
Vilken motor? T5 eller T7?

Aero finns bara med T7 motorn så gissningsvis bör det fortfarande vara det.

Eftersom den gick bra i början så lär det vara något som har lossnat, tex en tryckslang skulle mycket väl kunna orsaka det.
Tändstift som är gamla/inte åtskruvna?

796 Inlägg
20 oktober 2011
Hände istort sätt samma sak på 9-5kombin, var spjällhuset som hade sagt upp sig!

Hemma bra, garaget BÄST!

53 Inlägg
21 oktober 2011
Jag har nästan exakt samma symptom på min saab 9-3 aero -02 efter att jag bytte en kolv på den i somras. Jag ringde till saab men det enda rådet de kunde ge var att man skulle komma in med bilen och göra en felsökning. Förutom det så har jag testat de vanliga sakerna som inte kostar pengar. Jag har ryckt ut R-slangen på magnetventilen, utan resultat. Jag har kopplat ut temp/tryckmätaren  som sitter på luftröret, utan resultat. Jag har kollat tändstift osv. De flesta verkar to att det kan vara spjällhuset.

Vilka spjällhus är det som passar på 9-3 aero? Har aerro ett speciellt spjälhus?

/M

426 Inlägg
22 oktober 2011
Hade liknande symtpom på min gamla 9-3:a, spjällhuset som var fucked up smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

Sök