Erlandssons Volvo 760 2jz

En Volvo 760 Turbo -90 som jag byggt om med bla: Turbokonverterad och strokad b6254 motor Bmw M3 diff i modifierad volvo mk1 bakvagn S60R Bromsar runtom Coilovers runtom Bur Ombyggda hjulhus fram Avgastunnel i golvet för att rymma 3,5" avgassystem hela vägen Ombyggd bagage med nersänkt 60L fuelcell m.m Bygget kommer inte bes för närvarande, utan kommer bara användas som ren leksak på banträffar, gatebil osv
  • 351 Följare
  • 236 097 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 september 2015
Erlandsson
4 november 2012 · 144 Inlägg

En liten update på vad som hänt i helgen då. Inte alls mkt men några bilder får ni .

Börjat montera rutor, lister osv på dörrarna på högersidan.
http://i181.photobucket.com/albums/x294/h_erlandsson/DSC_00111.jpg

Bockade till en aluminiumplåt över mina runners på insuget då ja inte gillade dom, så gjorde ett försök till att gömma dom lite.. Blev bra mkt bättre anseer jag smile

Tejpad på plats och limmad med 7003
http://i181.photobucket.com/albums/x294/h_erlandsson/DSC_00081.jpg

Och nu sitter den där för gott
http://i181.photobucket.com/albums/x294/h_erlandsson/DSC_00101.jpg

http://i181.photobucket.com/albums/x294/h_erlandsson/DSC_00091.jpg


Skickar med några bilder på ena tryckröret också . Lika nöjd varje gång ja är i garaget över hur jävla blankt det är . "Kroka" är bäst smile

http://i181.photobucket.com/albums/x294/h_erlandsson/DSC_00051.jpg

http://i181.photobucket.com/albums/x294/h_erlandsson/DSC_00041.jpg


Har fått nya clips till mina framskärmar också, nu saknar jag bara skruvarna . Får ordna det under veckan.
http://i181.photobucket.com/albums/x294/h_erlandsson/DSC_00121.jpg


Allt för denna gång .

Mvh

Senast redigerat av Erlandsson (4 november 2012)

Volvo 760 "2jz" (1990)
turbo_shit RED LIGHT´S
4 november 2012 · 554 Inlägg

tjusigt värre!

volvo-majkii
4 november 2012 · 548 Inlägg

Du bara fortsätter imponera! RIKTIGT fint! smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
Kroka
5 november 2012 · 39 Inlägg

Grymt kul att få vara delaktig i ett sånt här grymt och seriöst projekt! Bara kul att få hjälpa till Henke penke!cool

Kan tillägga till alla er som läser tråden och kollar bilder att allt ser ÄNNNU grymmare ut i verkligheten!!!

//Kroka

Iqone
5 november 2012 · 23 Inlägg

Riktigt grymt bra jobbat med allt. Blir bara bättre o bättre! smile
Vart har du fått tag på clipsen förresten?

Erlandsson
5 november 2012 · 144 Inlägg

Iqone skrev:
Riktigt grymt bra jobbat med allt. Blir bara bättre o bättre! smile
Vart har du fått tag på clipsen förresten?

Tackar tackar.

Clipsen finns att köpa på volvo.. Skruvar och clips till båda skärmarna är dyra som svinet.. Går på nästan 700:-

Volvo 760 "2jz" (1990)
Iqone
5 november 2012 · 23 Inlägg

Erlandsson skrev:

Iqone skrev:
Riktigt grymt bra jobbat med allt. Blir bara bättre o bättre! smile
Vart har du fått tag på clipsen förresten?

Tackar tackar.

Clipsen finns att köpa på volvo.. Skruvar och clips till båda skärmarna är dyra som svinet.. Går på nästan 700:-

Skruvar tillverkar jag själv, så vad går enbart clipsen på om du nu vet dvs? smile

Erlandsson
5 november 2012 · 144 Inlägg

Iqone skrev:

Erlandsson skrev:

Iqone skrev:
Riktigt grymt bra jobbat med allt. Blir bara bättre o bättre! smile
Vart har du fått tag på clipsen förresten?

Tackar tackar.

Clipsen finns att köpa på volvo.. Skruvar och clips till båda skärmarna är dyra som svinet.. Går på nästan 700:-

Skruvar tillverkar jag själv, så vad går enbart clipsen på om du nu vet dvs? smile

Ingen aning faktiskt. Istället för clips kan man ju använda nitmuttrar . så kan man använda vanliga m5/6 skruvar. Finns ju nitmuttrar för fyrkantiga hål , hur smidigt som helst.

Volvo 760 "2jz" (1990)
Iqone
5 november 2012 · 23 Inlägg

Erlandsson skrev:

Iqone skrev:

Erlandsson skrev:

Tackar tackar.

Clipsen finns att köpa på volvo.. Skruvar och clips till båda skärmarna är dyra som svinet.. Går på nästan 700:-

Skruvar tillverkar jag själv, så vad går enbart clipsen på om du nu vet dvs? smile

Ingen aning faktiskt. Istället för clips kan man ju använda nitmuttrar . så kan man använda vanliga m5/6 skruvar. Finns ju nitmuttrar för fyrkantiga hål , hur smidigt som helst.

Okey, tack för tipset får kolla upp detta. smile

Mattias-M
5 november 2012 · 309 Inlägg

extrem puts smile

''low is a lifestyle''
Audi S2 (1994)
Ceasarsalladen G4Z Racing
5 november 2012 · 132 Inlägg

Imponerande bygge! smile

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!
Plundgren
6 november 2012 · 133 Inlägg

ja fyhelsikke... blir avis på hur folk orkar stå i såhär. får verkligen upp bygglusten, men kommer då ihåg att jag fortfarande inte satt fast bumpern bak på 242an efter att ja sladdade lös den igår big_smile
Skitsnyggt polerat!
Men plåten över rören, hade varit coolt om dom hade varit ''nerböjda'' i kanterna, om du hänger med? så hade du dels fått bort lite mer, och det hade blivit lite annat flow. Bara en tanke smile

TurboLundin
6 november 2012 · 764 Inlägg

Kikat igenom hela tråden nu, mycket imponerande jobb! big_smile
Fortsatt lycka till & hoppas man får se den i sommar!
Prem såklart lagd smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Erlandsson
7 november 2012 · 144 Inlägg

Plundgren skrev:
ja fyhelsikke... blir avis på hur folk orkar stå i såhär. får verkligen upp bygglusten, men kommer då ihåg att jag fortfarande inte satt fast bumpern bak på 242an efter att ja sladdade lös den igår big_smile
Skitsnyggt polerat!
Men plåten över rören, hade varit coolt om dom hade varit ''nerböjda'' i kanterna, om du hänger med? så hade du dels fått bort lite mer, och det hade blivit lite annat flow. Bara en tanke smile

Om ja fattar dig rätt så skulle jag ju behöva både bocka plåten upp mot plenumet och sedan valsa den runt dom yttersta runnersen ? Det fixar inte jag tyvärr smile

Mvh

Volvo 760 "2jz" (1990)
Erlandsson
7 november 2012 · 144 Inlägg

TurboLundin skrev:
Kikat igenom hela tråden nu, mycket imponerande jobb! big_smile
Fortsatt lycka till & hoppas man får se den i sommar!
Prem såklart lagd smile

Kul att du gillar den smile Förhoppningen är att den ska vara klar till våren. Men nu råkade det komma ett husköp emellan, så ja ska försöka få ihop 48 timmars dygn, så de e nog lugnt smile

Mvh

Volvo 760 "2jz" (1990)
Erlandsson
7 november 2012 · 144 Inlägg

Ceasarsalladen skrev:
Imponerande bygge! smile

Man tackar smile

Volvo 760 "2jz" (1990)
MeRoll88
7 november 2012 · 329 Inlägg

Du vill inte köpa breddade 17" plåtisar? smile

Förövrigt, sjukt ballt bygge! ;D Ser verkligen frammemot slutet! wink O jäklar vad du/ni fått fina rör o insug! Vem behöver en spegel?? wink

KörHårt!

Erlandsson
7 november 2012 · 144 Inlägg

MeRoll88 skrev:
Du vill inte köpa breddade 17" plåtisar? smile

Förövrigt, sjukt ballt bygge! ;D Ser verkligen frammemot slutet! wink O jäklar vad du/ni fått fina rör o insug! Vem behöver en spegel?? wink

KörHårt!

Tusen tack !
Hur breda ? Bara breddade eller är dom centrumvända också ? Med eller utan däck ? Pris ? Du kan skicka pm med den infon till mig wink

Mvh

Volvo 760 "2jz" (1990)
TurboLundin
7 november 2012 · 764 Inlägg

Erlandsson skrev:

TurboLundin skrev:
Kikat igenom hela tråden nu, mycket imponerande jobb! big_smile
Fortsatt lycka till & hoppas man får se den i sommar!
Prem såklart lagd smile

Kul att du gillar den smile Förhoppningen är att den ska vara klar till våren. Men nu råkade det komma ett husköp emellan, så ja ska försöka få ihop 48 timmars dygn, så de e nog lugnt smile

Mvh

Låter bra det, bara att kämpa på! smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
MeRoll88
8 november 2012 · 329 Inlägg

Du har PM!

Erlandsson skrev:

MeRoll88 skrev:
Du vill inte köpa breddade 17" plåtisar? smile

Förövrigt, sjukt ballt bygge! ;D Ser verkligen frammemot slutet! wink O jäklar vad du/ni fått fina rör o insug! Vem behöver en spegel?? wink

KörHårt!

Tusen tack !
Hur breda ? Bara breddade eller är dom centrumvända också ? Med eller utan däck ? Pris ? Du kan skicka pm med den infon till mig wink

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang